دسته ویدیو ها:
۲۲ فروردین ۱۴۰۳
آغاز اودیسه برقی شدن آلفارومئو؛

کراس‌اوور کوچک آلفارومئو میلانو معرفی شد

تازه‌ترین محصول آلفارومئو، یک کراس‌اوور کوچک بنام میلانو است که با آن، برای اولین بار شاهد عرضه یک آلفای تمام-الکتریکی هستیم.

به نظر می‌آید حضور در بازار خودرو های به اصطلاح شاسی‌بلند، به آلفارومئو حسابی ساخته چراکه پس از استلویو که سال ۲۰۱۶ عرضه شد و همینطور توناله که دقیقا دو سال از آغاز تولید و عرضه‌اش می‌گذرد، آلفارومئو باز هم یک خودرو شاسی‌بلند معرفی کرده؛ محصولی که میلانو نام دارد و برپایه ساختار و پلتفرمی مشترک با خودروهایی نظیر پژو ۲۰۰۸، اوپل موکا و جیپ اونجر توسعه یافته! این خودرو در کنار کمکی که به رُشد فروش آلفارومئو خواهد داشت، آغاز اودیسه برقی شدن این خودروساز ایتالیایی نیز، هست چراکه برای اولین بار، با میلانو، شاهد عرضه یک آلفارومئو با پیشرانه برقی خواهیم بود.

کراس‌اوور جدید آلفارومئو میلانو ۲۰۲۵

به گزارش خودرودیلی، این مهم، به واسطه بهره‌مندی از ساختار و پلتفرم CMP2 استلانتیس که در توسعه و ساخت پژو ۲۰۰۸، اوپل موکا و جیپ اونجر نیز به کار رفته، میسر شده و به لطف آن، امکان عرضه آلفارومئو میلانو در دو مدل برقی، و یا یک مدل هایبرید وجود دارد. البته آلفارومئو میلانو قرار است به عنوان اسپرتی‌ترین خودرو کلاس خود عرض اندام کند و همین باعث شده تا در مقایسه با خودروهای مذکور، دارای شاسی و فنربندی ارتقاء یافته برای هندلینگ بهتر باشد. در ضمن، بالاترین تیپ آن، موسوم به Ellettrica Veloce، دارای پیشرانه الکتریکی ۲۳۷ اسب‌بخاری است که برای خودرویی در این کلاس، پیشرانه قدرتمندی به حساب می‌آید.

کراس‌اوور جدید آلفارومئو میلانو ۲۰۲۵

تیپ پایه میلانو اما Ibrida، یا همان هایبرید خواهد بود که از پیشرانه متشکل از موتور ۱.۲ لیتری توربو ۳ سیلندر و یک موتور برقی ۲۱ کیلووات دارد و قدرتش، تنها ۱۳۶ اسب‌بخار است. بالاتر از این پیشرانه که هم می‌تواند محرک محور جلو باشد، و هم محرک هر چهار چرخ، مدل Ellettrica قرار می‌گیرد که پیشرانه الکتریکی تک‌موتور با قدرت ۱۵۶ اسب‌بخار دارد و با هر بار شارژ کامل باتری های ۵۴ کیلووات‌ساعت، می‌تواند تا ۴۱۰ کیلومتر را بی‌‎وقفه بپیماید.

کراس‌اوور جدید آلفارومئو میلانو ۲۰۲۵

گفتنی است امکان شارژ سریع مجموعه باتری ها در مدل های الکتریکی آلفارومئو میلانو وجود دارد و به لطف آن، می‌توان در ۳۰ دقیقه ظرفیت باتری ها را از ۱۰ درصد به ۸۰ درصد رساند. در مورد پیشرانه هایبرید هم بد نیست بدانید امکان رانندگی در حالت تمام-الکتریکی را نیز دارد، اما فعلا نه اطلاعاتی از بُرد پیمایش آن در حالت تمام-الکتریکی ارائه شده، و نه در مورد مصرف سوختش اطلاعاتی در دست داریم.

کراس‌اوور جدید آلفارومئو میلانو ۲۰۲۵

احتمالا با توجه به ساختار و پلتفرم، متوجه شده اید که آلفارومئو میلانو یک کراس‌اوور ساب-کامپکت است. این خودرو با طول بدنه ۴.۱۷۰ میلیمتر، دارای عرض ۱.۷۸۰ میلیمتر و ارتفاع ۱.۵۰۰ میلیمتر است. و با تناسباتش و جزئیات طراحی جدیدی که دارد، رگه‌هایی از طراحی نسل آتی خودروهای آلفارومئو را نیز به تصویر می‌کشد. جالب‌ترین مشخصه ظاهری این خودرو نیز طرح جلوپنجره تیپ Ellettrica Veloce است که به جای شبکه هواکش، نشان بزرگ و برُش خورده آلفارومئو را در خود دارد.

کراس‌اوور جدید آلفارومئو میلانو ۲۰۲۵

آلفارومئو این محصول جدید را با امکاناتی نظیر مولتی‌مدیا با نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچ، پُشت‌آمپر تمام-دیجیتال، صندلی‌های اسپرت آپشنال Sabelt با پوشش آلکانتارا و مجموعه سیستم های ایمنی همیار موسوم به ADAS با سطح ۲ خودرانی عرضه خواهد کرد. شروع قیمت آن نیز از زیر ۳۰ هزار یورو خواهد بود.

5 از 3 رای

نظر شما چیست؟

دیگر نظرات

  • امیر احسان | 22 فروردین 1403 - 22:01

    چه جالبه، البته یه کم تو ذوق میزنه که آلفارومیو سوار بشی، ولی اتاق و امکاناتش با پژو ۲۰۰۸ یکی باشه