با نسل جدید سوبارو کراس‌ترک آشنا شوید

نسل جدید کراس‌اوور کوچک سوبارو کراس‌ترک با تغییراتی در طراحی ظاهری و فضای داخلی، بازنگری در امکانات و ارتقاء پلتفرم در ژاپن معرفی شده است.

جمعه - ۲۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۶
نسل جدید کراس‌اوور کوچک سوبارو کراس‌ترک

سوبارو نسل سوم کراس‌اوور کوچک خود، کراس‌ترک را معرفی کرد، آن هم با تغییراتی که شاید چندان چشمگیر نباشند، اما برای آن در بازار فوق‌العاده رقابتی و مُدام در حال تغییر کراس‌اوور های ساب‌کامپکت، کمی تازگی به همراه داشته و کاربردپذیری بیشتر.تغییرات ظاهری بارز را در نمای جلو شاهد هستیم، جایی که چراغ ها باریک‌تر و جلوپنجره، بزرگتر شده تا ژست تهاجمی‌تری را ایجاد کند. مقدار پلاستیک دور گلگیرها نیز افزایش یافته. سوبارو کراس‌ترک در مدل جدید بازنگری‌هایی در پلتفرم داشته که استحکام آن را افزایش داده است. و از انجایی که بخش های فوقانی و تحتانی اتاق دیگر جدا از یکدیگر مونتاژ نمی‌شوند، فنربندی و اتصالات موتور بهتر از قبل تکان های مسیر را جذب و دفع می‌کنند.

این یعنی راحتی بیشتر سرنشینان در اتاقی که تغییرات خوشایندی داشته از جمله استفاده از سیستم اطلاعات و سرگرمی جدید با یک نمایشگر ۱۱.۶ اینچ تبلت-مانند و طراحی راحت‌تر صندلی‌ها که به لطف ساختار تغییر یافته، لرزش کمتری به نسبت قبل دارند. عایق‌کاری کابین نیز با استفاده از متریال جدید، مورد بازنگری قرار گرفته و در کنار آن، تغییراتی نیز در سیستم فرمان برقی و مجموعه سیستم های ایمنی همیار EyeSight صورت گرفته. در کنار اینها، سوبارو کراس‌ترک برای اولین بار در تولیدات سوبارو با چراغ‌های جلو تمام-LED مجهز نورپردازی LED قابل چرخش در پیچ ها عرضه می‌شود.

همانطور که اشاره شد، پلتفرم کراس‌ترک در نسل جدید، تغییر نکرده و صرفا ارتقاء یافته. با این حساب تعجبی ندارد که بدنه ۴.۴۸۰ میلیمتری، تنها ۱۵ مییلیمتر نسبت به نسل دوم، کشیده‌تر شده و خودرو، کماکان بر روی دو محور به فاصله ۲.۶۷۰ میلیمتر از یکدیگر سوار است. بسته به سطح تجهیزات، Subaru Crosstrek وزنی بین ۱.۵۴۰ تا ۱.۶۲۰ کیلوگرم داشته، بر روی رینگ های حداکثر ۱۸ اینچی قابل عرضه است. ارتفاع سواری آن از سطح مسیر نیز ۲۰۰ میلیمتر اعلام شده است.

در نسل جدید که فعلا در برای بازار ژاپن معرفی شده، Subaru Crosstrek به موتور ۴سیلندر ۲.۰ لیتری باکسر دارای سیستم هایبرید e-Boxer مجهز است. تنها گیربکس قابل اتصال به این پیشرانه، از نوع CVT است و سیستم چهار چرخ محرک بصورت استاندارد همراه با آن عرضه می‌شود. هنوز در مورد زمان عرضه سوبارو کراس‌ترک جدید در بازارهای بین‌المللی اطلاعاتی ارائه نشده اما احتمالا با قیمت پایه بالاتر از ۲۴.۸۷۰ دلار نسل فعلی عرضه خواهد شد.

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟