اکودا | لوکانو شرکت سرمایهگذاری مشترکی است که گروه صنعتی ماموت با همکاری چری برای مونتاژ و عرضه خودروهای Omoda | Jaecoo در کشورمان تاسیس کرده. در قالب Ecoda | Lucano، ماموت تصمیم دارد طی ۳ سال، آینده ۹ مدل خودرو را برای بازار کشورمان، معرفی و عرضه کند و شروع فعالیت های این جوینتونچر ایرانی-چینی نیز با لوکانو و کراساوور جذاب LUCANO L7 خواهد بود.
پیشتر از برند لوکانو | Lucano و دو محصول L7 و L8 که قرار است تحت آن، در بازار کشورمان عرضه شوند، گفتهایم اما در این نوشتار، تصمیم داریم از اکودا و اولین محصولش برای بازار ایران بگوییم. هفته گذشته، Ecoda | Lucano رویدای را در حضور بالغ ۵۰ چهره سرشنان با عنوان “فراتر از مرزها – Beyond Boundaries” برگزار کرد که طی آن، حاضرین در رویداد برای اولین بار با Ecoda و لایناپی که برای حضور در بازار کشورمان تدارک دیده نیز آشنا شدند.
با اکودا | Ecoda، ماموت محصولات برند Omoda خودروسازی چری را در کشورمان مونتاژ و عرضه خواهد کرد. اولین محصول این برند بازار کشورمان نیز Ecoda E7 خواهد بود؛ کراساووری در رده خودروهایی همچون اتاق لانگ کیا اسپورتیج که اولین بار، پاییز امسال در گرهمایی مشتریان چری به نمایش عموم درآمد.
این خودرو که یک رده ابعادی بالاتر از اومدا C5 یا همان فونیکس FX بازار کشورمان در لایناپ اومودا تعریف شده، با طول بدنه ۴.۶۲۱ میلیمتر، بر روی دو محور به فاصله ۲.۷۰۰ میلیمتر سوار است. آنچه که این خودرو را متمایز میسازد، سبک طراحی جدیدی است که برای فرم دادن به آن مورد استفاده قرار گرفته؛ با سطوح بدنه یکدست و مینیمالیست که میخواهد کنار انعکاس ماهیت بهروز و جوانپسند خودرو، یک ظاهر اسپرتی نیز به آن بدهد.
بد نیست بدانید بنچمارک توسعه و تولید Omoda C7 یا همان Ecoda E7 بازار کشورمان، خودروهایی نظیر کیا اسپورتیج و مزدا CX-5 بودهاند و همین باعث شده تا در کنار رویکرد متفاوت در طراحی، از نظر تکنولوژی و امکانات نیز تاکید ویژه ای روی آن شده.
برای مثال، ۲۱ سیستم ADAS در آن بهکار رفته که اطلاعات خود را از ۵ دوربین و ۱۴ رادار میگیرند. در این خودرو، سیستم دید ۳۶۰ درجه از دید زیر خودرو نیز پشتیبانی میکند و در کنار آن، سیستم تهویه اتوماتیک خودرو دارای قابلیت تسفیه هوای کابین و پخش رایحه نیز هست.
سیستم صوتی با ۱۲ بلندگو، صندلیهای برقی دارای سیستم سرمایش و گرمایش، سانروف پانورامیک و نورپردازی قابل تنظیم فضای داخلی نیز در لیست امکانات رفاهی خودرو گنجانده شدهاند و در کنار آنها، باید به نمایشگر اصلی خودرو اشاره کنیم که با اشاره دست، میتواند از مرکز داشبورد به منتهیالیه سمت راست داشبورد جابجا شود.
در نمای جلو نیز الگوی پارامتریکی بصورت یکدست با سطح سپر در آن اجرا شده که میتواند به عنوان چراغ بدرقه یا رقص نور متناسب با ریتم موزیک سیستم صوتی، روشن شود.
اومودا C7 یا همان اکودا E7 بازار کشورمان قرار است با پیشرانه ۱.۶ لیتری توربوشارژ بنزینی که با ۱۹۴ اسببخار قدرت و ۲۹۰ نیوتنمتر گشتاور، به گیربکس ۷ سرعته اتومات دو کلاچ متصل است، به بازار بیاید. این پیکربندی که هم میتواند محرک محور جلو باشد، و هم محرک چهار چرخ، در سیکل ترکیبی صدی ۸ لیتر بنزین میسوزاند. صفر تا صد خودرو نیز با آن، ۱۰.۴ ثانیه اعلام شده.
در کنار مدل بنزینی، اومودا C7 با پیشرانه پلاگین-هایبرید متشکل از موتور ۱.۵ لیتری توربو بنزینی و یک موتور الکتریکی نیز عرضه خواهد شد که به ادعای سازنده، ۹۵ کیلومتر بُرد پیمایش تمام-الکتریکی و ۱.۲۵۰ کیلومتر بُرد پیمایش ترکیبی به خودرو میدهد. متوسط مصرف سوخت مدل پلاگین-هایبرید، در حالت تمام-الکتریکی، صدی ۵ لیتر اعلام شده است.
همانطور که اشاره شد، به زودی قرار است فروش لوکانو L7 به عنوان اولین محصول Ecoda | Lucano، آغاز شود. پس از آن نیز کراساوور بزرگتر لوکانو L8 را بازار خودرو کشورمان خواهیم داشت. آغاز عرضه Ecoda E7 در ایران نیز احتمالا در اواسط سال آینده محقق خواهد شد، همراه با یک عضو کوچکتر برای خانواده لوکانو که L5 نام دارد.
نظر شما چیست؟