خودرو الکتریکی فولکس واگن، برای همه!

فولکس واگن یک هاچبک B-سگمنت به خانواده خودروهای الکتریکی خود اضافه خواهد کرد که پیش‌نمایش مفهومی آن، ID.2all نام گرفته، یعنی یک ID برای همه!

شنبه - ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۲
خودرو الکتریکی جدید فولکس واگن ID.2all Concept

فولکس واگن در ادامه نبردی که برای حکمرانی بر بازار خودروهای الکتریکی آغاز کرده، از سال ۲۰۲۵ خودرویی را به خانواده خودروهای الکتریکی خود، موسوم به ID اضافه خواهد کرد که قرار است برچسب قیمت ۲۵هزار یورویی داشته باشد. با این حساب، بی‌دلیل نیست کانسپتی که به عنوان پیش‌نمایش این خودرو آتی فولکس‌واگن به نمایش عموم درآمده، ID.2all نام دارد یعنی یک ID (خودرو الکتریکی فولکس‌واگن) برای همه!

با این قیمت‌گذاری، فولکس‌واگن ID.2 به یکی از ارزان‌قیمت ترین خودروهای الکتریکی غیر چینی بازارهای بین‌المللی تبدیل خواهد شد اما این صفت، به هیچ عنوان مترادف با کم‌ارزش بودن آن نیست. برعکس، فولکس‌واگن این هاچبک تمام-الکتریکی خود را با ویژگی های فنی بسیار خوبی توسعه داده. برای مثال، موتور ۲۲۳ اسب‌بخاری در نظر گرفته شده برای آن، صفر تا صد ۷ ثانیه را امکان‌پذیر می‌سازد که تنها نیم ثانیه کُند تر از نسل فعلی گلف GTI است.

2023 VW ID2all Concept

این را هم در نظر داشته باشید که این توان عملکردی، برای خودرویی است که از نظر ابعادی، حتی از نسل فعلی فولکس‌واگن پولو که یک هاچبک B-سگمنت (ساب‌کامپکت) می‌‍باشد نیز کمی کوچکتر است. نمونه نمایشی و به اصطلاح مفهومی ID.2all Concept که بعید است غیر از یک سری تغییرات جزئی، تفاوت ظاهری آنچنانی با مدل تولیدی VW ID.2 داشته باشد، با طول بدنه ۴.۰۵۰ میلیمتر، بر روی همان پلتفرم مدولار MEB که ID.3 و ID.Buzz هم بر روی آن توسعه یافته‌اند، طراحی و مهندسی شده. همین باعث شده با وجود طول بدنه نسبتا کمتر در مقایسه با Polo، فاصله ۲.۶۰۰ میلیمتری بین دو محور آن وجود داشته باشد که عدد فاصله بین دو محور هاچبک‌های کامپکتی نظیر Golf است.

خودرو الکتریکی جدید فولکس واگن ID.2all Concept

با این حساب، فولکس‌واگن ID.2 با وجود این که جاپایی نزدیک به خودروهای B-سگمنت مرسوم دارد، فضایی نزدیک به خودروهای کامپکت به سرنشینان ارائه می‌دهد. این فضا، به سبک خودروهای خانواده ID.، بسیار ساده و مینیمال طراحی شده و بارزترین مشخص‌اش، قرار گرفتن دو نمایشگر بصورت ایستاده بر روی داشبورد است. یکی از نمایشگرها، با قُطر ۱۲.۹ اینچ و قابلیت تنظیم بصورت لمسی، مختص سیستم اطلاعات و سرگرمی بوده و دیگری، با قُطر ۱۰.۹ اینچ، به عنوان نشانگر پشت فرمان جانمایی شده.

خودرو الکتریکی جدید فولکس واگن ID.2all Concept

بد نیست بدانید VW ID.2 فضای بار ۴۴۰ لیتری دارد که با خواباندن صندلی‌های عقب و صندلی سرنشین کناری جلو، این فضا به ۱.۳۳۰ لیتر می‌رسد! هنوز برای صحبت پیرامون اطلاعات فنی این هاچبک کوچک الکتریکی، کمی زود است اما به ادعای سازنده، با شارژر سریع امکان شارژ باتری‌ها از ۱۰ تا ۸۰ درصد، در تنها ۲۰ دقیقه وجود دارد. بُر پیمایش آن با هر بار شارژ کامل باتری‌ها نیز ۴۵۰ کیلومتر اعلام شده.

لازم به ذکر است ID.2 یکی از دست‌کم ۱۰ خودرو الکتریکی جدیدی است که فولکس‌واگن طی سه سال آینده عرضه خواهد کرد. در کنار این هاچبک ساب‌کامپکت، یک هاچبک کوچکتر در ابعادی نزدیک به سوپرمینی‌های امروزی نیز با نام ID.1 به خانواده خودروهای تمام-الکتریکی فولکس‌واگن اضافه خواهد شد که گفته می‌‎شود شروع قیمتش از ۲۰هزار یورو خواهد بود.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟