کارنامه ۱۱ ماهه سنگین‌ساز های ایران در سال ۱۴۰۲؛ آمار تولید کامیونت، کامیون و کشنده

در ۱۱ ماه نخست ۱۴۰۲، آمار تولید انواع کامیونت، کامیون و کشنده در کشورمان با رُشد ۱۰ درصدی نسبت به ۱۱ ماه نخست ۱۴۰۱، به ۳۳.۶۹۲ دستگاه رسید.

پنجشنبه - ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۸
کامیون باری شکموتو در کنار کامیونت فورس و کشنده پیلسان - کارنامه ۱۱ ماهه سنگین‌ساز های ایران در سال ۱۴۰۲؛ آمار تولید کامیونت، کامیون و کشنده

طبق آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت، در ۱۱ ماه نخست ۱۴۰۲ روی هم رفته ۳۳.۶۹۲ دستگاه انواع کامیونت، کامیون و کشنده در کشورمان به تولید رسیده که از این تعداد، ۲.۷۱۰ دستگاه، سهم تولید بهمن ماه شرکت های تجاری‎ساز کشورمان می‌باشد. عدد مذکور برای آمار تولید بهمن‌ماه امسال، حاکی از اُفت ۳۷ درصدی تولید نسبت به مدت مشابه سال گذشته در بخش کامیونت، کامیون و کشنده است اما مجموع تولید ۱۱ ماهه، رُشد ۱۰ درصدی نسبت به ۳۰.۵۶۱ کامیونت، کامیون و کشنده تولید شده در ۱۱ ماه نخست ۱۴۰۱ را نشان می‌دهد.

به گزارش خودرودیلی، پرتیراژترین تجاری‌‎ساز کشورمان در بخش کامیونت، کامیون و کشنده، ایران‌خودرودیزل است که در ۱۱ ماه نخست ۱۴۰۲، روی هم رفته ۱۰.۸۹۸ دستگاه از این خودروها را به تولید رسانده. این تعداد در مقایسه با تولید مدت مشابه سال گذشته ایران‌خودرودیزل، ۹ درصد اُفت را نشان می‌دهد. بهمن‌دیزل هم که بعد از ایران‌خودرودیزل، در جایگاه دوم پرتیراژترین سازنده انواع کامیونت، کامیون و کشنده قرار دارد، ۴.۶۲۱ دستگاه از این خودرو های کار را در ۱۱ ماه نخست ۱۴۰۲ به تولید رسانده.

بعد از این دو تجاری‌ساز بزرگ کشورمان، آریا اورست ماشین (تولید کننده کامیونت ها و کامیون‌های کشنده دایون)، آرین‌‎دیزل، دیما دیزل، سایپا دیزل، مجتمع صنعتی پیلسان، سیبا موتور، ارس خودرو دیزل و شایان دیزل در جایگاه های سوم تا دهم پرتیراژ ترین تجاری‌سازان کشورمان در بخش کامیونت، کامیون و کشنده قرار گرفته‌اند.

جزئیات کامل‌تر از آمار تولید انواع کامیونت، کامیون و کشنده در ۱۱ ماه نخست ۱۴۰۲ را می‌توانید در جدول زیر مشاهده کنید.

ردیفشرکت تولید کنندهتولید بهمن ۱۴۰۲تولید ۱۱ ماه ۱۴۰۲
۱ایران خودرو دیزل۱.۲۶۶۱۰.۸۹۸
۲بهمن دیزل۱۶۶۴.۶۲۱
۳آریا اورست ماشین۳۲۵۳.۵۱۳
۴آرین دیزل۳۴۰۳.۲۵۶
۵دیما دیزل۱۲۴۲.۲۲۱
۶سایپا دیزل۱۳۰۱.۹۲۱
۷مجتمع صنعتی پیلسان۷۲۱.۲۹۶
۸سیبا موتور۱۱۰۱.۲۰۱
۹ارس خودرو دیزل۰۱.۱۷۶
۱۰شایان دیزل۴۰۸۲۵
۱۱آریا دیزل موتور۲۴۶۲۷
۱۲کاریزان۳۰۳۳۰
۱۳خودروهای دیزلی آذربایجان۸۲۲۵
۱۴کاسپین خودرو فرهنگ۵۲۰۷
۱۵ویرا دیزل۰۱۶۰
۱۶تیراژ دیزل۰۱۴۱
۱۷رخش خودرو دیزل۲۸۸
۱۸آذر اتصال۰۱۳

انتهای پیام

5 از 2 رای

نظر شما چیست؟