Mercedes-AMG CLE53؛ دیـوِ دلبـرِ مرسدس با شتاب ۴ ثانیه معرفی شد

مدل عملکردمحور کوپه جدید مرسدس-بنز با نام Mercedes-AMG CLE53 معرفی شد؛ موتور این خودرو “احتمالا” ۸۵ هزار دلاری، از نوع شش سیلندر ۴۴۳ اسبی است.

چهارشنبه - ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۰
Mercedes-AMG CLE53؛ دیـوِ دلبـرِ مرسدس با شتاب ۴ ثانیه معرفی شد

احتمالا در جریان هستید که مرسدس-بنز کلاس جدیدی از خودروهایش را با نام CLE معرفی کرده؛ این کلاس جدید مرسدس-بنز، جانشین مدل کوپه کلاس های C و E می‌شود. برپایه این کلاس جدید، Mercedes-AMG نیز نمونه‌ای عملکردمحور تر عرضه خواهد کرد که CLE53 نام دارد و از یک موتور شش سیلندر خطی ۴۴۳ اسب‌بخاری نیرو می‌گیرد. این پیشرانه توربو که دارای سیستم هایبرید ۴۸ ولت برای بوست قدرت در دورهای پایین نیز هست، صفر تا صد ۴ ثانیه به Mercedes-AMG CLE53 می‌دهد و با اتکا به آن، کوپه عملکردمحور جدید مرسدس می‌تواند تا ۲۵۰ کیلومتر در ساعت بگیرد.

Mercedes-AMG CLE53؛ دیـوِ دلبـرِ مرسدس با شتاب ۴ ثانیه معرفی شد

به ادعای AMG، پییشرانه شش سیلندر CLE63 در مقایسه با دیگر شش سیلندر های مرسدس، تغییرات چشمگیری به خود دیده که از جمله آنها می‌توان به ارتقاء ضریب تراکم و همچنین استفاده از توربوشارژر جدید اشاره کرده که در کنار آن، از یک کمپرسور کمکی با قابلیت افزایش مقطعی فشار بوست به psi ۲۲ (به مدت ۱۲ ثانیه) نیز استفاده شده.

این پیشرانه، از طریق سیستم چهارچرخ محرک 4Matic که انتقال قدرت درآن، بیشتر متمایل به محور عقب است، محرک چهار چرخ Mercedes-AMG CLE53 است. گیربکس متصل به این پیشرانه نیز همان نمونه ۹ سرعته اتوماتیک است که در دیگر AMG های جدید مرسدس نیز به‌کار رفته؛ این گیربکس، به جای مبدل گشتاور از یک مجموعه کلاچ بهره می‌برد.

Mercedes-AMG CLE53؛ دیـوِ دلبـرِ مرسدس با شتاب ۴ ثانیه معرفی شد

همچنین باید به بهره‌مندی CLE53 جدید Mercedes-AMG از سیستم محور عقب فرمان‌پذیر اشاره کنیم و این که خودرو، بصورت استاندارد بر روی رینگ های ۱۹ اینچ سوار است اما در صورت تمایل خریدار و با هزینه بیشتر، با رینگ های ۲۰ اینچ نیز قابل سفارش است.

کوپه عملکردمحور Mercedes-AMG CLE53 در نمای عقب، غیر از پهن‌تر شدن محور ها، تفاوت ظاهری با CLE های عادی مرسدس-بنز ندارد اما در نمای جلو، تغییرات محسوس و خوشایندی در ظاهر خودرو اعمال شده مثل حس قدرتی‌تر کاپوت و تهاجمی‌تر شدن رُخ کار با نوارهای آبشاری جلوپنجره که تا ورودی هوا مرکزی سپر جلو نیز بصورت بصری، امتداد یافته‌اند. لازم به ذکر است گلگیرها نیز هم در جلو و هم در عقب، پهن‌تر شده‌اند.

Mercedes-AMG CLE53؛ دیـوِ دلبـرِ مرسدس با شتاب ۴ ثانیه معرفی شد

در فضای داخلی، CLE53 نیز همچون CLE های عادی، از همان ترکیب نمایشگرهای ۱۲.۳ اینچ برای پشت‌آمپر ها و ۱۱.۹ اینچ برای سیستم اطلاعات و سرگرمی بهره می‌برد. اما از صندلی‌های اسپرت پوشش یافته با میکروفیبر MB-Tex در این محیط بهره گرفته شده که بصورت آپشنال، می‌تواند به نمونه پوشش یافته با چرم ناپا که در پشت‎سری ها، مزین به نشان AMG نیز هست، تغییر یابد.

یک پکیج آپشنال با عنوان AMG Performance Seat Package نیز برای خودرو در نظر گرفته شده که به جای صندلی‌های گود رفته استاندارد، صندلی‌هایی با محافظت بیشتر از بدن سرنشین را به لیست امکانات اضافه می‌کند. لازم به ذکر است در مقایسه با CLE های عادی، غربیلک فرمان نیز در CLE53 به نمونه D-کات AMG که دارای پوشش چرم ناپا با اهرم های آلومینیومی تعویض دنده از پشت فرمان نیز هست، تغییر یافته.

مرسدس هنوز اطلاعاتی از قیمت‌گذاری و یا زمان عرضه Mercedes-AMG CLE53 ارائه نکرده اما با توجه به این که از نظر فنی، این خودرو چیزی مابین یک C43 و یک C63 است، احتمالا قیمتی در محدوده ۸۵ هزار دلار خواهد داشت.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟