هیوندای سانتافه جدید با ظاهری آفرودی‌تر

در تیپ تجهیزاتی جدید XRT، شاید خبری از ارتقاء قوای محرکه هیوندای سانتافه نباشد، اما ظاهری آفرودی‌تر به این کراس‌اوور میدسایز کُره‌ای داده.

پنجشنبه - ۲۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۰
تیپ آفرود هیوندای سانتافه XRT

هیوندای اواخر پاییز سال گذشته بود که سانتافه را با تغییراتی گسترده، برای مدل سال ۲۰۲۱ به‌روز کرد. دقیق تر بخواهیم بگوییم، در قالب مدل سال ۲۰۲۱ سانتافه، تغییراتی در طراحی ظاهری و داخلی، به‌روز رسانی پیشرانه ها و یک سری بازنگری دیگر در بخش های مختلف خودرو را شاهد بودیم. اما این، پایان تکامل هیوندای سانتافه در تازه‌ترین نسل نبوده و نخواهد بود. امروز این خودروساز کُره ای اعلام کرد که قصد عرضه سانتافه ۲۰۲۲ در تریم آفرودی‌تر XRT را دارد. در این تریم، چهره هیوندای سانتافه جدید تغییرات متعددی به خود می‌بیند.

این یک تریم ظاهری جدید برای سانتافه است. و این یعنی تغییری در توان عملکردی و یا پیشرانه خودرو اعمال نمی‌کند. با این حال اما ژستی جدیدی که به سانتافه می‌دهد، حس و حال آفرودی‌تر دارد و احساس می‌کنید با خودرو سخت‌جان تری مواجه هستید. در تریم XRT طرح سپر در جلو و عقب تغییر یافته. و متناسب با آن، طراحی پادری ها نیز مورد بازنگری قرار گرفته. جلوپنجره سیاه مات، رنگ سیاه آینه های جانبی و ریل های باربند نیز مکمل این تغییرات ظاهری هستند. در کنار اینها باید به رنگ خاکستری تیره جزئیات زیر سپر و رینگ های اختصاصی ۱۸ اینچ به رنگ سیاه اشاره کرد.

همانطور که اشاره XRT تنها ظاهر هیوندای سانتافه جدید را کمی آفرودی تر جلوه می‌دهد و تغییری در قوای محرکه و همینطور فضای داخلی ایجاد نمی‌کند. البته هیوندای برای مدل ۲۰۲۲ سانتافه تغییراتی در گزینه های پیشرانه اعمال کرده که عبارتند از کنار گذاشتن موتور ۲.۳ لیتری تنفس طبیعی و ۲.۰ لیتری توربو. به جای این گزینه ها، حال موتور ۲.۵ لیتری تنفس طبیعی ۱۹۱ اسبی با ۲۴۶ نیوتن‌متر گشتاور و موتور ۲.۵ لیتری توربو ۲۷۷ اسبی با ۴۲۲ نیوتن‌متر گشتاور برای کراس‌اوور میدسایز هیوندای قابل سفارش است. هر دو این پیشرانه به گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک متصل هستند.

در خانواده سانتافه ۲۰۲۲، تریم XRT بین تریم ۲۹ هزار دلاری SEL و ۳۸.۹۸۰ دلاری Limited قرار می‌گیرد. هیوندای سانتافه XRT هم بصورت تک‌دیفرانسیل (FWD) قابل سفارش است و هم بصورت چهارچرخ محرک (AWD). شروع قیمت آن برای مدل FWD از ۳۲.۳۰۰ دلار است، رقمی که برای مدل AWD به ۳۴.۰۰۰ دلار می‌رسد.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟