دردسر چینی گروه فولکس واگن؛ توقیف هزاران پورشه، بنتلی و آئودی در آمریکا

هزاران خودرو لوکس برندهای مطرح گروه فولکس واگن به دلیل آنچه “نقض قانون پیشگیری از کار اجباری اویغور” اعلام شده، در بنادر آمریکا توقیف شدند.

جمعه - ۲۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۸
دردسر چینی گروه فولکس واگن؛ توقیف هزاران پورشه، بنتلی و آئودی در آمریکا

گروه خودروسازی فولکس‌واگن دچار یک دردسر بزرگ در خاک آمریکا شده، چراکه هزاران خودرو لوکس از برند های پورشه، بنتلی و آئودی این گروه، در بنادر آمریکا توقیف شده‌اند! دلیل توقیف این خودروهای پورشه، بنتلی و آئودی این است که قطعات چینی به‌کار رفته در آنها، قوانین ضد کار اجباری را نقض می‌کنند.

به گزارش خودرودیلی، منابع آگاه به فایننشال تایمز گفته‌اند گروه فولکس‌واگن از محل تامین قطعات، بی‌اطلاع بوده چراکه از یک تامین‌کننده غیرمستقیم که بخشی از زنجیره بزرگ تامین قطعات این گروه عظیم خودروسازی است، می‌آیند. این مشکل تازه به اطلاع گروه فولکس واگن رسیده و همین، باعث شده تا تحویل خودروها دست‌کم تا پایان ماه مارس برای جایگزینی قطعات، به تعویق بیافتد.

دردسر چینی گروه فولکس واگن؛ توقیف هزاران پورشه، بنتلی و آئودی در آمریکا

طبق قانون ضد کار اجباری موسوم به “قانون پیشگیری از کار اجباری اویغور” که سال ۲۰۲۱ به تصویب رسیده، محصولاتی که تحت شرایط کار اجباری در منطقه شین‌جیانگ و برخی مناطق دیگر در چین به تولید می‌رسند، مجاز به واردات به خاک ایالات متحده آمریکا نیستند. در مورد قطعاتی که در خودروهای مذکور از گروه فولکس‌واگن به کار رفته‌اند، فعلا اطلاعات دقیق از محل تولید در دست نیست، اما به نظر می‌آید ساخت غرب چین هستند. این خودروهای توقیف شده شامل نزدیک به ۱۰۰۰ خودرو از برند پورشه، صد ها خودرو از برند بنتلی و چندین هزار خودرو از برند آئودی می‌شوند.

گروه فولکس‌واگن در بیانیه‌ای اعلام کرده که به محض اطلاع از این مشکل در یکی از تامین‌کننده های خُرد خود، تحقیقات پیرامون این موضوع را آغاز کرده و پس از آشکار شدن جوانب امر، تمهیدات لازم پیرامون رفع آن را طی خواهد کرد. این تمهیدات در صورت احراز تخلفات جدی، ممکن است به قطع همکاری با تامین‌کننده خاطی نیز بیانجامد. لازم به ذکر است فولکس‌واگن با ارسال نامه، مالکین خودروهایی که در ساختشان از قطعات ایراد دار به‌کار رفته را از موضوع، آگاه ساخته. قطعه مذکور، یک قطعه الکترونیک کوچک از یک واحد کنترلی بزرگتر است که قرار است جایگزین شود.

دردسر چینی گروه فولکس واگن؛ توقیف هزاران پورشه، بنتلی و آئودی در آمریکا

این اولین بار نیست که ارتباط گروه فولکس‌واگن با منطقه شین‌جیانگ زیر ذره‌بین قرار می‌گیرد. این گروه عظیم خودروسازی در حال حاضر یک کارخانه سرمایه‌گذاری مشترک با SAIC چین در مرکز این استان، یعنی در اورومچی دارد که اوایل این هفته اعلام شد چند و چون فعالیت هایش، مورد بررسی قرار خواهد گرفت. گروه فولکس‌واگن در حال حاضر رفع مشکل قطعه مذکور در خودروهای توقیف شده در بنادر آمریکا را آغاز کرده اما انجام آن، احتمالا چندین هفته به طول خواهد انجامید.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟