نقاب جدید اُپتیما برای آمریکایی‌ها؛ مدل ۲۰۲۵ کیا K5 در شیکاگو رونمایی می‌شود

فیس‌لیفت KIA K5 در حالی به زودی برای آمریکایی‌ها، به نمایش درخواهد آمد که در کنار تغییرات ظاهری، در بخش فنی نیز تغییراتی به خود دیده است.

جمعه - ۲۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۲:۳۲
نقاب جدید اُپتیما برای آمریکایی‌ها؛ مدل ۲۰۲۵ کیا K5 در شیکاگو رونمایی می‌شود

کیا موتورز تصمیم دارد فیس‌لیفت جدید K5 (نسل جدید اُپتیما) را در نمایشگاه خودرو شیکاگو به نمایش عموم درآورد. این محصول که قرار است تحت مدل سال ۲۰۲۵ در آمریکا عرضه شود، در کنار تغییراتی که در طراحی نمای جلو و عقب (با تاکید بیشتر روی فرم چراغ‌ها) داشته، و همچنین، بازنگری در طراحی فضای داخلی، در مدل پایه به جای موتور ۱.۶ توربو نمونه های پیش از فیس‌لیفت، با موتور ۲.۵ لیتری تنفس طبیعی در آمریکا عرضه خواهد شد.

برای مقایسه هم که شده، بد نیست بدانید این موتور جدید ۱۹۱ اسب‌بخار قدرت دارد، یعنی ۱۱ اسب‌بخار بیشتر از قدرت تولیدی موتور ۱.۶ توربو نمونه های پیش از فیس‌لیفت. البته ۲۴۵ نیوتن‌متر گشتاور تولیدی این موتور تنفس طبیعی، ۱۹ واحد کمتر از ۲۶۴ نیوتن‌متر گشتاور بیشینه ای است که موتور ۱.۶ توربو در اختیار مدل ۲۰۲۵ کیا K5 بازار آمریکا قرار می‌داد. اما یک نکته را نباید از قلم انداخت، و آن هم این است که این موتور تنفس طبیعی جدید، در صورتی که پکیج GT-Line برای KIA K5 جدید انتخاب شده باشد، می‌تواند محرک چهار چرخ (AWD) نیز باشد.

نقاب جدید اُپتیما برای آمریکایی‌ها؛ مدل ۲۰۲۵ کیا K5 در شیکاگو رونمایی می‌شود

در مدل مجهزتر و قدرتمندترGT اما مُحرک KIA K5 جدید بازار آمریکای شمالی، کماکان همان موتور ۲.۵ لیتری توربو بنزینی قبل است که با ۲۹۰ اسب‌بخار قدرت، توان تولید ۴۲۲ نیوتن‌متر گشتاور بیشینه را دارد. این موتور، برخلاف نمونه تنفس طبیعی که متصل به گیربکس ۸ سرعته AT است، از طریق یک گیربکس ۸ سرعته اتومات دو کلاچ DCT محرک محور جلو K5 GT است.

از دیگر مشخصه های KIA K5 GT جدید (در کنار قدرت و امکانات بیشتر)، بهره‌مندی این مدل از رینگ های ۱۹ اینچ پوشش یافته با تایرهای پیرلی پی-زیرو است، برخلاف تیپ GT-Line که سوار بر رینگ های ۱۸ اینچ عرضه می‌شود، یا رینگ های ۱۶ اینچی که برای تیپ پایه در نظر گرفته شده. کیا فیس‌لیفت K5 را نمایشگر محدب یکپارچه روی داشبورد که از دو نمایشگر ۱۲.۳ اینچ به هم چسبیده، تشکیل یافته، عرضه می‌کند.

نقاب جدید اُپتیما برای آمریکایی‌ها؛ مدل ۲۰۲۵ کیا K5 در شیکاگو رونمایی می‌شود

تمامی تیپ‌های K5 جدید بصورت استاندارد با رابط اندروید و iOS (بصورت استاندارد) عرضه خواهند شد و امکاناتی نظیر کروزکنترل هوشمند، سنسور پارک و ترمز اضطراری اتوماتیک از دیگر امکاناتی هستند که کیا بصورت استاندارد در تیپ پایه K5 جدید نیز عرضه می‌کند. تیپ‌های بالاتر، دارای امکاناتی نظیر سیستم صوتی پریمیوم Bose، صندلی راننده با قابلیت تنظیم برقی در ۱۰ جهت، نسل دوم کلید دیجیتال، گرمکن غربیلک فرمان، آینه‌های برقی تاشو دارای گرمکن و … هستند.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟