قدرتمندترین کامیون هیدروژنی دنیا به رالی داکار می‌رود

شرکت فرانسوی Gaussin که در حوزه خودروهای تجاری و کار دارای پیشرانه پیل سوختی فعالیت دارد، با یک کامیون هیدروژنی در رالی داکار شرکت خواهد کرد.

شنبه - ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۰
کامیون هیدروژنی مخصوص رالی Gaussin

کامیون پرهیبت و مخوفی که می‌بینید، یک پیشرانه پیل سوختی مبتنی بر هیدروژن دارد و توسط پینین فارینا طراحی شده تا در رالی داکار ۲۰۲۲ که ماه آینده آغاز خواهد شد، شرکت کند.

این کامیون هیدروژنی جدید، H2 Racing Truck نام دارد و محصول یک شرکت فرانسوی حمل و نقل به نام Gaussin است. هدف از خلق این کامیون هیدروژنی و شرکت در رالی داکار با آن نیز این بوده که کمپانی بتواند استحکام و دوام پلتفرم برقی-هیدروژنی جدید این شرکت را به رُخ جهانیان بکشد. این پلتفرم اسکیت‌بُردی قرار است در طراحی و توسعه انواع کامیون و کشنده در حوزه حمل و نقل و توزیع کالا که از ۲۰۲۲ به بعد معرفی خواهند شد، به کار رود. طراحی این تولیدات آتی نیز همگی توسط پینین‌فارینا انجام شده که در تصویر زیر، می‌توانید پیش‌نمایش نزدیک به واقعیت آنها را ببینید.

و اما بپردازیم به کامیون هیدروژنی جدیدی که Gaussin با همکاری پینین‌فارینا برای شرکت در مسابقات رالی داکار طراحی کرده. برای شروع بد نیست بدانید Gaussin این مخلوق جدید خود را قدرتمندترین کامیون هیدروژنی دنیا معرفی می‌کند. محرک Gaussin H2 Racing Truck دو موتور برقی است که هر یک در حدود ۴۰۰ اسب‌بخار قدرت دارند و از پکیج باتری های ۸۲ کیلووات ساعت که خود مبتنی بر پیل سوختی ۳۸۰ کیلووات است، تغدیه می‌کنند. گفته می‌شود این پیکربندی، با هر باری که مخزن ۸۰ کیلوگرمی هیدروژن پُر می‌شود، بُرد پیمایشی بالغ بر ۲۵۰ کیلومتر، آن هم در شرایط مسابقه به H2 Racing Truck می‌دهد. پُر کردن این مخزن نیز هر بار نزدیک به 20 دقیقه زمان می‌برد.

گفته می‌شود Gaussin قصد دارد پلتفرم اسکیت‌بُردی خود را با ارائه لیسانس ساخت به سازندگان مختلف، تولید کند تا مشکلی در عرضه بین‌المللی محصولاتش نداشته باشد. هدف‌گذاری نیز بر این است که طی ۳۶ ماه آینده، با ۴۱ شرکت جهت اعطای امتیاز تولید به توافق برسد. در این صورت، Gaussin خواهد توانست دستک‌کم ۵ درصد از بازار کامیون ها و کشنده های مبتنی بر انرژی های پاک و تجدیدپذیر را به خود اختصاص دهد. و این یعنی تا ۲۰۳۱ می‌تواند به فروش ۴۵۰ هزار دستگاه دست یابد.

این شرکت تخصص در حوزه باربری و حمل و نقل مسافری داشته، ارائه دهنده فناوری های خودران برای AGV هاست. توسعه و تولید خودرو های تجاری و کار تمام الکتریکی مبتنی بر باتری و یا پیل سوختی خیدروژنی نیز در حوزه فعالیت های این شرکت است. همچنین Gaussin مدعی است شبکه ای متشکل از ۵۰ هزار خودرو در مقیاس جهانی دارد که در بخش حمل و نقل بنادر و فرودگاه ها، شبکه توزیع و حمل و نقل مسافری مشغول به کار هستند.

در پایان پیشنهاد می‌کنیم جهت آگاهی از اخبار و رویداد های کشوری و جهانی در حوزه خودرو های تجاری و کار، اینستاگرام فارسی‌تراک را دنبال کنید.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟

دیگر نظرات

  • باربری | 6 مرداد 1402 - 07:37

    بنظر در حد کامیونهای باربری سایپا نیست !