با گذشت شش سال از پایان تولید؛ موجودی داج دارت هنوز تمام نشده!

داج بیش از شش‌سال است که تولید سدان کامپکت دارت را متوقف کرده، اما هنوز هم در گزارش‌های مالی فیات-کرایسلر از تحویل آن به مشتریان نوشته می‌شود.

سه شنبه - ۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۸
سدان کامپکت داج دارت ۲۰۱۶

اواخر سال ۲۰۱۲ بود که داج با آغاز تولید سدان کامپکتی برپایه فیات ویاجیو، نام قدیمی و پرخاطره دارت را دوباره زنده کرد. اما حضور داج دارت روی خط تولید، چهار سال هم به طول نیانجامید و سرانجام سپتامبر ۲۰۱۶ تولید آن برای همیشه پایان یافت. با این حال اما به نظر می‌آید چند دستگاهی از این سدان جمع‌وجور در انبارهای این خودروساز باقی مانده بود چراکه آمار فروش سه ماهه سوم ۲۰۲۲ فیات-کرایسلر نشان از تحویل ۳ دستگاه Dodge Dart به مشتریان در این مدت دارد. در همین گزارش، فروش خودروهایی نظیر فیات ۱۲۴ اسپایدر، ۵۰۰ و 500L نیز آمده و این در حالی است که عرضه رسمی این خودروهای فیات در بازار آمریکا خیلی وقت است متوقف شده.

بد نیست بدانید همچون سه‌ماهه سوم ۲۰۲۲، در سه‌ماهه سوم سال گذشته میلادی نیز فروش ۳ دستگاه Dodge Dart در گزارش مالی فیات-کرایسلر آمده بود. بررسی آمار نشان می‌دهد از ابتدای ۲۰۲۲ تا به امروز تعداد ۴ دستگاه داج دارت تحویل مشتریان شده، عددی که برای ۹ماهه سال ۲۰۲۱، پنج دستگاه اعلام شده بود.

محض اطلاع هم که شده بد نیست بدانید پیشینه نام دارت در بین تولیدات داج به ۱۹۶۰ میلادی بازمی‌گردد. داج در فاصله سال های ۱۹۶۰ تا ۱۹۷۶ این نام را در قالب چهار نسل از سدان های فول‌سایز، میدسایز و در انتها، جمع‌وجور خود استفاده کرد. پیش از آن نیز نام دارت برای یکی از خودروهای نمایشی کرایسلر که توسط یک سازنده ایتالیایی خودروهای سفارسی بنام Carrozzeria Ghia طراحی شده بود، استفاده شد. آنچه که در سال ۲۰۱۲ با نام دارت و نشان داج معرفی شد اما برخلاف دارت‌های دهه ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰، یک سدان دیفرانسیل-جلو با پلتفرم اروپایی بود که هرگز مورد توجه خریداران آمریکایی قرار نگرفت و سرانجام نیز به خاطر همین کم‌محلی های خریداران، بعد از تنها ۴ سال تولید، به بایگانی فیات-کرایسلر رفت.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟