بزرگترین شاسی‌بلند چانگان برای ۲۰۲۳ رُخ عوض کرد

چانگان عرضه فیس‌لیفت ۲۰۲۳ کراس‌اوور میدسایز سه‌ردیف سرنشین خود، CS95 پلاس در چین را با قیمتی در محدوده ۲۶.۵۰۰ تا ۲۹.۱۰۰ دلار آغار کرده است.

شنبه - ۲۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۲
مدل ۲۰۲۳ کراس‌اوور سه‌ردیف سرنشین چانگان CS95 پلاس

اوایل تابستان بود که از تصمیم چانگان مبنی بر عرضه فیس‌لیفت CS95 پلاس با تغییراتی در نمای جلو و عقب، به همراه بازنگری در فضای داخلی و امکانات آن گفتیم. حال چانگان عرضه این محصول جدید در بازار چین را با قیمت پایه ۲۶هزار و ۵۰۰ دلار آغاز کرده و به زودی دیگر بازارهای هدف چانگان نیز شاهد عرضه این شاسی‌بلند بزرگ خانوادگی با چهره‌ای جدید و امکانات تازه خواهند بود.

چانگان CS95 یک کراس‌اوور میدسایز است که آغاز عرضه‌اش در چین به ۲۰۱۷ بازمی‌گردد اما ظاهرش آنقدر در مقایسه با اصلی‌ترین رقبا، ساده و به‌دور از هیجان بود که چانگان مجبور به بازنگری در طراحی آن برای مدل ۲۰۱۸ گرفت. حال برای دومین بار شاهد تغییرات ظاهری در CS95 هستیم و باید بگوییم آنچه که در قالب مدل ۲۰۲۳ این خودرو قرار است در چین عرضه شود، چهره‌ای به مراتب بهتر از فیس‌لیفت سال ۲۰۱۸ دارد.

مدل ۲۰۲۳ کراس‌اوور سه‌ردیف سرنشین چانگان CS95 پلاس

در نمای عقب CS95 پلاس جدید نیز با تیره شدن چراغ‌های به‌ظاهر یک‌تکه، خروجی های هوای تزئینی دو طرف سپر، بخش دیفیوزر-مانند زیر سپر و همچنین چهارتایی شدن خروجی های اگزوز، حس و حال اسپرتی‌تری را شاهد هستیم. دیگر تغییری که در نمای عقب جلب نظر می‌کند، تغییر نوشته CS95 در سمت راست درب قسمت بار است. نمای جانبی مدل جدید اما به غیر از طرح متفاوت رینگ‌ها، تغییری نکرده. همین حس و حال آشنا را در فضای داخلی هم می‌توان داشت چراکه از نظر فرم و طراحی، هیچ تغییری به نسبت نمونه‌های پیش از فیس‌لیفت نداشته.

مدل ۲۰۲۳ کراس‌اوور سه‌ردیف سرنشین چانگان CS95 پلاس

در این فضای به ظاهر دست‌نخورده، ترکیب نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچ فول-LCD پشت فرمان با سیستم اطلاعات و سرگرمی مجهز به نمایشگر ۱۲.۳ اینچ لمسی را شاهد هستیم که البته نمایشگر سیستم اطلاعات و سرگرمی در دل یک پانل حساس به لمس به مراتب بزرگتر قرار گرفته که به یک بخش تزئینی باریک تا منتهی‌الیه سمت راست داشبورد ختم می‎شود.

برای این شاسی‌بلند خانوادگی سه‌ردیف سرنشین، یک سانروف پانورامیک در نظر گرفته شده که فضای داخلی را دلبازتر می‌کند. در بخش ایمنی نیز می‌توان به بهره‌مندی آن از ترمز اضطراری اتوماتیک، هشدار انحراف از مسیر و کروزکنترل تطبیق‌پذیر بصورت استاندارد اشاره کرد. در کنار اینها، مجهزترین تیپ تجهیزاتی با قیمت ۲۹هزار و ۱۰۰ دلار دارای سطح خودران L2 نیز هست که از هشدار نقاط کور، هشدار احتمال تصادف از روبرو با قابلیت ترمزگیری اتوماتیک و هشدار ترافیک عبوری از پُشت تشکیل یافته.

مدل ۲۰۲۳ کراس‌اوور سه‌ردیف سرنشین چانگان CS95 پلاس

مدل ۲۰۲۳ چانگان CS95 پلاس نیز از همان موتور ۲.۰ لیتری توربو ۲۳۰ اسب‌بخاری قبل بهره می‌برد البته با این تفاوت که بیشینه گشتاورش به ۳۹۰ نیوتن‌متر افزایش یافته و حال، به گیربکس هشت سرعته اتوماتیک به جای نمونه شش سرعته متصل است. این خودرو در مدل پایه، تک-دیفرانسیل است اما امکان سفارش آن بصورت AWD نیز وجود دارد.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟