پایان عرضه تویوتا کمری در بازار ژاپن

تویوتا به قدری در ترغیب ژاپنی ها به خرید کمری، با مشکل مواجه بوده که تصمیم گرفته به عرضه این سدان میدسایز محبوب در بازار ژاپن، پایان دهد!

جمعه - ۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۷
پایان عرضه تویوتا کمری در بازار ژاپن

تویوتا کمری کماکان خودرویی است محبوب، آنقدر محبوب که سالانه در حدود ۶۰۰هزار دستگاه از آن در بازار های جهانی به فروش می‌رسد. نیمی از این تعداد، سهم بازار خودرو آمریکاست، جایی که با وجود کوچ بخش اعظم خریداران از بازار سدان های میدسایز، تویوتا کمری هنوز هم جایگاه خود را در جمع ۱۰ خودرو پرفروش سال، حفظ کرده، آن هم به عنوان تنها خودروی لیست که نه SUV است، نه پیکاپ! با این حال اما در ژاپن، Toyota حتی در فروش محدود Camry نیز مشکل دارد و به همین دلیل، تصمیم کرده عرضه آن در این بازار را متوقف کند.

در ژاپن نیز همچون بازارهایی نظیر آمریکا، خریداران ترجیح می‌دهند به جای سدان میدسایز، SUV بخرند. نتیجه این تغییر ذائقه نیز پایان عرضه سدان‌هایی نظیر هوندا لجند و نیسان فیوگا در این بازار بود. حال Toyota Camry نیز به سرنوشت لجند و فیوگا در بازار ژاپن دچار می‌شود. البته تویوتا کماکان به عرضه این سدان محبوب در بازارهای جهانی که شامل بیش از ۱۰۰ کشور می‌شود، ادامه خواهد داد.

تویوتا از اولین روزهای عرضه کمری در سال ۱۹۸۰، بیش از ۲۱ میلیون دستگاه از این خودرو را به تولید رسانده. آمریکا کماکان بزرگترین بازار کمری در دنیاست و در بیش از چهار دهه‌ای که از آغاز تولیدش می‌گذرد، ۱۳میلیون دستگاه سهم بازار آمریکا بوده. کمری اولین بار سال ۱۹۸۲ در آمریکا عرضه شد اما با عرضه نسل جدید در سال ۱۹۹۲ بود که تبدیل به محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین خودرو بازار آمریکا شد، آن هم بالاتر از فورد تاروس!

از آن زمان، Toyota Camry همواره یکی از پرفروش‌ترین خودروهای بازار آمریکا بوده و بد نیست بدانید از سال ۲۰۰۲ تا ۲۰۱۶ عنوان پرفروش‌ترین خودرو سواری را در آمریکا به خود اختصاص داده. سال ۲۰۱۷ اما کمری، تاج حکمرانی بر بازار خودروهای سواری آمریکا را به هم‌خانواده قدبلند خود، RAV4 داد تا ثابت شود تغییر ذائقه از سدان ها به خودروهای شاسی‌بلند، به آمریکا نیز رسیده.

با این وجود، کمری و برادر کوچکترش، کرولا، کماکان از جمله محبوب‌ترین خودروهای تویوتا در بازارهای جهانی هستند و این محبوبیت، تنها محدود به بازار آمریکا نیست چراکه بازارهای آسیایی نیز کماکان آغوش باز خود را به سمت این خودروهای تویوتا گرفته‌اند. این جایگاه، با عرضه نسل آتی که برای سال ۲۰۲۴ برنامه‌ریزی شده، قطعا تقویت خواهد شد.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟