با یک طراحی ظاهری زشت، و تغییراتی در کابین و امکانات؛

رولزرویس کالینان جدید معرفی شد

رولزرویس بعد از ۵ سال SUV لوکس خود، کالینان را مورد بازنگری قرار داده، البته به جرات باید گفت طراحی چهره جدید آن را سخت می‌توان هضم کرد.

سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۰
مدل جدید شاسی بلند لوکس رولزرویس کالینان - The All-New 2025 Rolls-Royce Cullinan Series II

رولزرویس برای اولین بار از آغاز عرضه شاسی بلند تشریفاتی خود، کالینان در سال ۲۰۱۹، این خودرو را در قالب Cullinan Series ii مورد بازنگری هایی قرار داده. بارزترین تغییرات رولزرویس کالینان جدید، طراحی جدید این خودرو در نمای جلو است که باید گفت در حد یک خودرو بسیار لوکس با نشان رولزرویس که برچسب قیمت حداقل ۴۰۰ هزار دلاری دارد، نیست. در واقع اغراق نکرده‌ایم اگر بگوییم زشت، بهترین تعریفی است که می‌شود از طراحی نمای جلو رولزرویس کالینان جدید داشت.

مدل جدید شاسی بلند لوکس رولزرویس کالینان - The All-New 2025 Rolls-Royce Cullinan Series II

در نمای جانبی کالینان جدید، تنها تغییری که جلب نظر می‌کند، طرح رینگ‌های جدید ۲۳ اینچی است که هر یک، از یک شمش آلومینیوم تراش داده شده اند. نمای عقب نیز کمترین تغییر ممکن را در مدل جدید داشته و تغییراتش، محدود بوده به بازنگری در طراحی زیر سپر.

در فضای داخلی، کالینان جدید از یک پانل شیشه‌ای بهره می‌برد که به پهنای داشبورد، در مرکز آن قرار داده شده و نمایشگر های سیستم اطلاعات و سرگرمی و پشت آمپر ها را در دل خود دارد. در ضمن، دیگر خبری از نمایشگر اصلی مخفی شونده در مدل جدید نیست و نمایشگر پُشت آمپرها، همواره بصورت ثابت در محل خود باقی می‌ماند. گفتنی است سیستم عامل این نمایشگر نیز به تازه‌ترین نسل سیستم های عامل خودروهای رولزرویس که اولین بار در کوپه اسپکتر استفاده شد، ارتقاء یافته است.

مدل جدید شاسی بلند لوکس رولزرویس کالینان - The All-New 2025 Rolls-Royce Cullinan Series II

همچنین باید به جانمایی یک قطعه تزئینی در داشبورد، روبروی سرنشین کناری جلو اشاره کنیم که از ۷۰۰۰ نقطه حک شده با لیزر ساخته شده و با تغییر زاویه دید، تغییر شکل می‌دهد. البته برای همین قطعه تزئینی، تا دلتان بخواهد در بخش خودروهای سفارشی رولزرویس، طرح هنری اختصاصی قابل سفارش خواهد بود، درست مثل پوشش فضای داخلی و طرح آن، تریم داشبورد و رودری ها و دیگر تزئینات داخلی که در رولزرویس، محدودیتی برای سفارشی‌سازی ندارند.

برای سرنشینان عقب، نمایشگرهای تعبیه شده در پشت‌سری صندلی های جلو حال رابط کاربری جدیدی دارند که می‌تواند کاربری های مختلف نظیر سرمایش و گرمایش و ماساژور صندلی ها را کنترل کند. این نمایشگرها حال قابلیت اتصال به هدفون بلوتوث از تمامی برندها را دارند و به لطف اینترنت داخل خودرو، از سرویس های نمایش چندرسانه ای مختلف، پشتیبانی می‌کنند. گفتنی است کالینان در مدل جدید با یک سیستم صوتی پریمیوم دارای ۱۸ بلندگو عرضه می‌شود.

مدل جدید شاسی بلند لوکس رولزرویس کالینان - The All-New 2025 Rolls-Royce Cullinan Series II

محرک این SUV لوکس، کماکان همان موتور ۶.۷ لیتری توئین‌توربو V-12 قبل است که در مدل قدرتمندتر Black Badge می‌تواند ۵۹۲ اسب‌بخار قدرت تولید کند. خروجی این پیشرانه برای مدل پایه نیز ۵۶۳ اسب‌بخار است. گیربکس در کالینان جدید نیز از نوع ۸ سرعته اتومات ZF است و انتقال قدرت، کماکان بصورت استاندارد به چهار چرخ است.

هنوز قیمت‌گذاری رولزرویس کالینان ۲۰۲۵ ارائه نشده اما انتظار می‌رود شروع قیمت، کمی بالاتر از مدل ۲۰۲۴ باشد که قیمت پایه ۳۹۱.۷۵۰ دلاری داشت. آغاز عرضه Rolls-Royce Cullinan Series II برای تابستان امسال برنامه‌ریزی شده است.

5 از 1 رای

نظر شما چیست؟