نقاب و نشان جدید برای JAC S5 سالخورده

خودرو جدید Sehol X6 برپایه JAC S5 توسعه یافته اما با طراحی ظاهری و داخلی کاملا متفاوت؛ شروع قیمت آن در چین نیز از حدود ۳۳۰ میلیون تومان است.

دوشنبه - ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۰
مدل جدید JAC S5 در چین با نام Sehol X6

سی‌هائو (با نگارش Sehol) برندی است که سال ۲۰۱۸ با همکاری سئات و جوینت ونچر جک-فولکس‌واگن با هدف تولید محصولات جک برای بازار های بین المللی تاسیس شد. این برند که پیش تر با نام SOL شناخته میشد، سال ۲۰۲۰ با تغییر استراتژی جک در تولید محصول، به خودرو های سواری (سدان و کراس‌اوور) خودروساز چینی اختصاص یافت و قرار شد MPV های جک تحت نشان Refine عرضه شوند. در این مدت تولیدات متنوعی از JAC با تغییراتی در ظاهر و فضای داخلی، تحت برند Sehol در چین عرضه شده که جدیدترین آنها، Sehol X6است. این خودرو که پیش‌تر قرار بود با نام X5 عرضه شود، برپایه JAC S5 توسعه یافته اما با یک ظاهر کاملا متفاوت.

این خودرو که با قیمتی در محدوده ۷۰ تا ۱۰۰ هزار یوان (۱۱ تا ۱۵ هزار دلار) در چین عرضه شده و احتمالا به زودی راهی دیگر بازارهای هدف Sehol نیز خواهد شد، در تناسبات کلی و اتاق، تغییری نسبت به آنچه که از ۲۰۱۳ با نام S5 روی خط تولید JAC رفته و ما هم آشنایی کامل با آن داریم، نداشته و این امر، مخصوصا وقتی از نمای جانبی به آن بنگرید، کاملا مشهود است. اما چهره بطور کامل با یک جلوپنجره بسیار بزرگ و چراغ هایی به شکل ستاره سه‌پر، بازطراحی شده. در نمای عقب نیز شاهد رویکردی جدید در طراحی هستیم که باعث می‌شود Sehol X6 متفاوت از JAC S5 جلوه کند.

تغییرات خوشایندتر را در فضای داخلی شاهد هستیم، جایی که طراحی برگرفته از تولیدات دهه قبل هیوندای جای خود را به یک محیط مدرن و به‌روز داده که در آن، استفاده از کنترلگرهای فیزیکی به حداقل رسیده و در عوض، همه چیز با یک نمایشگر بزرگ که بصورت ایستاده بر روی داشبورد قرار دارد، کنترل می‌شود. پیشرانه Sehol X6 نیز از نوع 1.5 لیتری 147 اسبی است که به گیربکس 6 سرعته دستی و یا اتومات دوکلاچ قابل اتصال است.

محض یادآوری هم که شده، مجهزترین مدل این خودرو، در چین، حدود قیمت ۱۰۰ هزار یوانی دارد یعنی حتی با یوان این روزها بسیار گران ۴ هزار و ۷۰۰ تومانی هم قیمت مجهزترین مدل آن در چین، به ۵۰۰ میلیون تومان نمی‌رسد. شروع قیمت آن نیز با احتساب یوان ۴.۷۰۰ تومانی، از حدود ۳۳۰ میلیون تومان است. اما امروز قیمت شرکتی JAC S5 در ایران به ۹۳۵ میلیون تومان رسیده و در بازار آزاد، قیمت صفر کیلومترش روی مرز ۱ میلیارد تومان است.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟

دیگر نظرات

  • مجید | 23 آذر 1402 - 21:30

    در ایران کرمان موتور اعلام کرده این خودرو یعنی شاسی بلند x6 را با پیشرانه 172 اسب بخاری یعنی همان پیشرانه ای که روی خودرو سدان k7 بکار برده شده است عرضه خواهد کرد.