غیرقابل اعتماد ترین برندهای خودرویی چین کدام هستند؟

برند سازنده اکثر خودروهای چینی که در ایران، تا دو برابر قیمت کارخانه فروش می‌روند، در بین غیرقابل اعتمادترین برندهای خودرویی چین قرار دارند.

شنبه - ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۲
غیرقابل اعتماد ترین برندهای خودرویی چین کدام هستند؟

خودرویی که در تصویر می‌بینید، حتما برایتان آشناست. این خودرو که در چین با نام Jetour X70S شناخته می‌شود، از سال گذشته با نام فیدلیتی روی خط تولید بهمن‌موتور رفته. برند سازنده این خودرو یعنی Jetour که از زیرمجموعه های چری است و سال ۲۰۲۲ نزدیک به ۱۵درصد از مجموع فروش گروه خودروسازی چری را نیز به خود اختصاص داده، طبق ارزیابی شبکه ارزشیابی کیفی خودرو چین، یکی از غیرقابل اعتمادترین برندهای خودرویی چین در رتبه‌بندی کیفیت برند خودرو چین معرفی شده. دقیق‌تر اگر بخواهیم بگوییم، از مجموع ۶۲ برند خودرویی رتبه‌بندی شده در این ارزیابی، رتبه اطمینان‌پذیری Jetour تنها از BAIC و سایک-اشکودا بالاتر بوده!

چری دو برند دیگر نیز در جمع غیرقابل اعتمادترین برندهای خودرویی بازار چین داشته. یکی از این دو برند، کایی (Kaiyi) است که سدان کامپکتش، توسط بهمن موتور با نام ریسپکت در کشورمان مونتاژ و عرضه می‌شود و قرار است کراس‌اوور کوچکش، شوجت‌پرو نیز توسط ایران‌خودرو برای بازار ایران، پاگُشا شود.

دیگر زیرمجموعه چری که طبق ارزیابی شبکه ارزشیابی کیفی خودرو چین، یکی از غیرقابل اعتمادترین برندهای خودرویی چین در رتبه‌بندی کیفیت برند خودرو چین معرفی شده، برند اکسید است؛ زیرمجموعه لوکس‌ساز چری که محصولاتش به‌زودی توسط مدیران‌خودرو در ایران عرضه خواهند شد! بد نیست بدانید خود چری هم در این ارزیابی، رتبه قابل‌دفاعی ندارد و جزء برندهای خودرویی متوسط به پایین از نظر کیفیت به حساب می‌آید. هایما هم که محصولاتش، توسط ایران خودرو در کشورمان مونتاژ و عرضه می‌شوند، طبق این ارزیابی، تنها یک رده بالاتر از اکسید است و تا قعر جدول، تنها ۱۰ رتبه فاصله دارد.

طبق ارزیابی مذکور، بالاترین رتبه از نظر کیفیت به دانگ‌فنگ-هوندا می‌رسد و بعد از آن نیز Jetta (جوینت‌ونچر FAW-Volkswagen)، میتسوبیشی (GAC-Mitsubishi) و ولوو، هر سه با امتیاز یکسان در جایگاه دوم قابل اعتماد ترین برندهای خودرویی بازار چین معرفی شده‌اند. هونگچی، دانگ‌فنگ-فنگون، GAC-Toyota، کادیلاک و FAW-Toyota نیز رتبه‌های بعدی را در بین قابل اطمینان‌ترین برندهای خودرویی بازار چین، کسب کرده‌اند.

جالب این است که جایگاه فورتینگ از نظر کیفیت و اطمینان‌پذیری، بالاتر از شورولت، لینکلن، لندروور، فورد و حتی جگوار بوده. از این برند، خودروهای لاماری ایما (آرین پارس موتور) و Suba M4 و اف‌ام‌سی T5 و اف‌ام‌سی SX5 فردا موتورز در کشورمان مونتاژ و عرضه می‌شوند.

نتایج این ارزیابی را می‌توانید در لیست زیر مشاهده کنید. توجه داشته باشید که رتبه‌بندی در این لیست، از با کیفیت‌ترین (کم‌ایراد ترین) تا بی‌کیفیت ترین (پرایراد ترین) می‌باشد.

لیست قابل اطمینان ترین و غیرقابل اعتمادترین برندهای خودرویی بازار چین در سال ۲۰۲۲

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟