رُشد ۱۴درصدی فروش محصولات هیوندای در ماه آگوست

هیوندای اگرچه تا رسیدن به آمار فروش سال گذشته میلادی در آمریکا، فاصله بسیاری دارد، اما فروش ماه آگوست این شرکت با رُشد خوبی همراه بوده.

جمعه - ۱۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۹
هیوندای توسان ۲۰۲۲

آگوست امسال بخش آمریکای شمالی هیوندای روی هم رفته ۶۴هزار و ۳۳۵ خودرو در ایالات متحده به فروش رسانده که نشان از رُشد ۱۴درصدی تقاضا برای محصولات این خودروساز کره‌ای در بازار آمریکا دارد. این شرکت تاکید کرده تعداد موجودی خودروها رو به بهبود است که همین باعث شده روند فروش، افزایشی باشد. با این وجود، ممکن است مدتی طول بکشد تا مجموع فروش سالانه، بهبود یابد.

طبق آماری که توسط هیوندای انتشار یافته، کراس‌اوور تمام-اکتریکی و جدید این شرکت که آیونیک ۵ نام دارد، آگوست ۲۰۲۲ فروش هزار و ۵۱۶ دستگاه را به ثبت رسانده که کمتر از میانگین فروش ماهانه بالای ۲‌هزار و ۱۰۰ دستگاه این خودرو است. احتمال می‌رود هیوندای آیونیک ۵ به دلیل مشکلات مربوط به زنجیره تامین در فروش عقب مانده است. به طور کلی، فروش آیونیک ۵ در آگوست ۲۰۲۲ حدود ۲.۴درصد از مجموع فروش این ماه هیوندای در آمریکا را تشکیل می‌دهد.

لازم به ذکر است تاکنون فروش هیوندای آیونیک ۵ در ایالات متحده از ۱۷هزار دستگاه فراتر رفته و در کره جنوبی نیز این خودرو در مسیر گذر از فروش فراتر از ۲۵‌هزار دستگاه در سال جاری میلادی است. هیوندای آیونیک ۵ اولین مدل مبتنی بر پلت‌فرم E-GMP گروه موتور هیوندای است که توسط کیا EV6 و جنسیس GV60 نیز استفاده شده است. سال آینده هیوندای آیونیک ۶ نیز به آن ملحق خواهد شد که اخیرا رکورد شگفت‌انگیز ۳۷هزار و ۴۴۶ پیش‌فروش را در اولین روز در کره جنوبی به ثبت رسانده است.

برخلاف کاهش فروش آیونیک ۵ اما برخی مدل‌ها نظیر سانتافه، ولوستر، ونیو، اکسنت و الانترا، رُشد فروش بیش از ۳۰ درصدی نسبت به آگوست ۲۰۲۱ داشته اند. برخی مدل‌ها نظیر سوناتا، نکسو و کونا نیز افت فروش دست‌کم ۴۰ درصدی و حتی بیشتر را تجربه کرده‌اند. از نظر تعداد فروش هم بخواهیم بگوییم، توسان با ۱۴هزار و ۳۰۵، الانترا با ۱۴هزار و ۲۳۸ و سانتافه با ۹هزار ۵۱۰ دستگاه فروش، محبوب‌ترین تولیدات ماه آگوست هیوندای در بازار آمریکا بوده‌اند.

با تمام اینها اما بررسی آمار حاکی از آن است که هیوندای نتوانسته از نظر مجموع فروش تا پایان هشت ماهه نخست، به عدد سال گذشته برسد. سال جاری میلادی، مجموع فروش ایین خودروساز کره‌ای از ابتدای ژانویه تا انتهای آگوست در حالی به ۴۶۸هزار و ۸۳۳ دستگاه رسیده که برای مدت مشابه سال ۲۰۲۱، عدد ۵۳۱.۸۳۵ دستگاه به ثبت رسیده بود.

هیوندای در حال حاضر ۸۲۰ مرکز فروش در ایالات متحده آمریکا دارد و سال گذشته میلادی موفق شده بود روی هم رفته ۷۳۸ هزار خودرو در این کشور به فروش برساند. تقریبا نیمی از این تعداد، در سایت تولیدی هیوندای واقع در آلاباما ایالات متحده آمریکا به تولید رسیدند.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟