یک خداحافظی پرقدرت با کرایسلر ۳۰۰

کرایسلر با عرضه یک نسخه تولید محدود که مجهز به موتور ۶.۴لیتری HEMI V8 با ۴۸۵ اسب‌بخار قدرت است، با ۳۰۰ نمادین و پرهیبت خود خداحافظی می‌کند.

پنجشنبه - ۲۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۰
نسخه نهایی و تولید محدود کرایسلر ۳۰۰

پس از نزدیک به دو دهه، با پایان یافتن عرضه مدل ۲۰۲۳، کرایسلر ۳۰۰ از خط تولید این خودروساز آمریکایی کنار گذاشته می‌شود. اما قرار نیست خداحافظی با این سدان نمادین و پرهیبت کرایسلر، خیلی معمولی و بی‌سروصدا باشد. برعکس، کرایسلر برای خداحافظی، نسخه تولید محدودی برپایه 300C ارائه کرده که از موتور ۶.۴ لیتری HEMI V8 نیرو می‌گیرد. از این نسخه، تنها ۲۰۰۰ دستگاه برای بازار آمریکا و ۲۰۰ دستگاه برای بازار کانادا به تولید خواهد رسید.

موتور ۳۹۱ اینچ مکعب مذکور با ۴۸۵ اسب‌بخار قدرت و ۶۴۴ نیوتن‌متر گشتاور پشت چهره فراموش نشدنی Chrysler 300C قرار گرفته؛ مقادیری که برای دستیابی به صفر تا صد ۴.۵ ثانیه و شتاب ۴۰۰متری معادل ۱۲.۴ ثانیه کفایت می‌کند! حداکثر سرعت این کرایسلر ۳۰۰ مجهز به موتور ۶.۴ لیتری HEMI V8 نیز ۲۵۸ کیلومتر در ساعت اعلام شده است. بد نیست بدانید این همان موتوری است که بین سال های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۵ بر روی Chrysler 300 SRT نیز قرار گرفت البته با این تفاوت که آن موقع، ۱۵ اسب‌بخار کمتر قدرت تولید می‌کرد. حال که بحث به اینجا رسید، ذکر این نکته نیز ضروری است که موتور مذکور در داج چارجر، داج چلنجر و جیپ رنگلر مزین به نشان ۳۹۲ و مدل SRT داج دورنگو و جیپ گرندچروکی نیز به‌کار رفته است.

متناسب با این پیشرانه قدرتمند که از مسیر یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک، محرک محور عقب است، کرایسلر از ترمزهای برمبو چهار پیستون سرخ رنگ در دل رینگ های ۲۰ اینچ در 300C تولید محدود خود بهره گرفته. همچنین شاهد استفاده از دیفرانسیل لغزش محدود و فنربندی تطبیق‌پذیر در آن هستیم.

بر روی بدنه که در رنگ های سیاه براق، سرخ مخملی و سفید روشن قابل سفارش خواهد بود نیز جزئیات کرومی تیره نمای جلو، چراغ‌های دودی جلو و عقب، و همچنین سراگزوز های گرد سیاه رنگ جلب نظر می‌کنند. در ضمن، کرایسلر از یک نشان 300C جدید در این نسخه تولید محدود بهره گرفته که الهام شده از لوگو 300C سه‌رنگ دهه ۱۹۵۰ میلادی است. این نشان در کنار جلوپنجره، بر روی چرم سیاه لاگونا پشت سری صندلی‌ها نیز حک شده. در کنار این پوشش مرغوب که برای صندلی‌ها، داشبورد و رودری‌ها انتخاب شده، باید به خطوط دوخت نقره‌ای رنگ آن نیز اشاره کنیم که جلوه‌ای متمایز به پوشش فضای داخلی بخشیده است.

از جمله امکانات استانداردی که کرایسلر بر روی نسخه نهایی 300C ارائه می‌دهد، باید به سیستم صوتی هارمن‌کاردن با ۱۹ بلندگو، سیستم سرمایش و گرمایش صندلی‌ها و گرمکن غربیلک فرمان اشاره کرد. قیمت ۵۶هزار و ۵۹۵ دلاری نیز برای آن در نظر گرفته شده و بنا به اعلام کرایسلر، هم‌اکنون می‌توان آن را در مراکز فروش این خودروساز در آمریکا، سفارش داد. در مورد آینده کرایسلر ۳۰۰، ورای نسل فعلی، هنوز اطلاعاتی منتشر نشده اما می‌دانیم کرایسلر آینده نزدیک را تمام‌الکتریکی می‌داند و این، در مورد جانشین احتمالی ۳۰۰ نیز بطور قطعی صدق خواهد کرد.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟