آسیایی ها قابل اطمینان ترین خودروهای آمریکا را می‌سازند!

بررسی ۳۰۰.۰۰۰ خودرو مدل ۲۰۰۰ تا ۲۰۲۳ نشان می‌دهد خودروسازان ژاپنی و کره‌ای قابل اطمینان ترین خودروها را در بازار آمریکای شمالی عرضه می‌کنند.

چهارشنبه - ۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۴
آسیایی ها قابل اطمینان ترین خودروهای آمریکا را می‌سازند!

نظرسنجی اطمینان پذیری خودروها که بصورت سالانه توسط مجله Consumer Reports جمع‌آوری می‌شود حاکی از آن است که خودروهای الکتریکی و پیکاپ‌های فول سایز، دو دسته مشکل‌ساز از نظر قابلیت اطمینان در خودروهای جدید بازار آمریکا بوده‌اند و همین باعث شده تا برندهای آسیایی، بار دیگر رتبه‌های برتر را در این بازار از نظر اطمینان پذیری خودروها کسب کنند. طبق این نظرسنجی، خودروهای هایبرید و سدان‌های سایز متوسط یا بزرگ، جزو قابل اعتمادترین‌ها بوده‌اند. نظرسنجی سالانه این مجله از قابلیت اطمینان خودروهای جدید، پیش‌بینی می‌کند که کدام خودروها بر اساس داده‌های جمع‌آوری‌شده، مشکلات کمتر یا بیشتری را نسبت به رقبای خود متوجه مالکان می‌کنند و کارت امتیازی آن، در بین مصرف‌کنندگان و مدیران صنعت، بسیار تأثیرگذار است.

خودروهای برقی شرکت تسلا که این مجله بیشترین داده‌ها را از مالکان آن‌ها دریافت کرده است، همچنان با مشکلات سخت‌افزاری بدنه، فرمان، رنگ و مشکلات مرتبط با سیستم آب‌وهوا مواجه هستند اما بر اساس این نظرسنجی، پیشرانه‌های الکتریکی آن‌ها مشکلات بسیار اندکی دارند.

با این حال، این نظرسنجی نشان داد که تسلا رتبه خود را چهار پله ارتقاء داده و به رتبه ۱۹ در سال جاری رسیده. برعکس، مرسدس-بنز پنج جایگاه تنزل داشته تا کمترین اطمینان‌پذیری را در بین همه برندهای هم‌رده داشته باشد. صاحبان خودروهای برقی دیگر سازندگان، مشکلات شارژ و باتری و همچنین مشکلات موتور محرک الکتریکی را گزارش کردند. از ۱۱ مدل خودروی الکتریکی بازار آمریکا، تنها چهار مدل دارای قابلیت اطمینان متوسط یا بهتر از متوسط هستند.

برندهای برتر نظرسنجی امسال کانسومر ریپورتس، تویوتا و لکسوس بوده‌اند و نکته جالب‌توجه این است که هفت برند از ۱۰ برند برتر نظرسنجی امسال، از ژاپن و کره‌جنوبی بوده‌اند. در میان برندهای متعلق به خودروسازان آمریکایی، لینکلن از زیرمجموعه‌های شرکت فورد موتور تنها یکی از برندهای حاضر در لیست ۱۰ برند قابل اطمینان ۲۰۲۲ کانسومر ریپورتس بوده، آن هم با جایگاه دهم! در طرف مقابل، همه برندهای جنرال موتورز در رتبه‌بندی Consumer Reports سقوط کردند و بیوئیک که بالاترین امتیاز را در بین برندهای زیرمجموعه GM کسب کرده، نتوانست در رتبه‌ای بهتر از یازدهم قرار بگیرد. در بین برندهای اتحاد خودرویی استلانتیس، Ram با قرار گرفتن در رتبه شانزدهم، بالاترین جایگاه را داشته.

این نظرسنجی که حاصل بررسی ۳۰۰.۰۰۰ خودرو مدل ۲۰۰۰ تا ۲۰۲۳ است نشان داد که ۹۴ درصد از خریداران احتمالی خودرو در آمریکا بین دو فاکتور قیمت و مطمئن بودن خودرو، دومی را بسیار مهمتر می‌دانند.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟