شنیده ها حاکی از آن است که چری از بیستم خرداد ماه فروش محصول جدید خود، اومودا ۵ که یک کراساوور با استایلی کوپهمانند است را در چین آغاز خواهد کرد. این خودرو که قرار است در محدوده قیمت ۱۱۰ تا ۱۵۰ هزار یوان (۱۷.۰۵۰ تا ۲۳.۲۵۰ دلار) در چین عرضه شود، از گزینه های عرضه در کشورمان نیز هست. مدیران خودرو در مراسم رونمایی از برند فونیکس بود که اعلام کرد در کنار سه محصول معرفی شده برای این برند جدید، یعنی تیگو ۷ پرو، تیگو ۸ پرو و آریزو ۶ پرو، قرار است اومودا ۵ را نیز تحت این برند در ایران عرضه کند. این خودرو که اواخر سال گذشته وارد خط تولید چری در ووهو استان آنهوی شد، در کنار ایران قرار است در آمریکای جنوبی، استرالیا، نیوزلند، روسیه و برخی بازارهای اروپایی نیز عرضه شود.
اومودا (OMODA) که از ترکیب O نشان جدید بودن و Moda به معنی مُد روز تشکیل یافته، سری جدیدی از تولیدات چری را شامل میشود که قرار است نسل جوان یا دقیقتر بگوییم، متولدین اواخر دهه ۱۹۹۰ و دهه اول هزاره سوم میلادی را مجذوب این برند کند. همین باعث شده تا در طراحی اولین محصول این سری، یعنی کراساوور کامپکت اومودا ۵ از سبک طراحی جدیدی که چری آن را Art in Motion (هنر در حرکت) معرفی میکند، استفاده شود. شاید بارزترین مشخصه این سبک طراحی جدید، فرم به اصطلاح “بدون مرز” جلوپنجره باشد که در بالا، به دیلایتهای باریک ختم میشود و در طرفین آن، در سطحی پایینتر، چراغهای اصلی محصول آتی فونیکس مدیران خودرو جانمایی شده اند.
همچنین باید به قوس کمانیتر سقف اشاره کرد که ژست یک کراساوور کوپه-مانند را به اومودا ۵ داده. این فرم، در ترکیب با نسبت به مراتب کمتر سطوح شیشه ای در مقایسه با سطوح فلزی در نمای جانبی، و همینطور ستونهای مخفی B، C و D، ظاهر اسپرتی تری به OMODA 5 میدهد که به نظر باب میل خریداران هدف آن خواهد بود. در این بین جزئیاتی که امکان سفارشیسازی ظاهری خودرو را فراهم میسازند، مثل رنگ متفاوت از رنگ اصلی بدنه در بخش هایی همچون ستوههای جلو و سقف، رینگهای ۱۸ اینچ، زه پادریها و قاب آینههای جانبی را نیز نباید از قلم انداخت. چری همچنین مدعی است ضریب پسا (یا مقاومت بدنه در برابر جریان هوای مقابل) نیز در OMODA 5 به شکل چشمگیری پایین نگاه داشته شده که همین، میتواند در کاهش مصرف سوخت و راندمان بهینه تر پیشرانه محصول آتی فونیکس مدیران خودرو، تاثیر بسزایی داشته باشد.
حال که بحث راندمان پیشرانه به میان آمده، بد نیست بدانید محرک Chery OMODA 5 یک موتور ۱.۶ لیتری توربو از خانواده ACTECO است که با ۱۹۷ اسببخار قدرت و ۲۹۰ نیوتنمتر گشتاور، به گیربکس ۷ سرعته اتومات دو کلاچ متصل است. در آینده نزدیک، گزینههای دیگری نیز برای پیشرانه این کراساوور کامپکت ارائه خواهد شد مثل ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی، نیمههایبرید متشکل از موتور ۱.۵ توربو بنزینی و موتور ۴۸ ولت و حتی پیشرانه تمام الکتریکی. ذکر این نکته نیز ضروری است که همچون سری تیگو، چری قصد عرضه محصولات متنوع در قالب سری OMODA دارد. البته فعلا عرضه سه محصول دیگر در این سری قطعی شده که انتظار میرود طی ماههای آتی شاهد معرفی آنها باشیم.
چری اومودا ۵ متناسب با قیمت به نسبت بالایی که دارد، از امکانات ایمنی و رفاهی متنوعی نیز برخوردار است مثل ترکیب نمایشگرهای ۱۰.۲۵ اینچ سیستم اطلاعات و سرگرمیو پشتآمپر ها، کروزکنترل، سیستم سرماش و گرمایش و تنظیم برقی صندلیهای جلو، گرمکن غربیلک فرمان، آینههای برقی دارای گرمکن، پد شارژ بیسیم گوشیهای هوشمند، حالتهای چندگانه رانندگی، تهویه اتوماتیک، سانروف پانورامیک و امکاناتی از این دست. همچنین باید به دقت بالاتری که در ساخت و پرداخت کابین و متریال مصرفی در آن به کار رفته اشاره کرد که شاید بتواند نظر مشتریان سختپسند را به اومودا ۵ جلب کند.
در ادامه میتواند گالری کاملی از تصاویر Chery OMODA 5 را مشاهده کنید. در ضمن، پیشنهاد میکنیم جهت آگاهی از تازههای جهان خودرو، پیگیری اخبار روز صنعت خودرو ایران و کسب اطلاع از تازه ترین شرایط فروش شرکتهای خودروساز داخلی، حتما اینستاگرام فارسیکار را دنبال کنید.
نظر شما چیست؟