پیکاپ دو کابین KIA برای رقابت با هایلوکس می‌آید!

کیا موتورز تا سال ۲۰۲۵ پیکاپ جدیدی برای رقابت با تویوتا هایلوکس و فورد رنجر عرضه خواهدکرد که برپایه پلتفرم مشترک با موهاوی در حال توسعه است.

پنجشنبه - ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۷
پیکاپ میدسایز دو کابین کیا موتورز برپایه پلتفرم مشترک با موهاوی

کیا موتورز تایید کرده که تولید یک پیکاپ دو کابین تا سال ۲۰۲۵ برای رقابت با امثال تویوتا هایلوکس و فورد رنجر را در برنامه های آتی خود قرار داده. اصلی‌ترین بازار این محصول آتی KIA نیز بازار استرالیا خواهد بود.

فعلا اطلاعات چندانی از پیکاپ دو کابین KIA در دست نیست اما گفته می‌شود توان یدک‌کشی و ظرفیت حمل بار نزدیک به هایلوکس و رنجر خواهد داشت. و این یعنی ظرفیت حمل بار ۱ تُن و توان یدک‌کشی حداکثر ۳.۵ تُن. لازم به ذکر است کیا موتورز استرالیا به نمایندگی های فروش و خدمات پس از فروش خود در این کشور گفته که پیکاپ جدید KIA با موتور دیزل عرضه خواهد شد. این موتور، احتمالا همان واحد ۲.۲ لیتری توربودیزلی است که سال‌هاست در سورنتو و سانتافه استفاده می‌شود.

پیکاپ میدسایز دو کابین کیا موتورز برپایه پلتفرم مشترک با موهاوی

البته ممکن است کاندیدای اصلی برای پیشرانه، موتور ۳.۰ لیتری توربودیزل کیا موهاوی نیز باشد، مخصوصا اگر این را در نظر بگیریم که خودرو برپایه پلتفرم و ساختار مشترک با کیا موهاوی توسعه می‌یابد. تصاویر جاسوسی جدیدی هم که از خودرو انتشار یافته، نشان می‌دهد در طراحی ظاهری از کیا موهاوی الگوبرداری شده، مخصوصا در طراحی چراغ‌های جلو، جلوپنجره و سپر و گلگیرهای جلو. حتی فضای داخلی نیز همان طراحی آشنای KIA Mohave را دارد.

در کنار این پیکاپ دو کابین میدسایز، کیا موتورز طراحی و توسعه یک پیکاپ دیگر را نیز در دستور کار خود قرار داده که برپایه پلتفرم الکتریکی هیوندای، موسوم به E-GMP در حال توسعه است.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟

دیگر نظرات

  • حمیدرضا | 15 خرداد 1402 - 13:25

    امیدوارم پیکاپ خوبی از آب دربیاد

  • ناشناس | 16 آبان 1402 - 15:46

    محصولات کیا بادوام هست اگه ایران هم بیاد خوبه