آغاز عرضه Chery Tiggo7 جدید در بازار چین؛

قیمت تیگو ۷ در چین، چقدر است؟

فیس‌لیفت چری تیگو۷ در حالی در بازار چین عرضه شده که قیمت مجهزترین نمونه آن، با دلار ۶۱ هزار تومانی هم به ۸۱۸ میلیون تومان نمی‌رسد!

چهارشنبه - ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۱
آغاز عرضه Chery Tiggo7 جدید در بازار چین؛ قیمت تیگو ۷ در چین، چقدر است؟

چری به تازگی عرضه فیس‌لیفت تیگو۷ در بازار چین را آغاز کرده؛ خودرویی که هم از نظر ظاهری تغییراتی در فیس‌لیفت جدید داشته، هم در طراحی داخلی و امکانات، به‌روز شده. شروع قیمت چری تیگو۷ جدید در بازار چین، از ۷۴.۹۰۰ یوان است، یعنی ۱۰.۳۰۰ دلار که با دلار این روزها ۶۱ هزار تومانی بازار آزاد ارز کشورمان هم بخواهیم حساب کنیم، یک خریدار چینی می‌تواند با ۶۲۸ میلیون تومان این خودرو را خریداری کند. قیمت مجهزترین نمونه تیگو۷ جدید در بازار چین نیز ۹۶.۹۰۰ یوان است، معادل ۱۳.۴۰۰ دلار که به پول ما می‌شود ۸۱۸ میلیون تومان!

آغاز عرضه Chery Tiggo7 جدید در بازار چین؛ قیمت تیگو ۷ در چین، چقدر است؟

طراحی ظاهری فیس‌لیفت ۲۰۲۴ چری تیگو۷، مشابه طراحی خودرویی فونیکس تیگو۷ پرو پلاگین-هایبرید بازار کشورمان است، با جلوپنجره دارای طرح شبکه کهکشانی که قاب‌بندی کرومی‌اش، تا زیر چراغ های جلو نیز کشیده شده و سپر جلویی که با طرح هواکش‌های جانبی به مراتب بزرگتر از قبل، حس و حال تهاجمی‌تری را تداعی می‌کند.

نمای عقب هم به همین ترتیب، با چراغ‌های یکپارچه و خروجی‌های دوتایی سیستم اگزوز، مشابه طراحی عقب فونیکس تیگو۷ پرو پلاگین-هایبرید بازار کشورمان است.

2024 Chery Tiggo 7

چری تیگو۷ جدید، با طول بدنه ۴.۵ متر و فاصله ۲.۶۷۰ میلیمتری بین دو محور، بر روی رینگ های ۱۷ یا ۱۸ اینچی قابل عرضه است. در فضای داخلی این کراس‌اوور کامپکت چینی، ترکیب نمایشگرهای سیستم اطلاعات و سرگرمی و پُشت‌آمپر ها با قُطر ۲۴.۶ اینچ جلب نظر می‌کند.

این محیط، با پوشش چرم مارون و یا مشکی قابل سفارش بوده، در مجهزترین نمونه، امکاناتی نظیر دید ۳۶۰ درجه با وضوح تصویر بالا، گرمکن صندلی های جلو، تهویه اتوماتیک، ورود و استارت بدون کلید، سیستم صوتی با ۶ بلندگو، آینه های برقی دارای گرمکن و سانروف برقی پانورامیک را ارائه می‌دهد.

آغاز عرضه Chery Tiggo7 جدید در بازار چین؛ قیمت تیگو ۷ در چین، چقدر است؟

مجموعه سیستم های همیار رانندگی موسوم به ADAS، شامل هشدار نقاط کور، هشدار انحراف از مسیر با همیار حفظ خودرو در بین خطوط، کروزکنترل، ترمز اضطراری اتوماتیک و … نیز در کنار کنترل پایداری الکترونیک، کنترل هرزگردی، اتوهلد، ترمز پارک برقی و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز از مواردی هستند که در لیست امکانات ایمنی مجهزترین نمونه چری تیگو۷ جدید جلب نظر می‌کنند.

2024 Chery Tiggo 7

محرک چری تیگو۷ جدید، همچون مدل ۲۰۲۳، یک موتور ۱.۵ لیتری توربو ۱۵۴ اسب‌بخاری با توان تولید ۲۳۰ نیوتن‌متر گشتاور بیشینه است که به گیربکس ۶ سرعته دستی و یا CVT با شبیه‌ساز ۹ سرعته قابل اتصال است. ذکر این نکته ضروری است که در مدل جدید، چری می‌گوید صدا، تکان‌ها و ضربات ورودی به کابین را نیز کاهش داده.

5 از 1 رای

نظر شما چیست؟