کیا اسپورتیج ۲۰۲۳ چه ویژگی‌هایی دارد؟

کیا اسپورتیج ۲۰۲۳ در کنار بهره‌مندی از یک ساختار و پلتفرم جدید، با ظاهری کاملا متفاوت از قبل، امکانات بیشتر و پیشرانه‌های جدید، به‌روز شده.

پنجشنبه - ۱۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۲
کیا اسپورتیج ۲۰۲۳

در روزهایی که ما برای چینی‌های مونتاژی، باید تا ۴۰هزار دلار و حتی بیشتر، پول بدهیم، کیا اسپورتیج ۲۰۲۳ با قیمت پایه ۲۶هزار دلار در بسیاری از بازارهای جهانی عرضه شده؛ خودرویی با طراحی جسورانه و کاملا متفاوت از قبل که برپایه یک پلتفرم و ساختار جدید نیز توسعه یافته.

متناسب با ساختارشکنی در طراحی ظاهری، مخصوصا در نمای جلو، کیا فضای داخلی اسپورتیج ۲۰۲۲ را نیز با محوریت راحتی و حس مدرن بودن، متفاوت از نسل‌‌‌های قبل اسپورتیج و همچنین ساخته‌های فعلی خود طراحی کرده. اصلی‌ترین مشخصه این فضا نیز صفحه مُحدب باریک و کشیده‌ای است که نمایشگر ۱۲.۳اینچ سیستم اطلاعات و سرگرمی ‌و پشت‌آمپر ۱۲.۳اینچ را به ظاهر یکی کرده.

این عنصر بصری به قدری در طراحی فضای داخلی، شاخص و تاثیرگذار بوده که حتی فرم دریچه‌های هوا نیز همسو با طراحی آن شکل گرفته تا تاکید بصری بیشتر بر آن داشته باشند. علاوه بر آنچه که اشاره شد، شاهد بهره گیری از فناوری های ایمنی فعال کیا موسوم به ADAS هستیم. این مجموعه در اسپورتیج ۲۰۲۲ شامل هشدار احتمال تصادف از روبرو با قابلیت ترمزگیری اتوماتیک باقابلیت تشخیص عابر پیاده، همیار رانندگی در بزرگراه، کروزکنترل هوشمند مبتنی بر رادار، هشدار نقاط کور راننده و پارک اتوماتیک خودرو با استفاده از ریموت می‌شود.

سیستم دید ۳۶۰درجه از اطراف، دوربین دنده عقب، سنسورهای پارک جلو و عقب، سیستم صوتی هارمن‌کاردن با هشت بلندگو، پد شارژ بی‌سیم گوشی‌های هوشمند، هشدار ترافیک عبوری از پشت خودرو، همیار حفظ خودرو در بین خطوط مسیر، همیار خروج ایمن از کابین، کروزکنترل هوشمند، گرمکن غربیلک فرمان و شیشه جلو، سانروف پانورامیک، صندلی‌های برقی جلو با سیستم گرمایش و سرمایش، آینه‌های برقی دارای گرمکن، سنسور باران و چراغ‌های LED اتوماتیک جلو و عقب نیز از دیگر امکاناتی هستند که کیا در قالب مجهزترین اسپورتیج ۲۰۲۳ به خریداران ارائه می‌دهد. البته نمونه‌ای که دارای تمامی این امکانات باشد، در آمریکا، قیمت ۳۳هزار و ۴۹۰ دلاری دارد که بازهم به مراتب کمتر از هزینه‌ای است که یک خریدار ایرانی برای خودروهای ناشناخته چینی مونتاژ داخل در این رده، نظیر KMC K7 و فونیکس تیگو۷ پرو پرداخت می‌کند.

در بخش پیشرانه، کیا یک موتور ۱.۶ لیتری بنزینی مجهز به توربو چارجر برای اسپورتیج جدید در نظر گرفته که ۱۷۷ اسب‌بخار قدرت و ۲۶۵ نیوتن‌متر گشتاور دارد. این موتور هم به گیربکس ۶ سرعته دستی قابل اتصال است و هم به گیربکس ۷ سرعته اتومات دو کلاچ. برای آن دسته از مشتریانی که کماکان پیشرانه دیزل را ترجیح می‌دهند نیز یک موتور ۲.۰ لیتری توربودیزل جدید با ۱۸۳ اسب‌بخار قدرت و ۴۱۷ نیوتن‌متر گشتاور در نظر گرفته شده است. در ضمن، کیا موتورز پیشرانه های هایبرید و پلاگین هایبرید نیز برای اسپورتیج جدید در نظر گرفته.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟

دیگر نظرات

  • قدرت طهماسبی | 17 آذر 1401 - 21:46

    گران

  • ناشناس | 4 دی 1401 - 21:03

    عاشقشم یکی همین رنگی میخام