چند نفر برای قرعه‌کشی خرید خودروهای وارداتی ثبت‌نام کردند؟

سخنگوی صمت با ذکر این که آمار ثبت‌نام جهت خرید خودروی وارداتی مطابق هدفگذاری وزارتخانه بوده، زمان قرعه‌کشی تعیین اولویت خرید را اعلام کرد.

یکشنبه - ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۲:۲۸
چند نفر برای قرعه‌کشی خرید خودروهای وارداتی ثبت‌نام کردند؟

ساعت ۲۴ روز شنبه ۱۳ اسفند مهلت ثبت‌نام در قرعه‌کشی فروش خودرو های وارداتی در سایت saleauto.ir به پایان رسید و اینطور که از شنیده‌ها برمی‌آید، دست‌کم ۱۰هزار نفر بیشتر از ظرفیت مرحله اول عرضه برای این خودروهای فرضی، متقاضی وجود دارد.

طبق ساز و کاری که وزارت صمت برای فروش خودروهای وارداتی تعریف کرده، متقاضیان خرید خودروهای وارداتی می‌توانستند از شنبه هفته (۶ اسفند) گذشته در سامانه جدیدی که توسط این وزارتخانه معرفی شده، با شرط بلوکه کردن ۵۰۰ میلیون تومان در یک حساب وکالتی در بانک‌های منتخب، نسبت به ثبت‌نام در قرعه‌کشی خرید خودروهای وارداتی اقدام نمایند.

البته این به شرطی میسر بود که متقاضیان خرید، دارای گواهینامه بوده، فاقد پلاک انتظامی فعال باشند و طی ۲ سال گذشته خودرو از خودروسازان داخلی خریداری نکرده باشند. با تمام این محدودیت‌ها و شرایط عجیبی که وزارت صمت سر راه خریداران گذاشته، و در نظر داشتن این که نه مشخص است چه خودروهایی از چه برند هایی وارد خواهند شد، و نه حتی زمان عرضه و قیمت آنها مشخص است، طبق آخرین اطلاعات بالغ بر ۱۱۹هزار نفر در قرعه‌کشی خرید خودروهای وارداتی ثبت‌نام کرده‌اند.

با این حساب، در کمتر از یک هفته بیش از ۵۹هزار و ۵۰۰ تومان پول در حساب‌های وکالتی نزد بانک‌ها بلوکه شده، آن هم به امید خرید خودروهایی که حتی وجود خارجی ندارند چه برسد به این که خریدار بداند چه چیزی را، با چه قیمت، مشخصات و موعد تحویل خریداری می‌کند!

امید قالیباف سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به پایان مهلت ثبت نام خرید خودروهای وارداتی در ساعت ۲۴ روز شنبه ۱۳ اسفند، گفت: بلافاصله پس از پایان ثبت نام تمامی اطلاعات متقاضیان بر اساس شرایط اعلام شده بررسی می شود و فهرست نهایی احتمالا عصر سه شنبه جهت تعیین اولویت خرید، قرعه کشی خواهد شد.

وی همچنین با تاکید بر این که متقاضیانی که بعد از اعلام اولویت‌بندی، قصد انصراف داشته باشند، بلافاصله مبلغ مسدود شده آنها (که در حساب خودشان است)، آزاد خواهد شد، اظهار داشت: میزان ثبت نام جهت خرید خودروی وارداتی مطابق هدفگذاری وزارت صمت است.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟