خریداران کامیون کشنده امپاور از بورس کالا چقدر سود کردند؟

۱۰۰ دستگاه کامیون کشنده امپاور عرضه شده در بورس کالا در تاریخ ۲۴ بهمن ۱۴۰۱، با میانگین قیمت نهایی ۴میلیارد و ۲۵۱میلیون تومان به فروش رسید.

سه شنبه - ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۶:۴۰
خریداران کامیون کشنده امپاور از بورس کالا چقدر سود کردند؟

دقایقی پیش عرضه ۱۰۰ دستگاه کامیون کشنده امپاور BD500 بهمن دیزل در بورس کالا به اتمام رسید. در این نوبت، قیمت پایه ۳میلیارد و ۱۳۰میلیون تومان در نظر گرفته شده بود اما با رقابت تقریبا ۳۶درصدی بین ۳۶۸ تقاضای خرید ثبت شده برای امپاور BD500، در نهایت قیمت میانگین فروش ۴میلیارد و ۲۵۱میلیون تومانی برای این کامیون کشنده بهمن دیزل به ثبت رسید.

با توجه به قیمت حدودا ۵میلیارد تومانی این کامیون کشنده محبوب در بازار خودروهای سنگین، و با احتساب دیگر هزینه‌های قابل پرداخت توسط مشتری شامل ۹درصد مالیات بر ارزش افزوده بر مبنای قیمت نهایی برنده و ۱۱میلیون و ۲۳۰هزار تومان هزینه شماره‌گذاری و بیمه، در این مرحله دست‌کم ۳۵۵میلیون تومان سود کردند.

البته باید این را هم در نظر داشته باشید که موعد تحویل خودروهای قابل‌عرضه در این نوبت، ۲۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ اعلام شده و این یعنی به متوسط مبلغ نهایی پرداختی توسط مشتری که حدود ۴میلیارد و ۶۴۵میلیون تومان می‌باشد، باید خواب حداقل سه‌ماهه پول را هم حساب کنید. حتی با نرخ روزشمار ناچیز بانکی که معادل ۱۰درصد می‌باشد نیز حساب کنیم، در سه ماه، نزدیک به ۱۴۰میلیون تومان به سپرده‌ای با این مبلغ، سود تعلق می‌گیرد. با این تفاسیر، آیا خریدار کامیون کشنده امپاور از بورس کالا واقعا سود کرده؟

نتیجه عرضه ۲۴ بهمن کامیون کشنده امپاور در بورس کالا

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟