پژو ۵۰۰۸ جدید با طراحی متمایز و پیشرانه های به‌روز تر، آمد

نسل جدید کراس‌اوور میدسایز پژو را در کنار پیشرانه بنزینی مجهز به فناوری نیمه-هایبرید، می‌توان با پیشرانه PHEV یا الکتریکی نیز خریداری کرد.

چهارشنبه - ۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۱
پژو ۵۰۰۸ جدید با طراحی متمایز و پیشرانه های به‌روز تر، آمد

پژو بعد از بازطراحی کراس‌اوور محبوب و پرفروش خود، ۳۰۰۸ و معرفی آن با ماهیتی تازه در نسل جدید، حال کراس‌اوور بزرگتر خود، ۵۰۰۸ را با تغییراتی چشمگیر، به‌روز کرده. نسل سوم پژو ۵۰۰۸ در کنار موتور بنزینی بهره‌مند از فناوری نیمه هایبرید، هم با پیشرانه الکتریکی عرضه خواهد شد، و هم با پیشرانه پلاگین-هایبرید. و البته، باید به ژست مدرن‌تری که در نسل جدید به خود گرفته، اشاره کنیم.

پژو ۵۰۰۸ جدید با طراحی متمایز و پیشرانه های به‌روز تر، آمد

به گزارش خودرودیلی، نسل اول این خودرو، در فاصله سال های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۶ به عنوان یکی مینی‌ون (MPV) تولید و عرضه میشد. اما از سال ۲۰۱۳، پژو ۵۰۰۸ به یک کراس‌اوور تغییر ماهیت داد و در لایناپ پژو، تبدیل شد به یک نسخه کشیده‌تر از کراس‌اوور کامپکت ۳۰۰۸. نسل جدید پژو ۵۰۰۸ برپایه پلتفرم STLA Medium استلانتیس توسعه یافته و با طول بدنه ۴.۷۸۸ میلیمتر، بر روی دو محور به فاصله ۲.۸۹۸ میلیمتر سوار است.

همین فاصله خوبی که بین دو محور وجود دارد، پژو را قادر ساخته تا ۵۰۰۸ جدید را بصورت سه ردیف سرنشین به بازار عرضه کند. و بد نیست بدانید حتی در حالت ۳ ردیف سرنشین نیز فضای باری بالغ بر ۱۵۰ لیتر دارد که در صورت خواباندن صندلی های ردیف سوم، این عدد به ۴۳۲ لیتر افزایش می‌یابد. با خواباندن ردیف دوم و سوم صندلی‌ها نیز فضای باری بالغ بر ۱.۰۴۹ لیتر برای جابجایی بار در دسترس خواهد بود که فضای قابل‌توجهی است.

2024 Peugeot 5008

برخلاف پژو ۳۰۰۸ که در نسل جدید، به یک کراس‌اوور کوپه-مانند تغییر ماهیت داده، ۵۰۰۸ جدید همان فرم کلی اتاق نسل قبل را حفظ کرده. اما در زبان طراحی، کاملا از ۳۰۰۸ جدید پیروی کرده و همین باعث شده ظاهری مدرن‌تری داشته باشد. طراحی داخلی نیز به همین ترتیب، وام‌دار طراحی مدرن و متمایز کابین ۳۰۰۸ جدید است.

ارزان‌ترین نمونه پژو ۵۰۰۸ جدید با موتور ۱.۲ لیتری توربو بنزینی که به تکنولوژی نیمه-هایبرید ۴۸ ولت نیز مجهز است، عرضه خواهد شد. این پیشرانه ۳ سیلندر ۱۳۶ اسب‌بخاری به گیربکس ۶ سرعته اتومات دو کلاچ که یک موتور برقی نیز داخل خود دارد، متصل بوده، محرک محور جلو است.

پژو ۵۰۰۸ جدید با طراحی متمایز و پیشرانه های به‌روز تر، آمد

پیشرانه پلاگین-هایبرید ۱۹۵ اسب‌بخاری که بیش از ۸۰ کیلومتر توان پیمایش تمام-الکتریکی به ۵۰۰۸ می‌دهد نیز در کنار پیشرانه های تمام-الکتریکی تک-موتور ۲۱۰ یا ۲۲۸ اسب‌بخاری و تمام-الکتریکی جفت-موتور ۳۱۸ اسسب‌بخاری نیز برای Peugeot 5008 جدید قابل عرضه خواهد بود که آخری، محرک چهار چرخ است.

در مدل‌های الکتریکی، مجموعه باتری‌ها با هشت سال، معادل ۱۶۰هزار کیلومتر گارانتی عرضه می‌شوند و پژو مدعی است در این مدت، ظرفت باتری‌ها به کمتر از ۷۰ درصد کاهش نخواهد یافت. لازم به ذکر است در مدل مجهز به پیشرانه الکتریکی تک-موتور، باتری ها ظرفیت ۷۳ یا ۹۸ کیلووات‌ساعت می‌توانند داشته باشند که با اولی، تا ۵۰۰ کیلومتر و با دومی، تا ۶۶۰ کیلومتر را می‌توان با هر بار شارژ کامل، پیمود.

پژو ۵۰۰۸ جدید با طراحی متمایز و پیشرانه های به‌روز تر، آمد

مدل جفت‌موتور تنها با باتری‌های ۹۸ کلووات‌ساعت قابل عرضه خواهد بود اما از آنجایی که وزن بیشتری دارد، بُرد پیمایش کمتری به نسبت نمونه های تک‌موتور مجهز به این پکیج باتری ها خواهد داشت.

برای شارژ باتری‌ها، در حالت استاندارد شارژر ۱۱ کیلووات ارائه می‌شود اما می‌توان با هزینه بیشتر، شارژر ۲۲ کیلووات یا شارژ DC با قابلیت شارژ حداکثر ۱۶۰ کیلووات را نیز با پژو ۵۰۰۸ الکتریکی داشت. با آخری، می‌توان تنها در ۱۰ دقیقه شارژ لازم را برای پیمایش مسافتی بالغ بر ۱۰۰ کیلومتر به مجموعه باتری‌ها داد. شارژ ۲۰ تا ۸۰ درصدی باتری‌ها با شارژر DC نیز تنها ۳۰ دقیقه زمان می‌برد.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟