فولکس واگن تیگوان کوپه ارزان‌تر خواهد شد

فولکس‌واگن با هدف افزودن مدل‌های ارزان‌تر به خانواده تیگوان ایکس ۲۰۲۳، موتور ۱.۴ لیتری توربو را نیز به جمع پیشرانه‌های آن اضافه خواهد کرد.

چهارشنبه - ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۰
شاسی‌بلند کوپه فولکس واگن تیگوان ایکس

عطش بسیار زیادی که بازار چین طی سال های گذشته به کراس‌اوور های کوپه-مانند داشته، خودروسازان بومی و غیربومی متعددی را به عرضه خودرو در این سگمنت جدید وسوسه کرد. و همین باعث شد نام‌های متعددی در این بازار جدید، ظهور کنند؛ از جیلی ژینگ‌یوئه S و چانگان CS85 کوپه بگیرید تا هاوال F7X و همین دیگنیتی خودمان. فولکس‌واگن هم که بدش نمی‌آید سهمی از این بازار را به خود اختصاص دهد، تقریبا یک سال می‌شود که تیگوان X را برپایه تازه‌ترین فیس‌لیفت این کراس‌اوور کامپکت خود در چین عرضه کرده.

فولکس‌واگن تیگوان X دارای پلتفرمی مشترک با اتاق لانگ تیگوان بوده، از نظر قیمتی یک رده بالاتر از چینی‌هایی که اشاره شد، قرار می‌گیرد. اما با این وجود نیز قیمت ۲۴۳هزار و ۹۰۰ تا ۳۰۵هزار و ۹۰۰ یوانی آن (معادل ۳۶.۱۲۰ تا ۴۵.۳۰۰ دلار) دقیقا نصف قیمت خودروهایی نظیر BMW X4 است. و این یعنی می‌تواند آلترناتیوی شناخته‌شده باشد برای خریدارانی که ترجیح می‌دهند در این بازار، سراغ یک گزینه چینی نروند. فولکس‌واگن تصمیم گرفته برای جذب حداکثری این دسته از خریداران، موتور ۱.۴ لیتری توربو نیز در قالب مدل ۲۰۲۳ آن عرضه کند که همین، می‌تواند به پایین‌تر آمدن کف قیمت و در نتیجه، جلب نظر خریداران بیشتر، کمک کند.

این موتور که پیش‌تر در تیگوان L نیز عرضه شده، ۱۴۸ اسب‌بخار قدرت دارد و با بیشینه گشتاوری معادل ۲۵۰ نیوتن‌متر، به گیربکس ۷ سرعته اتومات دو کلاچ متصل است. این مقادیر اگرچه در مقایسه با موتور ۲.۰ لیتری توربویی که در حال حاضر در دو سطح قدرت ۱۸۴ و ۲۱۷ اسب‌بخار (به ترتیب با ۳۲۰ و ۳۵۰ نیوتن‌متر گشتاور) بر روی تیگوان X قرار دارد، ضعیف به نظر می‌آید، اما می‌تواند کف قیمت را به قیمت مجهزترین نمونه های چینی‌های ذکر شده نزدیک کرده، افزایش تقاضا را برای آن به همراه داشته باشد.

فولکس‌واگن قرار است تیگوان X جدید با موتور ۱.۴ توربو را در موتورشو شنگدو امسال به نمایش بگذارد.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟