آغاز تولید شکموتو باری و کمپرسی همزمان با ثبت رُشد ۸۵ درصدی تولید در آرین دیزل

مجموع تولید ۹ ماهه آرین دیزل در حالی به ۲.۵۳۶ دستگاه رسیده که طبق آمار، تولید شکموتو باری و کمپرسی نیز از آذر ماه در آرین‌دیزل آغاز شده است.

چهارشنبه - ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۱
آغاز تولید شکموتو باری و کمپرسی همزمان با ثبت رُشد ۸۵ درصدی تولید در آرین دیزل

روند رو به رُشد تولید خودروهای تجاری و کار در کارخانه آرین پارس موتور شهرستان خمین، در آذر ماه ۱۴۰۲ نیز ادامه داشت. طبق آمار ارائه شده از سوی دفتر صنایع خودرو وزارت صنعت، معدن و تجارت، آرین دیزل در آذر ماه ۱۴۰۲ موفق به تولید ۳۲۷ دستگاه از کامیونت های JAC و محصولات Shacmoto (شاکمان) شده که نشان‌دهنده رُشد ۹۵ درصدی تولید ماهانه این تجاری‎ساز نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

با محقق شدن این تیراژ تولید در ماه نُهم، عدد ۲.۵۳۶ دستگاه برای مجموع تولید آرین دیزل در ۹ ماه نخست ۱۴۰۲ به ثبت رسیده و این در حالی است که مجموع تولید ۹ ماه نخست آرین‌دیزل در سال گذشته، ۱.۳۸۷ دستگاه اعلام شده بود. با این حساب، تولید ۹ماهه در آرین‌دیزل، ۸۵درصد رُشد را نشان می‌دهد.

آنچه که در آمار تولید آذر ماه ۱۴۰۲ آرین دیزل، جلب نظر می‌کند، آغاز تولید کامیون های باری و کمپرسی شکموتو در خمین است. آرین دیزل اواخر مُرداد ماه بود که بصورت رسمی از دو محصول جُفت باری و کمپرسی (X5000-L و X5000D) تحت برند شکموتو رونمایی کرد و حال، آغاز تولید این محصولات در کارخانه آرین پارس موتور شهرستان خمین، باید رفته رفته منتظر ورود آنها به بازار خودروهای تجاری و کار کشورمان باشیم.

لازم به ذکر است طبق آمار وزارت صمت، آذر ماه امسال ۲۳ دستگاه کامیون کشنده شکموتو نیز در آرین دیزل به تولید رسیده تا مجموع تولید ۹ ماهه این محصول، به ۴۴۱ دستگاه برسد. کامیونت های JAC هم در ۹ ماهه نخست امسال، عدد تولید ۲.۰۹۰ را به ثبت رسانده‌اند که از این تعداد، بیشترین سهم متعلق به نمونه ۶ تن این کامیونت‌ها، با تیراژ ۹۴۶ دستگاه بوده. کامیونت ۸.۵ تُن JAC در این مدت، ۴۲۶ دستگاه تیراژ تولید داشته و از نمونه ۹ تن کامیونت JAC نیز ۷۱۸ دستگاه در آرین دیزل به تولید رسیده است.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟