جهنمی‌ترین چلنجر داج را ببینید

جدیدترین داج، نسخه جهنمی چلنجر است با ۱.۰۲۵ اسب‌بخار قدرت که ۴۰۰متر را در ۸ثانیه و ۹۱صدم ثانیه، با حداکثر سرعت ۲۴۳ کیلومتردرساعت می‌پیماید.

سه شنبه - ۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۱
2023 Dodge Challenger SRT Demon 170

داج چلنجر شاید در مقایسه با رقبای اصلی خود، فورد ماستنگ و شورولت کامار، هرگز آنطور که باید، دیده نشد اما با ماموریت جهنمی که از سال ۲۰۱۵ با معرفی Challenger SRT Hellcat آغاز کرد، همواره تاجدار قدرت و سرعت در کلاس خود بوده. آن موقع، با موتور ۶.۲ لیتری V8 هلکت که ۷۰۷ اسب‌بخار قدرت داشت، بالاتر از شورولت کامارو ZL1 و ماستنگ شلبی GT500 که به ترتیب ۵۸۰ و ۶۶۲ اسب‌بخار قدرت داشتند، قرار گرفت، آن هم با صفر تا صد زیر ۴ ثانیه و شتاب ۴۰۰ متر زیر ۱۲ ثانیه!

2023 Dodge Challenger SRT Demon 170

بعد از هلکت، نوبت به معرفی داج چلنجر دیمون ۲۰۱۸ رسید. در این نسخه که تنها یک سال و در تیراژ ۳۳۰۰ دستگاه به تولید رسید، نه تنها قدرت موتور V8 هلکت به ۸۴۰ اسب‌بخار رسید (البته با بنزین ۱۰۰ اکتان مخصوص ریس)، بلکه به ادعای داج، اهریمن جدید دیترویت می‌توانست ۴۰۰متر را در ۹ثانیه و ۶۵ صدم ثانیه تخته کند، آن هم با حداکثر سرعت ۲۲۵ کیلومتر در ساعت!

سال بعد از آن هم Hellcat Redeye با ۷۹۷ اسب‌بخار قدرت، صفرتاصد ۳.۶ ثانیه و شتاب ۴۰۰متر ۱۱.۸ ثانیه به خانواده چلنجر های جهنمی داج اضافه شد. از این چلنجر، سریع‌تر، Challenger SRT Super Stock سال ۲۰۲۰ بود که به لطف تایرهای مخصوص درگ و یک فنربندی تقویت شده، می‌توانست ۴۰۰متر را در ۱۰.۵ ثانیه بپیماید، آن هم با حداکثر سرعت ۲۱۱ کیلومتر در ساعت.

2023 Dodge Challenger SRT Demon 170

حالا برای ۲۰۲۳، داج باز هم یک چلنجر جهنمی و اهریمی معرفی کرده، با نام Challenger SRT Demon 170 که با ۱.۰۲۵ اسب‌بخار قدرت (البته با بنزین E85)، ۴۰۰متر را در ۸ثانیه و ۹۱صدم ثانیه می‌پیماید، آن هم با توان دستیابی به حداکثر سرعت ۲۴۳ کیلومتر در ساعت در همین مسافت کوتاه! با این توان عملکردی بالا و شتاب خیره‌کننده، بی‌دلیل نیست که داج یک چتر ترمز اختصاصی نیز برای این چلنجر در نظر گرفته تا در پایان مسیر درگ، نگرانی از بابت توقف به موقع آن وجود نداشته باشد.

این چلنجر جهنمی که پایانی خواهد بود برای عصر ماسل‌کار های V8 داج، برچسب قیمت ۹۶ هزار و ۶۶۶ دلاری دارد و حداکثر ۳هزار دستگاه از آن برای بازار آمریکا ساخته خواهد شد. ۳۰۰ دستگاه هم برای بازار کانادا برنامه‌ریزی شده است.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟