فروش تمامی خودروسازان کشور تا اطلاع ثانوی متوقف شد

سرپرست دفتر صنایع خودرو وزارت صمت در نامه ای به مدیران شرکت های خودروسازی اعلام کرده که عرضه خودرو صرفا از طریق سامانه متمرکز انجام شود.

شنبه - ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۸

هفته گذشته سید رضا فاطمی امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت، در بخشنامه مذکور به سازمان حمایت اعلام کرد که تا زمان ایجاد توازن در عرصه و تقاضای خودرو، تمهیدات لازم برای قرعه کشی متمرکز خودرو توسط این سازمان حداکثر تا بیست و پنجم اردیبهشت امسال فراهم شود و همه خودروسازها از هیجدهم اردیبهشت هرگونه عرضه خودرو را با هماهنگی سازمان حمایت و صرفاً از طریق سامانه متمرکز قرعه‌کشی انجام دهند. در همین رابطه نیز امروز عبدالله توکلی سرپرست دفتر صنایع خودرو وزارت صمت در نامه‌ای به کلیه مدیران شرکت‌های خودروسازی کشور، اعم از دولتی و خصوصی اعلام کرده که عرضه خودرو می‌بایست صرفاً از طریق سامانه متمرکز مذکور انجام شود.

در نامه توکلی آمده است: پیرو اجرای بند ۵ دستورات ابلاغی ریاست محترم جمهوری (موضوع نامه شماره ۱۶۱۸۶۹ مورخ ۱۴۰۰/۱۲/۱۵) در خصوص نحوه عرضه خودرو به منظور ایجاد شفافیت و افزایش رضایت‌مندی مردم و همچنین دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت جهت ایجاد سامانه یکپارچه فروش خودرو (نامه شماره ۶۰/۴۷۲۹۶ مورخ ۱۴۰۱/۲/۱۲)، خواهشمند است ترتیبی اتحاذ گردد تا عرضه خودرو صرفاً از طریق سامانه متمرکز که متعاقباً توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت معرفی می‌گردد ایجاد شود و هر گونه عرضه از طرق دیگر فوراً متوقف گردد.

صبح امروز نیز پیرو همین ابلاغیه، پیش فروش خودرو فیدلیتی بهمن موتور لغو و به زمان دیگری موکول شد. لازم به ذکر است این سامانه متمرکز تنها فروش شرکت های ایران خودرو و سایپا را شامل نمی‌شود و خودروسازان خصوصی نیز ملزم به عرضه خودروهای خود از طریق آن هستند.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟