اتاق ایکس‌لارج تویوتا هایلندر معرفی شد

تویوتا گرندهایلندر نمونه بزرگتر شده هایلندر است که در کنار ابعاد بزرگتر و فضای بیشتر برای سرنشینان و بار، ماهیت لوکس‌تری نیز به نسبت آن دارد.

پنجشنبه - ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۵
شاسی بلند جدید تویوتا گرند هایلندر ۲۰۲۴

تازه‌ترین محصول تویوتا که در اصل اتاق ایکس‌لارج شاسی‌بلند سه‌ردیف سرنشین هایلندر است، ساعاتی پیش بصورت رسمی رونمایی شد. تویوتا گرندهایلندر ۱۶۵میلیمتر طول بدنه بیشتر در مقایسه با هایلندر عادی دارد و همین باعث شده فضای سرنشینان ردیف دوم و سوم در آن افزایش یابد. فضای بار نیز در آن افزایش یافته. اما همه چیز به ابعاد بزرگتر در مقایسه با هایلندر ختم نشده.

شاسی بلند جدید تویوتا گرند هایلندر ۲۰۲۴

تویوتا گرندهایلندر از نظر ساختاری، مستحکم‌تر شده و میزان صدا، لرزش و تکان‌های ورودی به کابین نیز در آن، کاهش یافته. همچنین به لطف بازنگری در فنربندی، راحتی سواری ارتقاء یافته.

اما خوشایندتر، حس و حال فضای داخلی است که در کنار طراحی بالارده‌تر، از نظر متریال استفاده شده نیز لوکس‌تر جلوه می‌کند، مخصوصا در مجهزترین تیپ تجهیزاتی که دارای امکاناتی نظیر هدزآپ‌دیسپلی، نمایشگر ۱۲.۳ اینچ به جای نشانگرهای مرسوم پشت فرمان، پوشش چرم فضای داخلی، گرمکن غربیلک فرمان، سیستم گرمایش و سرمایش صندلی‌های جلو، سیستم گرمایش صندلی‌های وسط، سیستم اطلاعات و سرگرمی با نمایشگر ۱۲.۳ اینچ لمسی، رابط کاربری اندروید و iOS، پد شارژ بی‌سیم گوشی‌های هوشمند و تهویه اتوماتیک با کنترل دو نقطه‌ای و دریچه‌های مجزا برای ردیف وسط و سوم است.

شاسی بلند جدید تویوتا گرند هایلندر ۲۰۲۴

همچنین گستره‌ای از سیستم های همیار راننده نظیر کروزکنترل تطبیق‌پذیر، ترمز اضطراری اتوماتیک، همیار حفظ خودرو در بین خطوط، هشدار نقاط کور راننده، هشدار ترافیک عبوری از پُشت خودرو و سیستم دید ۳۶۰ درجه به همراه دوربین دنده عقب در تمامی تیپ‌های تجهیزاتی تویوتا گرندهایلندر ارائه می‌شود.

با این ویژگی‌ها، انتظار می‌رود تویوتا گرندهایلندر با قیمتی در محدوده ۴۳ تا ۵۶ هزار دلار عرضه شود. این SUV جدید تویوتا قرار است با موتور ۲.۴ توربو متصل به گیربکس هشت سرعته دستی عرضه شود که در هایلندر عادی، ۲۶۵ اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند. پیشرانه هایبریدی که متشکل از یک موتور ۲.۵ لیتری تنفس طبیعی و دو موتور برقی بوده، به گیربکس CVT متصل می‌باشد نیز برای Toyota Grand Highlander قابل عرضه است. این پیشرانه هایبرید، در هایلندر عادی ۲۴۳ اسب‌بخار قدرت دارد و متوسط مصرف سوختش، صدی ۶.۹ لیتر اعلام شده.

شاسی بلند جدید تویوتا گرند هایلندر ۲۰۲۴

در کنار این دو این پیشرانه که هم بصورت دیفرانسیل-جلو قابل عرضه می‌باشند و هم بصورت AWD، تویوتا گزینه به مراتب قدرتمندتری را نیز برای گرند هایلندر در نظر گرفته که HybridMax نام دارد. این پیشرانه با ۳۶۲ اسب‌بخار قدرت و ۵۴۲ نیوتن‌متر گشتاور بیشینه، از یک موتور ۲.۴ لیتری تنفس طبیعی و دو موتور برقی تشکیل یافته که یکی از این موتورهای برقی، بصورت اختصاصی محرک محور عقب است. و این یعنی Toyota Grand Highlander HybridMax بصورت استاندارد AWD می‌باشد. دیگر موتور برقی در این پیکربندی، در دل گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک قرار گرفته و در اصل یک موتور استارتر است.

تویوتا فعلا اطلاعات بیشتری از پیشرانه گرند هایلندر ارائه نکرده و اطلاع دقیقی از زمان عرضه آن نیز در دست نیست.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟