قلب یک بچه، برای هیولا؛ AMG GT Coupe به موتور چهار سیلندر مجهز شد

مدل پایه نسل جدید AMG GT Coupe مرسدس با یک موتور ۲.۰ لیتری توربو که مشترک با SL63 است، به بازار خواهد آمد.

سه شنبه - ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۹
2024 Mercedes-AMG GT43 Coupe

دنیای خودرو به سمتی می‌رود که در آن، خواه یا ناخواه باید از موتورهای پرتپش و پرطنین V8 خداحافظی کنیم. طی سال های گذشته خودروهای اسپرت و ابرخودروهای متعددی را دیده‌ایم که موتور V8 خود را کنار گذاشته‌اند و به موتورهایی با حجم کمتر، اما قدرت و گشتاور بیشتر به لطف سیستم پرخوران یا فناوری هایبرید روی آورده‌اند. تازه‌ترین نمونه این خودروها نیز GT کوپه Mercedes-AMG است که در نسل جدید، با موتور ۲.۰ لیتری در مدل پایه عرضه خواهد شد.

2024 Mercedes-AMG GT43 Coupe

مرسدس-آام‌گ در ابتدا نسل جدید GT کوپه را در دو مدل GT55 و GT63 عرضه کرده بود که هر دو، مجهز به موتور V8 هستند و AWD. اما حال مدل GT43 با موتور ۲.۰ لیتری توربو ۴۱۶ اسب‌بخاری به عنوان ارزان‌ترین تیپ این خانواده معرفی شده.

این موتور چهار سیلندر متصل به گیربکس ۹ سرعته اتومات دو کلاچ که مشترک با SL43 است، توان تولید ۵۰۰ نیوتن‌متر گشتاور بیشینه را داشته، دارای سیستم نیمه-هایبریدی است که می‌تواند بصورت مقطعی، تا ۱۴ اسب‌بخار قدرت بیشتر نیز در اختیار راننده قرار دهد. انتقال قدرت نیز برخلاف GT های V8، به محور عقب صورت می‌پذیرد، نه چهار چرخ.

2024 Mercedes-AMG GT43 Coupe

با این پیکربندی، Mercedes-AMG GT43 Coupe در ۴.۶ ثانیه از صفر تا صد کیلومتر در ساعت سرعت می‌گیرد که برابر با صفر تا صد فولکس‌واگن گلف R است! حداکثر سرعت آن نیز ۲۸۰ کیلومتر در ساعت اعلام شده که تنها کمی بیشتر از حداکثر سرعت Golf R است.

انتظار می‌رود با این مشخصات، GT43 Coupe با قیمت پایه‌ای در محدوده ۱۱۰ تا ۱۱۵ هزار دلار عرضه شود. اصلی‌ترین رقبای این خودروی اسپرت ۴ سیلندر نیز امثال پورشه ۹۱۱ خواهند بود. بد نیست بدانید این خودرو در نمونه قدرتمندتر GT55 Coupe، برچسب قیمت ۱۳۵ هزار دلاری دارد و قیمت قدرتمندترین نمونه‌اش، یعنی GT63 Coupe نیز از ۱۷۶ هزار دلار آغاز می‌شود.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟