جانشین ۸۱۲ سوپِرفَست معرفی شد؛

نام این فراری، ۱۲ سیلندر است!

تازه‌ترین محصول فراری که با نام ۱۲ سیلندر معرفی شده، قدرتمندترین محصول تاریخ این ابرخودروساز ایتالیایی با موتور تماما-بنزینی است.

جمعه - ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۸
Ferrari 12Cilindri - فراری ۱۲ سیلندر

فراری محصول جدیدی را به عنوان جانشین ۸۱۲ سوپِرفَست معرفی کرده که “۱۲سیلندر – 12Cilindri” نام دارد؛ GT پرچم‌داری که در کنار بهره‌مندی از یک طراحی متمایز در بین خودروهای فراری، از یک موتور ۱۲ سیلندر تنفس طبیعی با توان تولید ۸۱۹ اسب‌بخار قدرت بهره می‌برد و همین، Ferrari 12Cilindri را به قدرتمندترین خودرو تماما-بنزینی تاریخ فراری تبدیل می‌کند.

Ferrari 12Cilindri - فراری ۱۲ سیلندر

موتور ۶.۵ لیتری به کار رفته در Ferrari 12Cilindri که زاویه ۶۵ درجه بین سیلندرهای خود دارد، تازه‌ترین برداشت فراری از موتور ۱۲ سیلندری است که اولین بار، دو دهه پیش در فراری انزو به کار رفته. این نیروگاه تنفس طبیعی، ۸۱۹ اسب‌بخار قدرت در دور ۹.۲۵۰ تولید می‌کند و بیشینه گشتاوری معادل ۶۷۸ نیوتن‌متر دارد که در دور ۷.۲۵۰ در دسترس قرار می‌گیرد.

این را هم بد نیست بدانید که موتور مذکور می‌تواند تا ۹.۵۰۰ دور در دقیقه، دور بگیرد. خبری از سیستم هایبرید یا سیستم پرخوران نیز در آن نیست اما با این وجود، فراری توانسته استانداردها و تاییدیه های آلایندگی لازم را برای آن بگیرد.

Ferrari 12Cilindri - فراری ۱۲ سیلندر

این موتور، متصل به گیربکس هشت سرعته اتومات دو کلاچی است که ۳۰ درصد سریع‌تر از نمونه به کار رفته در فراری ۸۱۲ کومپتیتسیونه است. با این پیکربندی، فراری 12Cilindri می‌تواند در ۲.۹ ثانیه از صفر تا صد کیلومتر در ساعت سرعت بگیرد، ۰ تا ۲۰۰ کیلومتر در ساعت این GT جدید نیز ۷.۹ ثانیه اعلام شده. این مقادیر برای نمونه روباز یا همان اسپایدر فراری 12Cilindri، به ترتیب ۲.۹۵ ثانیه و ۸.۲ ثانیه اعلام شده. البته حداکثر سرعت، برای هر دو نمونه، ۳۴۰ کیلومتر در ساعت اعلام شده است.

Ferrari 12Cilindri - فراری ۱۲ سیلندر

فراری قرار است 12Cilindri را با قیمت پایه ۴۲۳ هزار دلار برای نمونه استاندارد و ۴۶۶ هزار دلار برای نمونه روباز یا همان اسپایدر به بازار عرضه کند. البته انتظار می‌رود ظرفیت تولید یک سال این فراری جدید، پیش‌تر، به فروش رفته باشد.

5 از 1 رای

نظر شما چیست؟