گزینه‌ای ارزان‌قیمت برای واردات؛ با جانشین ۸۵۰۰ دلاری کیا پراید آشنا شوید

کیا پگاس که به عنوان جانشین امروزی پراید می‌تواند از گزینه‌های واردات باشد، یک سدان کوچک و اقتصادی با قیمتی در محدوده ۸۵۰۰ تا ۱۰.۶۰۰ دلار است.

جمعه - ۳ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۵
سدان اقتصادی و ارزان قیمت کیا پگاس

حالا که بحث خودروهای زیر ۱۰ هزار دلار در بازارهای جهانی حسابی داغ شده، بد نیست با جانشین امروزی کیا پراید نیز کمی آشنا شویم. این خودرو که در برخی بازارها با نام پگاس، و در برخی بازارهای دیگر با نام سولوتو و همچنین سِفیا نیز شناخته می‌شود، یک سدان B-Segment (ساب‌کامپکت) با طول بدنه ۴.۳ متر است.

کیا پگاس برپایه پلتفرم مشترک با نسل سوم ریو توسعه یافته و اولین بار سال ۲۰۱۷ و در جریان اتوشانگهای رونمایی شد. طبیعی است که با توجه به شروع قیمت این خودرو از حدود ۸۵۰۰ دلار، انتظار بهره‌مندی از امکانات آنچنانی نمی‌رود. در واقع با بهره‌مندی از سیستم صوتی با ۲ بلندگو، آینه‌بغل های برقی، بالابر برقی شیشه‌های جلو و عقب، سانروف، قفل مرکزی با ریموت کنترل، همیار آغاز حرکت در سربالایی، ترمز پارک دستی، کنترل هرزگردی، کنترل پایداری الکترونیک، نشانگر فشار باید تایرها دو ایربگ جلو و ABS+EBD باید بگوییم لیست امکاناتی کاملا اولیه و ابتدایی دارد. تنظیم سیستم تهویه، صندلی‌ها، ارتفاع نور چراغ‌های جلو و موقعیت فرمان نیز بصورت دستی است.

البته در مدل مجهزتر این خودرو که برای مثال در چین، قیمت ۷۰ هزار و ۹۰۰ یوانی (تقریبا معادل ۱۰.۶۰۰ دلار) دارد، اوضاع کمی بهتر است چراکه مولتی‌مدیا با نمایشگر ۷ اینچ، اتصال بلوتوث، امکان اتصال تلفن همراه به سیستم مولتی‌مدیا، سیستم صوتی با شش بلندگو، زیر آرنجی کنسول میانی جلو، کنترلگرهای چندمنظوره غربیلک فرمان، پوشش چرم صندلی‌ها و دوربین و سنسور دنده عقب به لیست امکانات آن اضافه می‌شود.

محرک کیا پگاس یک موتور ۱.۴ لیتری تنفس طبیعی با ۹۰ اسب‌بخار قدرت است که توان تولید ۱۳۲ نیوتن‌متر گشتاور را دارد. این موتور به گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک متصل است و متوسط مصرف سوخت آن، صدی ۵.۷ لیتر اعلام شده است. با این پیشرانه، کیا پگاس می‌تواند تا ۱۷۰ کیلومتر در ساعت سرعت بگیرد.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟