رشد بیش از ۴۰درصدی سود عملیاتی پورشه

بعد از تجربه بسیار موفق عرضه عمومی اولیه در بورس اوراق بهادار آلمان، پورشه از رُشد بیش از ۴۰درصدی سود عملیاتی خود در ۹ماهه ۲۰۲۲ خبر می‌دهد.

شنبه - ۷ آبان ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۰
رشد بیش از ۴۰درصدی سود عملیاتی پورشه

پورشه سود عملیاتی ۹ماهه نخست ۲۰۲۲ خود را بیش از ۵میلیارد یورو اعلام کرد، عددی که نشان از رُشد ۴۰.۶ درصدی این مولفه نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۱ دارد. و از آنجایی که قرار است قیمت محصولات خود را به واسطه مشکلات به وجود آمده در زنجیره تامین، افزایش دهد، پیش‌بینی می‌شود ۲۰۲۳ نیز سال خوبی برای پورشه خواهد بود. البته با این وجود، حاشیه سود سه‌ماهه سوم که ۱۷.۸درصد اعلام شده و بیشتر از ۱۵.۵درصد مدت مشابه ۲۰۲۱ نیز به حساب می‌آید، از چشم‌انداز سالانه ۱۷ تا ۱۸درصد پیشی نگرفت.

در ۹ماهه نخست سال جاری میلادی، پورشه کمی بیشتر از ۲۲۱هزار و ۵۰۰ خودرو تحویل مشتریان خود داده که تنها ۲درصد بیشتر از ۹ماهه سال گذشته میلادی است. اما به واسطه تغییراتی که در نرخ برابری ارز به وجود آمده، شاهد این رشد به مراتب بیشتر در حاشیه سود این خودروساز هستیم. همچنین بعد از عرضه عمومی اولیه بسیار موفق سهام این شرکت، ارزش هر سهم پورشه حال به ۱۰۰یورو و ۱۰سنت رسیده. این در حالی است که قیمت پایه هر سهم از ۸۲یورو و ۵۰سنت بود و مدت زیادی از عرضه عمومی اولیه سهام در بورس اوراق بهادار آلمان نمی‌گذرد.

ذکر این نکته ضروری است که در حال حاضر، گروه فولکس‌واگن با تملک ۷۵درصد منهای یک سهم پورشه آ.گ، مالک این خودروسازی شناخته شده به حساب می‌آید.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟