سازمان استاندارد: خودرو‌های دپو شده توسط خودروسازان مشکل استاندارد ندارند

یک مقام سازمان ملی استاندارد پس از بازدید از پارکینگ های دو خودروساز بزرگ کشور گفت خودرو‌های دپو شده مشکلی برای تحویل به مشتری ندارند.

سه شنبه - ۱۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۱
سازمان استاندارد: خودرو‌های دپو شده توسط خودروسازان مشکل استاندارد ندارند

مهدی انگورج، مدیرکل دفتر تخصصی ارزیابی انطباق صنایع حمل و نقل و ماشین آلات سازمان ملی استاندارد در بازدید از پارکینگ‌های دو خودروساز بزرگ کشور، داشتن مشکل استاندارد در خودرو‌های دپو شده توسط خودروسازان را رد کرد. وی در خصوص خودروهای سایپا، گفت: خودرو‌های کوییک موجود در پارکینگ، تاییدیه استاندارد دارند و نباید دپو شوند.

انگورج همچنین با اشاره به این که در پارکینگ اتکا حدود ۲۰۰۰ دستگاه خودرو دپو شده و همه این خودرو‌ها تاییدیه استاندارد دریافت کرده‌اند، گفت: باعث تعجب است که با وجود دریافت تاییدیه استاندارد و دریافت برچسب استاندارد، همچنان این خودرو‌ها در پارکینگ باقی مانده اند.

مهدی انگورج اظهار داشت: دپوی خودرو‌ها در پارکینگ به خودرو آسیب وارد می‌کند قطعات لاستیکی و پلاستیکی و همچنین رنگ خودرو دچار آسیب می‌شود.

مدیرکل دفتر تخصصی ارزیابی انطباق صنایع حمل و نقل و ماشین آلات سازمان ملی استاندارد همچنین افزود: در پارکینگ ایران خودرو، هم خودرو‌های رانا موجود است و هم پژو پارس و دنا و تارا که همه این خودرو‌ها، تاییدیه استاندارد دارند و مشکلی برای تحویل به مشتری ندارند.

در حاشیه بازدید مسئولان سازمان ملی استاندارد از پارکینگ ایران خودرو، علیمردان عظیمی، مدیرعامل این گروه صنعتی گفت: ۱۹ هزار و ۷۰۰ دستگاه خودرو در پارکینگ داریم که فاکتور و وجه آن‌ها از مردم دریافت شده است و از سه شنبه واگذاری آن‌ها آغاز می‌شود.

وی در ادامه افزود: به علت اینکه براساس ماده ۱۰ قانون ساماندهی صنعت خودرو باید یک و نیم درصد از قیمت این خودرو‌ها را برای مجوز شماره گذاری پرداخت می کردیم، مشکلی در این خصوص داشتیم که برطرف شد و از سه شنبه این خودور‌ها تحویل مشتری می‌شوند.

عظیمی ادامه داد: حدود ۱۳ هزار دستگاه خودروی دیگر در پارکینگ داریم که به خاطر تغییرات جدید ایمنی و رفاهی، باید برای آن‌ها قیمت جدید از سوی شورای رقابت اعلام شود که مشخصات این خودرو‌ها برای شورای رقابت ارسال شده و ما منتظر مصوبه این شورا هستیم.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو همچنین گفت: خودرو‌های موجود در پارکینگ‌ها اغلب پلاک شده و متعلق به مردم است، این تصور که با انباشت این خودرو‌ها در پارکینگ می‌توانیم قیمت بالاتری از مشتری دریافت کنیم، اشتباه است، زیرا حتی اگر شورای رقابت بخواهد قیمت را تغییر دهد، مشمول این محصولات نمی‌شود. از طرفی، خودروهای موجود فاکتور شده اند و قیمت آن‌ها از قبل مشخص است.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟