دسته ویدیو ها:
۲۴ فروردین ۱۴۰۳
چری باز هم یک آس جدید رو کرد؛

شاسی بلند الکتریکی جدید Chery iCAR V23

برند iCAR چری که مختص خودرو های الکتریکی و تکنولوژی-محور است، به فاصله کمتر از ۲ ماه از آغاز عرضه iCAR 03، پذیرای عضو جدیدی بنام V23 شده.

چری برپایه برند تکنولوژی-محور و جدید iCAR که با هدف تولید و عرضه خودروهای الکتریکی آغاز به کار کرده، یک خودرو جدید بنام iCAR V23 معرفی کرده؛ SUV کوچکی که از جلو ژست یک تویوتا FJ Cruiser را دارد و از نمای جانبی و عقب، یک لندروور دیفندر دفُرمه شده را تداعی می‌کند. البته از نظر تناسبات کُلی اتاق و بدنه، باید گفت نزدیک‌تر است به سوزوکی جیمنی 5-درب چراکه طول بدنه ۴.۲۲۰ میلیمتری دارد و فاصله دو محورش، ۲.۷۳۰ میلیتر اعلام شده.

شاسی بلند الکتریکی جدید چری - The All-New Chery iCAR V23 Electric SUV

به گزارش خودرودیلی، با وجود این تناسبات بسیار جمع‌وجور که بیشتر مختص خودروهایی در رده کراس‌اوور های B-Segment است، طراحان چری به خوبی تنوانسته‌اند با الهام از خودروهای یاد شده، ژستی به مراتب تنومندتر بزرگتر از آنچه که هست را به iCAR V23 بدهند. همچنین همانطور که از عدد اعلامی برای فاصله دو محور که مختص کراس‌اوور های کامپکت (C-Segment) است، نه ساب‌کامپک، فضای داخلی iCAR V23 نیز برای خودرویی در این ابعاد، بسیار جادار است. همچنین با تعدد استفاده از فرم های مربع و مستطیل، سعی شده تا در عین ایجاد یک محیط مدرن، حس و حال حضور در کابین یک خودرو پرهیبت به سرنشینان القاء شود.

Chery iCAR V23

در این محیط، یک بخش مرکزی روی داشبورد تعریف شده که معدود کنترلگرهای فیزیکی خودرو را آن تعریف شده. مابقی کنترلگرها را نیز یا از طریق نمایشگر بزرگ مرکز داشبورد در دسترس خواهید داشت، یا بر روی غربیلک فرمان. یک عنصر دیگر هم که به هر چه مینیمال تر شدن طراحی داخلی، کمک کرده، نشانگرهای پشت فرمان است که در یک نمایشگر بسیار باریک و کشیده در بخش فوقانی داشبورد جانمایی شده است.

لازم به ذکر است برای پشتیبانی از سیستم اطلاعات و سرگرمی خودرو، از تراشه کوالکام اسنپ‌دراگون 8155 بهره گرفته شده و مجموعه سیستم های ایمنی و همیار راننده به کار رفته در iCAR V23، قابلیت خودرانی سطح L2+ به این SUV الکتریکی می‌دهد.

شاسی بلند الکتریکی جدید چری - The All-New Chery iCAR V23 Electric SUV

بد نیست بدانید iCAR V23 اولین خودرویی است که چری با همکاری شیائومی ساخته و بعد از Icar 03 دومین محصول برند iCAR به حساب می‌آید. عرضه آن نیز برای نیمه دوم سال جاری میلادی برنامه‌ریزی شده است. چری iCAR V23 قرار است در پیکربندی های تک-موتور و جفت-موتور به بازار بیاید و بسته به مجموعه باتری‌ها، می‌تواند مسافتی بالغ بر ۴۰۰ تا ۵۰۰ کیلومتر را بی‌وقفه بپیماید.

5 از 3 رای

نظر شما چیست؟