تا تعیین تکلیف قیمت‌گذاری، خودرو جدیدی وارد بورس کالا نمی‌شود

پیرو لغو عرضه ۵۰۰۰دستگاهی دناپلاس مشخص شد مادامی که صمت به چارچوب مشترک قیمت‌گذاری با شورای رقابت نرسد، خودرو جدیدی در بورس کالا عرضه نمی‎‌شود.

جمعه - ۲۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۹
ایران خودرو دنا پلاس با رنگ قرمز

طبق اعلام امید قالیباف، وزارت صنعت، معدن و تجارت تا زمان دستیابی به چارچوب مشترک قیمت‌گذاری با شورای رقابت نمی‌تواند مجوز جدیدی برای عرضه در بورس کالا صادر کند، از همین روی هم عرضه آتی دنا پلاس شرکت ایران خودرو در بورس کالا که قرار بود یکشنبه هفته آینده انجام شود، لغو شد. وی اما تاکید کرد عرضه خودروهایی که تاکنون در بورس کالا، انجام شده است، می‌تواند ادامه‌دار باشد.

سخنگوی وزارت صمت ضمن اشاره به تعامل خوب وزارت صمت با شورای رقابت و تاکید بر این که به نظر می رسد سازوکار جدید قیمت گذاری خودرو به زودی اعلام شود، از ذینفعان فروش خودرو در بورس خواست از شتاب‌زدگی، پرهیز کنند.

گفتنی است که با توجه به منقضی شدن مدت زمان شصت و سومین مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی مورخ ۲۸ مهرماه ۱۴۰۰، در خصوص تنظیم بازار خودرو، مجدد این شورا با استناد به بند ۵ ماده ۵۸ قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی، دستورالعمل تشکیل کارگروه تخصصی خودرو را با هدف بازنگری دستورالعمل تنظیم قیمت خودرو و پایش و ارزیابی عملکرد بازار خودرو، تصویب کرد.

بدین ترتیب، شورای رقابت بار دیگر مسئولیت قیمت‌گذاری خودروها را بر عهده خواهد گرفت.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟