کراس‌اوور هایبرید سیمبیوز رونمایی شد؛

این رنو جدید، رقیب نیسان قشقایی است

جدیدترین محصول رنو، خودرو هایبریدی بنام سیمبیوز است که در رده کراس اوور های کامپکت قرار می‌گیرد و پلتفرم مشترک با کلیو و کپچر دارد.

جمعه - ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۹
خودرو کراس اوور هایبرید رنو سیمبیوز ۲۰۲۵ - The All-New 2025 Renault Symbioz Hybrid SUV

رنو کراس‌اوور جدیدی را با نام سیمبیوز معرفی کرده که یک خودرو هایبرید است و در رده خودروهایی نظیر نیسان قشقایی قرار می‌گیرد. این محصول جدید، در سبد محصولات رنو، بین کراس‌اوور ساب‌کامپکت کپچر و کراس‌اوور بزرگتر آسترال قرار می‌گیرد.

به گزارش خودرودیلی، رنو سیمبیوز با طول بدنه ۴.۴۱۳ میلیمتر، برپایه همان پلتفرم CMF-B که در ساخت کپچر و کلیو نیز به‌کار رفته، طراحی و مهندسی شده و از نظر ظاهری، بسیار نزدیک به کپچر جدید طراحی شده. برای این خودرو، پیشرانه هایبریدی ارائه می‌شود که از یک موتور ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی بنزینی با ۹۴ اسب‌بخار قدرت، یک موتور برقی ۴۲ اسب‌بخاری و یک موتور استارتر ۲۴ اسب‌بخاری تشکیل یافته.

خودرو کراس اوور هایبرید رنو سیمبیوز ۲۰۲۵ - The All-New 2025 Renault Symbioz Hybrid SUV

این پیشرانه هایبرید، روی هم رفته ۱۴۳ اسب‌بخار قدرت داشته، از مسیر گیربکس اتوماتیکی که چهار نسبت دنده برای موتور بنزینی و دو نسبت دنده برای موتور الکتریکی دارد، محرک محور جلو رنو سیمبیوز است.

این محصول جدید رنو، در صورت تمایل مشتری، به سقف شیشه‌ای مات‌شو مجهز می‌شود. در این صورت، به واسطه عدم نیاز سقف به کاور داخلی، فضای سر تا ۳۰ میلیمتر افزایش می‌یابد. این سقف شیشه‌ای را هم با فشردن دکمه، و هم با فرمان صوتی می‌توان مات کرد.

خودرو کراس اوور هایبرید رنو سیمبیوز ۲۰۲۵ - The All-New 2025 Renault Symbioz Hybrid SUV

سیستم اطلاعات و سرگرمی با نمایشگر تبلت-مانند ۱۰.۴ اینچی، صندلی‌های برقی جلو با سیستم سرمایش و گرمایش، تهویه اتوماتیک، آینه‌های برقی دارای گرمکن، نمایشگر دیجیتال برای پشت‌آمپر ها، به همراه ۲۴ مشخصه ایمنی و سیستم همیار رانندگی نیز از دیگر امکاناتی هستند که رنو در مجهزترین نمونه سیمبیوز ۲۰۲۵ به مشتریان ارائه می‌دهد.

در مورد آخری، رنو این امکان را برای سیمبیوز در نظر گرفته تا با فشردن یک دکمه، حداکثر شش مورد از سیستم های همیار رانندگی که نقش بازدارنده دارند را برای لذت بیشتر از رانندگی، غیرفعال کند. اطلاعات بیشتر از رنو سیمبیوز تا زمان آغاز عرضه آن که برای اواسط سال جاری برنامه‌ریزی شده، ارائه خواهد شد.

5 از 1 رای

نظر شما چیست؟