افتتاح خط تولید پیکاپ فوتون تونلند G7 اتوماتیک ایران خودرو دیزل

ایران خودرو دیزل خط تولید پیکاپ جدید فوتون تونلند G7 اتوماتیک که یکی از مجهزترین و قدرتمندترین پیکاپ‌های تولیدی کشور می‌باشد را افتتاح کرد.

یکشنبه - ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۰
افتتاح خط تولید پیکاپ فوتون تونلند G7 اتوماتیک ایران خودرو دیزل

پیش از ظهر امروز، طی مراسمی، در حضور مدیرعامل ایران خودرو دیزل و جمعی از معاونان و هیات مدیره گروه صنعتی ایران خودرو، از خط تولید جدیدی که قرار است پیکاپ جدید فوتون تونلند G7 اتوماتیک در آن مونتاژ شود، افتتاح شد. این محصول جدید ایران خودرو دیزل که یکی از مجهزترین و قدرتمندترین پیکاپ های تولیدی حال حاضر بازار خودرو کشورمان به حساب می‌آید، از موتور ۲.۰ لیتری توربو ۲۳۸ اسب‌بخاری با توان تولید ۳۶۰ نیوتن‌متر گشتاور بیشینه نیرو می‌گیرد. این پیشرانه قدرتمند از مسیر یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ساخت ZF دارای اهرم های تعویض دستی از پشت فرمان، محرک چهار چرخ Foton Tunland G7 اتوماتیک ایران خودرو دیزل می‌باشد.

امکانات و ویژگی های فوتون تونلند G7 اتوماتیک

پیکاپ فوتون تونلند G7 اتوماتیک، آغازگر فصل تازه همکاری های ایران خودرو دیزل با طرف چینی در تولید پیکاپ می‌باشد، اتفاقی که اولین بار سال ۱۳۹۲ و با عرضه اولین پیکاپ بنزینی با استاندارد یورو چهار و پیکاپ دیزلی یورو چهار به علاوه دی پی اف انجامید. ایران خودرو دیزل سال ۱۳۹۷ پیکاپ فوتون تونلند را به استاندارد یورو۵ ارتقاء داد و به فاصله سه سال، فیس‌لیفت آن را با ظاهر و امکاناتی تازه، روی خط تولید برد. حال در کنار فوتون تونلند نیوفیس، پیکاپ جدید Foton Tunland G7 اتوماتیک آمده تا بالاترین سطح بازار پیکاپ های تولیدی کشور را در دست بگیرد.

این تازه‌وارد بازار پیکاپ‌های کشور، با طول بدنه ۵.۳۴۰ میلیمتر، بر روی دو محور به فاصله ۳.۱۱۰ میلیمتر سوار بوده، دارای کفی باری به طول ۱.۵۲۰ میلیمتر، عرض ۱.۵۸۰ میلیمتر و عمق ۴۴۰ میلیمتر می‌باشد. با توجه به ابعاد بزرگ خودرو، طبیعی است که وزن بالایی دارد. این عدد در کاتالوگ خودرو، ۱.۹۵۵ کیلوگرم اعلام شده. وزن ناخالص مجاز یا همان GVW نیز ۲.۷۷۵ کیلوگرم می‌باشد. گفتنی است ظرفیت مجاز حمل بار پیکاپ فوتون تونلند G7 اتوماتیک، به اعلام شرکت، ۷۰۰ کیلوگرم می‌باشد.

پیکاپ فوتون تونلند G7 اتوماتیک ایران خودرو دیزل

همانطور که اشاره شد، Foton Tunland G7 یکی از مجهزترین خودروهای این رده به حساب می‌آید. برای مثال، در بخش ایمنی و سیستم های همیار امکاناتی نظیر شش ایربگ، سنسور نور و باران، کنترل فشار باد تایرها، ترمز پارک برقی، اتوهُلد، هشدار احتمال تصادف از روبرو با قابلیت ترمزگیری اتوماتیک، کنترل حرکت خودرو در سرازیری و شروع حرکت در سربالایی، کنترل پایداری الکترونیک، ترمز ضدقفل و توزیع الکترونیک نیروی ترمز بین چرخ‌ها به همراه ترمزهای چهار چرخ دیسکی، کنترل هرزگردی و کروزکنترل برای این خودرو در نظر گرفته شده است.

در بخش رفاهی نیز می‌توان به بهره‌مندی پیکاپ جدید فوتون تونلند G7 اتوماتیک ایران خودرو دیزل از گرمکن صندلی‌های جلو به همراه تنظیم شش جهته برقی برای صندلی راننده، ورود و استارت بدون کلید، تهویه اتوماتیک، چراغ‌های LED با چراغ روشنایی در روز، سیستم اطلاعات و سرگرمی با نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچ، دید ۳۶۰درجه از اطراف به همراه دوربین دنده عقب، آینه‌های برقی دارای گرمکن، اهرم های تعویض دنده پشت فرمان، کلیدهای کنترلی چندمنظوره بر روی فرمان و کامپیوتر سفری به همراه تنظیم ۳ حالته استاندارد، اقتصادی و اسپرت برای حالت رانندگی اشاره کرد.

پیکاپ فوتون تونلند G7 اتوماتیک ایران خودرو دیزل

گفتنی است امکان تنظیم انتقال قدرت به چرخ ها در سه حالت چهار چرخ سبک، سنگین و یا اتوماتیک وجود دارد و خودرو، دارای اتاق مستقل از شاسی بوده، بر روی سیستم تعلیقی سوار است که در جلو، از نوع مستقل جناقی دوبل با دو عدد کمک فنر هیدرولیک و میل موجگیر، و در عقب از نوع فنر تخت با دو عدد کمک فنر هیدرولیک است.

عرضه فوتون تونلند G7 اتوماتیک در بورس کالا

هنوز از قیمت‌گذاری این محصول جدید ایران خودرو دیزل، اطلاعاتی ارائه نشده و توسلی مهر، مدیرعامل ایران خودرو دیزل، در حاشیه افتتاح خط تولید با اشاره به اینکه قیمت این محصول هنوز نهایی نشده است، تصریح کرد: آنالیز قیمت به سازمان حمایت ارایه شده و در صورت تایید، قیمت محصول اعلام خواهد شد، فروش این محصول نیز از دو طریق بورس کالا و پیش فروش از طریق سایت ایران خودرو دیزل صورت خواهد گرفت.

پیکاپ فوتون تونلند G7 اتوماتیک ایران خودرو دیزل

توسلی مهر معتقد است این خودرو به دلیل برخورداری از مشخصات فنی و گشتاور مناسب و امکانات فنی و ایمنی بسیار بالایی که دارد، محصول بسیار جذابی هم برای افراد آفرود سوار و هم سازمان های ارایه دهنده خدمات نظیر شهرداری ها، وزارت نیرو، سازمان پست کشور و وزارت خانه هایی است که امکانات و خدماتی را به مردم ارایه می کنند. مدیرعامل شرکت ایران خودرو دیزل همچنین با بیان این که این محصول نسبت به همه محصولات مشابه خود، مورد تست و آزمون های بسیاری قرار گرفته است، اظهار کرد: پیکاپ اتوماتیک، محصولی بسیار راحت و با ارگونومی مطلوب است که می تواند بخشی از نیازهای لجستیکی کشور را پوشش دهد.

افتتاح خط تولید پیکاپ اتوماتیک ایران خودرو دیزل

مهدی بالو نایب رییس هیات مدیره ایران خودرو دیزل با اشاره به بهره‌برداری از سالن تولید جدید ایران خودرو دیزل، گفت: از ابتدای سال گذشته، یک سالن تولید برای محصولات جدید ساخته شد تا به فاز صنعتی‌سازی و توسعه این محصولات کمک کرده و این قابلیت را داشته باشد که علاوه بر امکان تولید محصولات جدید، ظرفیت تولید برای محصولاتی نظیر کامیونت، کامیون و کشنده را هم داشته باشد.

وی افزود: مساحت این سالن جدید که سالن تولیدات ویژه و تزیینات ۲ نام دارد، دوهزار و ۸۸۰ متر مربع بوده و قرار است پیش تولید محصولات جدید و تولیدات ویژه در آن صورت گیرد و در صورت تولید محصولات فعلی در این سالن، قابلیت تولید دوهزار دستگاه کامیون، هزار و ۲۵۰ دستگاه کشنده، دوهزار و ۵۰۰ دستگاه پیکاپ و پنج هزار دستگاه کامیونت به صورت مجزا را خواهیم داشت.

خط تولید جدید ایران خودرو دیزل برای پیکاپ اتوماتیک

بالو با اشاره به این‌که در دو سال گذشته ۱۲ محصول جدید در شرکت ایران خودرو دیزل تولید شده است، یادآور شد: ظرفیت ایران خودرو دیزل برای تولید تمامی محصولات ۱۱۷ دستگاه به صورت روزانه و در یک شیفت است که شامل تولید ۳۰ دستگاه کامیون، ۲۰ دستگاه ون و پیکاپ، ۳۲ دستگاه کشنده، پنج دستگاه اتوبوس و ۳۰ دستگاه کامیونت می شود.

از یک شرکت نیمه تعطیل تا عبور از تولید ۲۰ هزار دستگاه در سال

قائم مقام هماهنگی و نظارت گروه صنعتی ایران خودرو نیز در مراسم رونمایی و آغاز تولید پیکاپ اتوماتیک و افتتاح سالن تولید جدید در شرکت ایران خودرو دیزل با اشاره به اینکه در طول دو سال اخیر برنامه ریزی برای طراحی و تولید ۱۲ محصول جدید در ایران خودرو دیزل صورت گرفته است، گفت: اکثر این محصولات به بهره برداری رسیده است و تا چند ماه آینده، مابقی محصولات نیز به مرحله بهره برداری خواهد رسید.

وی ضمن تاکید بر این که ظرفیت ایران خودرو دیزل به عنوان بزرگ ترین خودروساز تجاری کشور بسیار بالا بوده و پیشروی خودروسازان تجاری در کشور است، در ادامه یادآور شد: هر محصولی که تولید آن در کشور آغاز می شود، در وهله اول عمق ساخت داخل آن ۲۰ درصد است و به تدریج و با برنامه ریزی برای طراحی و ساخت قطعات مختلف در داخل کشور، این عمق داخل به درصد بالاتری افزایش می یابد.

مهدی داداشی با یادآوری اینکه در سال ۹۷ ایران خودرو دیزل یک مجموعه نیمه تعطیل بوده است، بیان داشت امسال شاهد تنوع و تیراژ بالای تولیدات در این خودروساز هستیم. قائم مقام هماهنگی و نظارت گروه صنعتی ایران خودرو همچنین با بیان اینکه امسال ایران خودرو دیزل از تولید ۲۰ هزار دستگاه عبور خواهد کرد، گفت: میزان تولید این مجموعه در سال گذشته ۷ هزار دستگاه بوده است، از ابتدای سال تاکنون حدود ۱۱۵۰۰ دستگاه محصول در این شرکت تولید شده است و در دی ماه سال جاری دو برابر عدد تولید را شاهد خواهیم بود و در پایان سال نیز، سه برابر عدد تولید در سال ۱۴۰۰، میسر خواهد شد.

مهدی داداشی با اشاره به تغییرات بازار سرمایه در دو سال گذشته نیز گفت: ایران خودرو دیزل به رشد حدود ۲۶۸ درصدی در بازار سرمایه دست یافته و در حال حاضر این مجموعه یکی از بهترین شرکت های بورسی به شمار می رود.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟