کلاه گشادی که در خرید خودرو سر خواننده معروف رفت!

آدام لِوین دو دستگاه فراری کلاسیک خود را با ۱۰۰هزار دلار پول نقد و یک مازراتی که تنها ۲۵ دستگاه از آن ساخته شده، عوض کرد، غافل از این که…

یکشنبه - ۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۰
ماجرای مازراتی فیکی که به آدام لِوین، خواننده Maroon 5 فروخته شد، چه بود؟

آدام لِوین، خواننده مطرح و محبوب بند Maroon5 اخیرا یک دستگاه فراری 365GTC/4 مدل ۱۹۷۲ و یک دستگاه فراری 365GTC مدل ۱۹۶۸ به ارزش کلی ۹۵۰ هزار دلار را با خودرویی تاق زده که قرار بوده مازراتی گیبلی ۴.۹ لیتری اسپایدر مدل ۱۹۷۱ باشد یعنی خودرویی که تنها ۲۵ دستگاه از آن به تولید رسیده. اما اینطور که از شواهد و قرائن برمی‌آید، فروشنده یک کلاه گشاد سر او گذاشته.

مازراتی فروخته شده به مارک لوین با شماره AM115.492.1241 به عنوان وین‌نامبر به او فروخته شده. این در حالی است که وین‌نامبر مذکور، در حقیقت متعلق است به خودرویی که سال‌هاست در کلکسیون کلیو جوی در سوئیس نگهداری می‌شود. حتی سال ۲۰۱۵، به دلیل مشکوک بودن سوابق و مدارک، مازراتی فروخته شده به مارک لوین از یک حراجی، کنار گذاشته شده بود.

با این توضیحات، این پرسش مطرح می‌شود که مشکل خودرو مذکور دقیقا چیست؟ در پاسخ باید بگوییم طبق شکایتی که توسط لوین به جریان افتاده، شماره‌های حک شده روی شاسی و موتور نشان دهنده این هستند که بصورت غیرشرکتی به خودرو اضافه شده‌اند. گواه این ادعا هم این است که در نگارش آنها از فونتی استفاده شده که در آن سال ها توسط مازراتی استفاده نمیشد! همین باعث شده تا این ادعا مطرح شود که فروشنده قصد داشته خودرویی فاقد اصالت را با استفاده از شاسی غیرشرکتی یا درج پلاک تقلبی روی آن به خریدار بفروشد.

با این اوصاف، این احتمال مطرح می‎شود که خودرو مذکور، یا در اصل یک مازراتی گیبلی اسپایدر عادی بوده که موتور ۴.۹ لیتری روی آن سوار شده و یا یک گیبلی کوپه بوده که بدنه و فنی آن به نمونه اسپایدر ۴.۹ لیتری تغییر یافته. و همین باعث شده تا مارک لِوین شکایتی را به جریان بیاندازد که در صورت اثبات آن، فروشنده باید جریمه ۱میلیون دلاری به او بپردازد!

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟