با وجود تکذیب هر گونه افزایش قیمت، فردا موتورز T5 را گران کرد؟

فردا موتورز قرار است T5 را با قیمت پایه ۱میلیارد و ۲۴۹میلیون تومان در بورس کالا عرضه کند و این یعنی افزایش حداقل ۱۲۰میلیون تومانی قیمت.

دوشنبه - ۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۶
با وجود تکذیب هر گونه افزایش قیمت، فردا موتورز T5 را گران کرد؟

بعد از شنیده‌هایی که حاکی از افزایش قیمت قابل‌توجه خودروهای SX5 و T5 فردا موتورز بود، روز گذشته هرگونه خبر افزایش قیمت این خودروها از سوی فردا موتورز تکذیب شد. اما اعلام خبر عرضه FMC T5 فردا موتورز در بورس کالا، تاییدی است بر شایعات افزایش قیمت چراکه این خودرو قرار است با قیمت پایه ۱میلیارد و ۲۴۹میلیون تومان که قیمت نهایی شرکتی این خودرو از ابتدای دی‌ماه می‌باشد، روی تابلو عرضه بورس کالا برود.

با این حساب، حتی بدون محاسبه رقابتی که بر سر کشف قیمت انجام خواهد شد و تنها با اضافه کردن مالیات بر ارزش افزوده و هزینه های ثابت شماره‌گذاری، بیمه شخص ثالث و …، قیمت خودرو پیش از رقابت بورس کالا هم به حدود ۱میلیارد و ۳۷۰میلیون تومان می‌رسد. این در حالی است که همین حالا، بدون دردسر های بورس، و بدون نیاز به انتظار چند ماهه تحویل، می‌توانید با همین حدود قیمت، FMC T5 فردا موتورز را در بازار خریداری کنید.

نکته جالب این است که شایعه شده بود قیمت مصوب شرکتی این خودرو (یعنی FMC T5) به ۱میلیارد و ۵۹۵میلیون تومان افزایش یافته و قیمت جدید خودرو FMC SX5 نیز ۱میلیارد و ۱۷۰میلیون تومان خواهد بود که البته همانطور که اشاره شد، این خبر تکذیب شده است.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟