شاسی بلند آفرودی چری در راه است

تازه‌ترین محصول چری برای بازار چین، یک شاسی‌بلند جدید با طراحی و تناسباتی شبیه به یک رنج‌روور است که بصورت AWD نیز قابل سفارش خواهد بود.

پنجشنبه - ۳ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۹
شاسی بلند آفرودی و جدید چری TJ-1

چری خودرو جدیدی را با کُد TJ-1 توسعه داده که یک SUV کامپکت با قابلیت آفرود سبک از آن یاد می‌شود. چری مدعی است این خودرو، تنها خودرو چهارچرخ محرک با قیمتی در محدوده ۱۰۰هزار یوان (نزدیک به ۱۴هزار ۵۰۰ دلار) می‌باشد.

شاسی بلند آفرودی و جدید چری TJ-1

یک مورد در طراحی ظاهری این چری جدید کاملا جلب نظر می‌کند و آن، تلاشی است که در شبیه بودن به یک رنج‌روور دارد! این مورد را در زوایای مختلف می‌توان دید اما بارزترین نمود آن، در طراحی جانبی مشهود است. و به سبک خودروهای لوکس رنج‌روور، از دستگیره های مخفی شونده در آن استفاده شده. گفتنی است Chery TJ-1 با طول بدنه ۴.۵۱۵ میلیمتر، عرض ۱.۸۱۵ میلیمتر و ارتفاع ۱.۶۸۰ میلیمتر، هم‌اندازه خودروهایی نظیر هیوندای توسان است، اما با رویکردی که در طراحی آن اتخاذ شده، متمایز جلوه می‌کند، مخصوصا در مقایسه با نسل فعلی SUV های چری.

شاسی بلند آفرودی و جدید چری TJ-1

این طراحی متمایز نسبت به نسل فعلی SUV های چری را در فضای داخلی هم می‌توان دید؛ جایی که تاکید روی سادگی بوده و البته، تلاش بر ایجاد حس حضور در کابین یک خودرو شاسی‌بلند. این تلاش را می‌توان در نحوه طراحی خروجی های هوای ایستاده در دو طرف داشبورد، کنسول میانی پهن و همچنین رودری ها، به خوبی دید.البته عناصری که بیشتر از اینها در فضای داخلی چری TJ-1 جلب نظر می‌کنند، نمایشگر های ایستاده و افقی هستند که یکی با قُطر ۱۴.۸ اینچ به عنوان نمایشگر لمسی سیستم اطلاعات و سرگرمی در مرکز داشبورد قرار گرفته و دیگری به عنوان نشانگرهای پشت فرمان عمل می‌کند. در کنار این دو نمایشگر، چری یک هدزآپ‌دیسپلی (سیستم نمایش اطلاعات ضروری بر روی شیشه جلو) نیز برای TJ-1 در نظر گرفته.

شاسی بلند آفرودی و جدید چری TJ-1

پد شارژ بی‌سیم گوشی های هوشمند، سیستم تشخیص چهره، مجموعه سیستم‌های همیار رانندگی ‌خودران سطح L2+ از جمله کروزکنترل تطبیق‌پذیر، تشخیص علایم جاده، هشدار انحراف از مسیر و همیار حفظ خودرو در بین خطوط، ترمز اضطراری اتوماتیک و هشدار نقاط کور، سیستم صوتی پیشرفته Sony و صندلی‌های برقی مجهز به سیستم گرمایش، سرمایش و ماساژور از جمله امکاناتی هستند که چری برای مجهزترین نمونه های TJ-1 در نظر گرفته. در ضمن، شاهد استفاده گسترده از چرم در فضای داخلی هستیم که در ترکیب با تزئینات فلزی مات و تریم رُزگُلد در برخی تیپ‌های تجهیزاتی، جلوه‌ای بسیار خوشایند به این محیط می‌دهد.

2023 Chery TJ-1 Offroad SUV

اینها ویژگی‌های خودرویی است که قرار است با پیشرانه بنزینی و پلاگین-هایبرید در چین و دیگر بازارهای هدف چری عرضه شود. نمونه بنزینی از نوع ۱.۶ لیتری توربو متصل به گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک دو کلاچ است. نمونه پلاگین-هایبرید هم که از یک موتور ۱.۵ لیتری توربو و موتور برقی تشکیل یافته، در کنار این که در حالت تمام-الکتریکی توان پیمایش مسافتی بالغ بر ۱۰۰ کیلومتر را دارد، با هر بار سوخت‌گیری و شارژ مجموعه باتری‌ها می‌تواند تا ۱.۲۰۰ کیلومتر را بدون توقف، بپیماید. متوسط مصرف بنزین این پیشرانه، بسته به حالت رانندگی، بین ۱ تا ۴.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر اعلام شده است.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟