سوبارو لگاسی با رُخ جدید و موتور قدرتمند به بازار می‌آید

سوبارو در کنار بازنگری در طراحی لگاسی برای مدل سال ۲۰۲۳، تیپ Sport آن را به موتور ۲.۴ لیتری قدرتمندی مجهز کرده که ۲۶۰ اسب‌بخار قدرت دارد.

جمعه - ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۱
سوبارو لگاسی ۲۰۲۳

پس از تقریبا سه سالی که از آغاز عرضه نسل جدید سوبارو لگاسی می‌گذرد، شاهد به‌روز رسانی آن برای مدل سال ۲۰۲۳ هستیم. این سدان میدسایز ژاپنی در مدل جدید هم از نظر ظاهری مورد بازنگری قرار گرفته، هم به جدیدترین سیستم های همیار رانندگی سوبارو مجهز شده. در ضمن، در مدل جدید، یک موتور ۲.۴ لیتری توربو قدرتمند محرک مدل Sport آن است.

در طراحی ظاهری سوبارو لگاسی جدید، بارزترین تغییر را در نمای جلو شاهد هستیم جایی که در کنار بزرگتر شدن جلوپنجره، طرح چراغ ها و سپر نیز تهاجمی تر شده. همچنین باید به قطعه تزئینی جلوپنجره که نشان سوبارو بر روی آن قرار گرفته، اشاره کنیم؛ قطعه‌ای که از طرفین، به ظاهر تا دل چراغ های تیزتر شده جلو، امتداد یافته. در نمای جانبی اما غیر از رینگ های جدید، تغییری به چشم نمی‌آید. نمای عقب نیز در مقایسه با نمونه های پیش از فیس‌لیفت، تغییر نداشته.

همانطور که اشاره شد، سوبارو لگاسی جدید در تیپ Sport به یک موتور به مراتب قدرتمندتر از واحد تنفس طبیعی ۱۸۰ اسب‌بخاری نمونه های پیش از فیس‌لیفت مجهز شده. این موتور از نوع ۲.۴ لیتری مجهز به توربوچارجر بوده، با ۲۶۰ اسب‌بخار قدرت، توان تولید ۳۷۵ نیوتن‌متر گشتاور بیشینه را دارد. با این پیشرانه جدید، انتظار می‌رود Subaru Legacy Sport ماهیت به مراتب اسپرتی‌تری داشته باشد. هنوز اطلاعاتی از توان عملکردی این مدل ارائه نشده، اما احتمالا صفر تا صد زیر ۶.۵ ثانیه خواهد داشت. در کنار این موتور قدرتمند، سوبارو لگاسی در تیپ اسپرت دارای رینگ های ۱۸ اینچی متفاوت به رنگ خاکستری، قاب آینه هایی به رنگ خاکستری مغناطیسی و پوشش چرم دو رنگ مشکی-خاکستری فضای داخلی با خطوط دوخت قرمز است. این تیپ همسو با ماهیت اسپرتی، دارای یک فنربندی با تنظیمات اسپرتی‌تر به نسبت نمونه های استاندارد نیز هست.

ذکر این نکته ضروری است که موتور مذکور، مختص تیپ اسپرت Subaru Legacy جدید بوده و نمونه های عادی آن، کماکان با موتور ۲.۵ لیتری باکسر تنفس طبیعی که با ۱۸۲ اسب‌بخار قدرت، توان تولید ۲۳۸ نیوتن‌متر گشتاور بیشینه را دارد، عرضه خواهند.

سوبارو همچون گذشته لگاسی را بصورت استاندارد با مجموعه سیستم های ایمنی همیار خود، موسوم به آی‌سایت عرضه می‌کند. این مجموعه شامل ترمز اضطراری اتوماتیک، هشدار انحراف از مسیر و همیار حفظ خودرو در بین خطوط می‌شود. در تیپ های بالاتر، تغییر مسیر اتوماتیک که برای جلوگیری از برخورد با اشیاء در سرعت های کمتر از ۸۰ کیلومتر در ساعت طراحی شده نیز به لیست سامانه های موجود در آی‌سایت اضافه می‌شود. در تیپ Touring XT که مجهز به دوربین با زاویه دید پهن تر در کنار دو دوربین استاندارد تیپ های پایین تر می‌باشد، انتظار می‌رود شاهد عملکرد بهتری از EyeSight باشیم. این تیپ بصورت استاندارد مجهز به گرمکن ۳۶۰ درجه فرمان، صندلی های پوشش یافته با چرم سیاه ناپا و نمایشگر ۱۱.۶ اینچ لمسی با رابط کاربری اندروید و iOS نیز هست. سوبارو می‌گوید این نمایشگر دارای کنترلگرهای بازنگری شده برای سیستم صوتی، تهویه و دیگر تنظیمات است.

سوبارو از پاییز امسال لگاسی ۲۰۲۳ را در مراکز فروش خود عرضه خواهد کرد و اطلاعات تکمیلی پیرامون قیمت‌گذاری و سطح تجهیزات نیز تا زمان عرضه، ارائه خواهد شد. محض اطلاع هم که شده، این سدان میدسایز ژاپنی در مدل ۲۰۲۲ قیمت پایه ۲۳.۴۹۵ دلاری دارد، عددی که در مجهزترین تیپ تجهیزاتی آن، یعنی تورینگ XT به ۳۶.۶۹۵ دلار می‌رسد.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟