پایان سودهای هنگفت خودروسازان از بورس کالا؟

میانگین قیمت پیشنهادی برنده برای ۱۵۰ دستگاه کاپرا۲ نیوفیس که امروز در بورس کالا عرضه شد تنها ۸۸۷هزار تومان بالاتر از قیمت پایه شرکتی آن بود.

چهارشنبه - ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۶
نتیجه عرضه ۱۵۰ دستگاه کاپرا ۲ نیوفیس شرکت بهمن موتور در بورس کالا - خرداد ۱۴۰۲

به نظر می‌آید به پایان خوش‌خوشان خودرویی‌ها در بورس کالا و سودهای آنچنانی از محل عرضه خودرو در بورس کالا، نزدیک شده‌ایم. استارت این اتفاق با استقبال سرد از کامیونت های فورس و کامیون کشنده امپاور بهمن دیزل خورد و حال، با عرضه پیکاپ دو کابین کاپرا۲ نیوفیس، تکرار می‌شود. در تازه‌ترین عرضه خودرویی بورس کالا که صبح امروز با رفتن ۱۵۰ دستگاه کاپرا۲ نیوفیس روی تابلوی عرضه بورس کالا صورت گرفت، برای این تعداد خودرو قابل‌عرضه، تنها ۱۵۶ سفارش خرید به ثبت رسید و در نهایت نیز عرضه، با تنها ۰.۱درصد نرخ تغییر، به نسبت قیمت پایه اعلامی شرکت، به پایان رسید.

میانگین قیمت نهایی برنده برای ۱۵۰ دستگاه کاپرا ۲ نیوفیس قابل‌عرضه در این نوبت، عدد ۸۴۹میلیون و ۸۸۷هزار تومان را نشان می‌دهد که تنها ۸۸۷هزار تومان بالاتر از قیمت پایه شرکتی این محصول می‌باشد. ۱۷ دستگاه نیز با همان قیمت پایه یعنی ۸۴۹میلیون تومان معامله شدند.

این استقبال سرد بورسی از پیکاپ کاپرا ۲ نیوفیس در حالی اتفاق می‌افتد که سال گذشته شاهد سودهای هنگفت خودروسازان، به‌ویژه بهمن‌موتور از عرضه‌های خودرویی بورس کالا بودیم. به نظر می‌آید رکورد بازار در کنار افزایش چشمگیر قیمت شرکتی خودروها و همچنین کوچ تدریجی دلال‌ها از بازار خودرو به دنبال تصویب قانون مالیات بر عایدی سرمایه، دلیل این استقبال سرد از پیکاپ بهمن موتور بوده.

البته در این بین، انتظار کاهش قیمت‌ها پس از ورود شورای رقابت به بحث قیمت‌گذاری خودروهای مونتاژی نیز بی‌تاثیر نبوده مخصوصا از این بابت که گفته شده ورود به قیمت‌گذاری خودروهای تجاری نیز در دستور کار شورای رقابت قرار دارد.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟