محصولات جدید دیار خودرو چه زمانی و با چه قیمتی عرضه می‌شوند؟

مدیرعامل دیار خودرو در حاشیه برگزاری شانزدهمین نمایشگاه صنعت خودرو اصفهان، توضیحاتی پیرامون قیمت و زمان عرضه سه محصول جدید این شرکت ارائه کرد.

پنجشنبه - ۳ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۰
محمد تقی خانلو مدیرعامل دیار خودرو

طی توافقی که سال ۲۰۱۷ بین دیار خودرو و BAIC صورت گرفته بود، قرار بود در سال اول اجرایی شدن این توافق، ۵هزار دستگاه از محصولات این خودروساز بزرگ چین در ایران تولید و عرضه شود، عددی که در سال دهم این همکاری و سرمایه‌گذاری مشترک، بصورت تصاعدی به ۱۱۴هزار دستگاه می‌رسید و همین می‌توانست دیارخودرو را به یکی از بازیگران اصلی صنعت و بازار خودرو کشورمان تبدیل کند. با بازگشت تحریم‌ها اما این همکاری، متوقف شد. بعد از این اتفاق، دیار خودرو به سراغ سوئست رفت و حتی محصولاتی از این برند چینی فرآیند های مربوطه برای مونتاژ و عرضه در کشورمان را طی کردند اما این بار تغییر مالکیت سوئست باعث شد تا حضورش در ایران، منتفی شود.

اما به نظر می‌آید موانعی که چرخ تولید در دیار خودرو را طی سال‌های گذشته، کُند کرده بود، با استراتژی جدیدی که مدیریت این شرکت پیش گرفته، رفع شده‌اند. نمود آن را نیز می‌توان در حضور دیار خودرو در شانزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت خودرو اصفهان با سه محصول جدیدی که قرار است به زودی به وارد جاده‌های کشورمان شوند، دید.

در این رویداد، دیار خودرو در کنار کراس‌اوور کوچک تیگارد X35 که اواسط امسال رونمایی شد، دو محصول آفرودی از برند BAIC را نیز به نمایش عموم گذاشته که تا به اینجا با استقبال بسیار خوبی از طرف بازدیدکنندگان شانزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت خودرو اصفهان مواجه شده‌اند. در بازدید از غرفه دیارخودرو، فرصتی دست داد تا پای صحبت های محمد تقی خانلو، مدیرعامل دیار خودرو بنشینیم و از چند و چون فعالیت‌های شرکت، قیمت و زمان عرضه محصولات جدید به بازار و همچنین محصولات آتی دیارخودرو باخبر شویم.

مدیرعامل دیار خودرو در ابتدا و با اشاره به این که بازگشت تولید در این شرکت به روال عادی با برند تیگارد که محصول سانیار موتور (جوینت ونچر دیار و شرکت چینی) است، آغاز شده، از اتمام فرآیند های اخذ استاندارد تیگارد X35 خبر داد و گفت: این محصول روی خط تولید است، هفته آینده TA (تایید نوع) را می‌گیرد و پیش‌بینی می‌کنیم تا آخر هفته آینده COP (تطابق تولید) را دریافت کنیم.

خانلو با این مقدمه و اعلام این که فروش تیگارد X35 به زودی در بورس کالا آغاز خواهد شد و تحویل آن، دو ماهه خواهد بود، اظهار داشت: تلاشمان این خواهد بود که زودتر خودرو را تحویل بدهیم و بدقولی نکنیم چراکه حال با سرعت و قدرت بیشتری تولید را پیش می‌بریم و تصمیم داریم زمانبندی دقیق‌تری را پیش بگیریم.

وی با اشاره به سابقه همکاری با BAIC و برنامه‌ای که طی سال‌های گذرشته برای عرضه BAIC BJ40 در ایران داشته، از انجام تست‌های هومولوگیشن این محصولات برای بازار ایران خبر داد و اظهار داشت با همکاری های طرف چینی و اقداماتی که در داخل کشور برای آماده سازی فرآیند تولید شکل گرفته، انجام TA یا تایید نوع آن تا حداکثر سه ماه آینده انجام می‌شود. وی همچنین ابراز امیدواری کرد هفته آخر سال جاری اولین سری اول تولیدی BAIC BJ40 که تعداد محدودی نیز خواهد بود، به مشتریان تحویل داده شود.

در توضیح پیرامون پیکاپی که به عنوان محصول آتی دیار خودرو انتخاب شده نیز خانلو ضمن خوب اعلام کردن روند پیشرفت پروسه آماده سازی محصول برای تولید و عرضه در ایران، ابراز امیدواری کرد این پیکاپ دو کابین تا پایان سال آماده ورود به بازار شود. خانلو تاکید داشت اگرچه محصول مذکور، داری اتاق مشابه خودروهای کلوت مکث موتور و زاگرس شرکت زامیاد می‌باشد اما قرار است با دو فاصله محوری استاندارد و بلند به تولید برسد که هر دو با گیربکس دستی و اتوماتیک متفاوت از کلوت و زاگرس تولید و عرضه خواهد شد. البته از نظر پیشرانه، این محصول آتی دیار خودرو با همان پیشرانه‌ای که بر روی کلوت نیز قرار دارد، عرضه خواهد شد.

خانلو در ادامه، با تشریح فعالیت های آتی دیار خودرو، از توافق با طرف چینی جهت انتقال خط تولید قالب‌های بدنه و مونتاژ نهایی یک خودرو سواری به کشورمان خبر داد و اظهار داشت این پروسه تا خرداد ماه سال آینده عملیاتی خواهد شد. در کنار این خودرو سواری، BAIC های خانواده BJ40 و دو مدل پیکاپی که اشاره شد، خانلو از تصمیم دیار خودرو برای عرضه یک ون سواری نیز خبر داد که پلتفرم آن تحت تملک این شرکت بوده، با طول بدنه ۴.۸ و ۵.۲ متری و پیکربندی‌ ۵ تا ۱۲ نفره به تولید خواهد رسید.

در پرسشی که پیرامون بحث قیمت‌گذاری محصولات آتی دیار خودرو مطرح شد، مدیرعامل دیارخودرو قیمت نهایی کراس‌اوور کوچک تیگارد X35 را در حدود ۹۰۰ میلیون تومان اعلام کرد. در مورد دو خودرو آفرودی BAIC نیز طبق گفته های مدیرعامل دیار خودرو انتظار می‌رود خودرو BJ40 C که یک SUV کامپکت است، قیمتی در محدوده ۱.۸ تا ۱.۹ میلیارد تومان داشته باشد، عددی که برای پیکاپ BJ40 F بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان کمتر از BJ40 C پیش‌بینی می‌شود.

مدیرعامل دیار خودرو در پاسخ به پرسشی که پیرامون ظرفیت تولید خودروهای BAIC مطرح شد، این مورد را در گرو توان مجموعه در تامین قطعات دانست اما خاطر نشان کرد ظرفیت تولید دیار خودرو بالغ بر ۸۵هزار دستگاه در سال می‌باشد و با عملیاتی شدن پروسه تولید ون جدید دیار خودرو، بخش اعظمی از قوای تولیدی شرکت روی این محصول آتی متمرکز خواهد شد.

همانطور که اشاره شد، دیارخودرو با سه محصول جدید خودرو در شانزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت خودرو حضور دارد که عبارتند از کراس‎اوور کوچک تیگارد X35، شاسی‌بلند میدسایز BAIC BJ40 C و پیکاپ آفرود BAIC BJ40 F. علاقمندان می‌توانند تا روز ششم آذر ماه از ساعت ۱۵ الی ۲۱ با حضور در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی اصفهان از این محصولات بازدید نمایند.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟

دیگر نظرات

  • فرهنگ گودرزی | 17 فروردین 1403 - 23:39

    نحوه خرید و زمان دقیق مشخص نشده .

    حداقل اینجانب که از شرکت دیار قبلا خودرو خریداری نمودم و در حال استفاده هستم . برای سرویس که مراجعه می نمایم جواب درستی دریافت ننموده ام .
    ما یک m4داریم و علاقمند هستیم خودرو bj40 را هم برای برخی سفر ها ی برون شهری خریداری نمائیم .

  • فرهنگ گودرزی | 17 فروردین 1403 - 23:41

    سلام واحترام

    لطفا زمان دقیق و نحوه خرید خودرو bj40 را اعلام بفرمائید .