دسته ویدیو ها:
۲۳ فروردین ۱۴۰۳
مزمزه حضور در بازی بزرگان با یک سرباز کوچک؛

پیکاپ هیوندای سانتاکروز چه ویژگی‌هایی دارد؟

چند سالی هست که بازار پیکاپ های جمع‌وجور، بسیار مورد توجه قرار گرفته؛ هیوندای اولین پیکاپ خود را در این رده عرضه کرده، با نام سانتاکروز.

هیوندای برای این که جا پای خود در بازار خودرو آمریکا را سفت تر کند، پیکاپ کامپکتی بنام سانتاکروز را به سبد تولیدات خود اضافه کرد که از اواسط ۲۰۲۱ روی خط تولید این خودروساز کره‌ای در مونتگومری ایالت آلاباما آمریکا رفت. پیکاپ هیوندای سانتاکروز یک بار برای مدل ۲۰۲۴ مورد بازنگری قرار گرفته و حال، مدل ۲۰۲۵ این پیکاپ کامپکت کره‌ای نیز یک سری تغییر به خود دیده تا بیشتر و بهتر بتواند نظر خریداران بالقوه آمریکایی را از گزینه جذاب و وسوسه‌برانگیزی بنام فورد مَوِریک، دور و به خود جلب کند.

هیوندای در مدل ۲۰۲۵، طراحی ظاهری پیکاپ کامپکت سانتاکروز را با استفاده از فرم های مستطیل‌-شکل در طراحی اجزا و استفاده از جزئیات کرومی بیشتر در سپر و گارد زیر سپر، مورد بازنگری قرار داده تا ژست تنومندتری به این محصول بدهد. در تیپ XRT هم در کنار تغییرات ظاهری نمای جلو، طراحی نمای جانبی و عقب به نسبت مدل ۲۰۲۴ کمی تغییر یافته و آفرودی تر احساس می‎شود.

پیکاپ هیوندای سانتاکروز - Hyundai Santa Cruz Pickup

بحث تیپ XRT شد، این تیپ که پیش‌تر به عنوان یک پکیج ظاهری برای پیکاپ هیوندای سانتاکروز ارائه شده بود، حال و در مدل ۲۰۲۵، ماهیتی به نسبت متفاوت دارد چراکه هیوندای تصمیم گرفته تایرهای آفرود، قلاب های یدک‌کشی سرخ رنگ و رینگ های ۱۸ اینچ اختصاصی را نیز به این تیپ اضافه کند.

در فضای داخلی، تغییراتی که هیوندای در مدل ۲۰۲۵ پیکاپ سانتاکروز اعمال کرده، بارز تر از تغییرات ظاهری این خودرو هستند. برای مثال، طرح داشبورد با نمایشگر های ۱۲.۳ اینچ دوتایی به هم چسبیده که شکل قوس‌دار نیز دارند، تغییر کرده و حال، یک محفظه طاقچه-مانند نیز در سمت شاگرد به طراحی داشبورد اضافه شده تا کارآیی این بخش را بیشتر کند. همسو با این طراحی جدید مجموعه داشبورد، غربیلک فرمان نیز به نمونه سه-پر مدرن‌تری که در تولیدات جدید هیوندای استفاده می‎شود، تغییر یافته.

پیکاپ هیوندای سانتاکروز - Hyundai Santa Cruz Pickup

در کنار این تغییرات در طراحی و چیدمان، تکنولوژی های جدیدی نیز به لیست امکانات فضای داخلی پیکاپ هیوندای سانتاکروز اضافه شده مثل امکان به‌روز رسانی آنی سیستم‌ها با آپدیت اینترنتی و ارائه رابط کاربری اندروید و iOS بصورت استاندارد در تمامی تیپ‌ها. سیستم پرداخت در خودرو Hyundai Pay، تکنولوژی خودروهای متصل Bluelink+، نسل دوم کلید دیجیتال هیوندای با قابلیت معرفی گوشی موبایل به عنوان کلید هوشمند خودرو و هشدار توجه به جلو نیز به لیست امکانات اضافه شده. همچنین در تیپ XRT سیستم های دید ۳۶۰ درجه و هشدار نقاط کور بصورت استاندارد در هیوندای سانتاکروز ارائه می‌شوند.

با تمام این تغییرات، پیشرانه  پایه هیوندای سانتاکروز کماکان یک موتور ۲.۵ لیتری ۱۹۱ اسب‌بخاری است که بسته به تیپ، می‌تواند محرک محور جلو و یا هر چهار چرخ باشد. یک موتور ۲.۵ لیتری توربو نیز برای آن ارائه می‌شود که با ۲۸۱ اسب‌بخار قدرت، به گیربکس ۸ سرعته اتومات دو کلاچ متصل بوده، در تیپ XRT توان یدک‎کشی ۲.۲۷۰ کیلوگرم به این پیکاپ کامپکت می‌دهد.

هیوندای سانتاکروز ۲۰۲۵ از تابستان امسال راهی مراکز فروش این خودروساز کره‌ای در آمریکا خواهد شد و انتظار می‌رود کمی گران‌تر از مدل ۲۰۲۴ که قیمتی بین ۲۸.۲۷۵ تا ۴۲.۶۹۵ دلار دارد، باشد.

5 از 1 رای

نظر شما چیست؟