دو هزار دستگاه پژو ۲۰۷ با چه قیمتی در بورس فروش رفت؟

در نوبت امروز عرضه پژو ۲۰۷ در بورس کالا، قیمت نهایی برنده بین ۴۱۰ تا ۴۱۱ میلیون تومان بود یعنی میانگین قیمت نهایی فروش، به ۴۶۸میلیون تومان رسید.

یکشنبه - ۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۵
دو هزار دستگاه پژو ۲۰۷ با چه قیمتی در بورس فروش رفت؟

قرار بود با عرضه در بورس کالا، به واسطه شفافیت عرضه، قیمت‌های بازار تعدیل شود. اما با عرضه امروز ۲ هزار دستگاه پژو ۲۰۷ در بورس کالا که در نهایت به قیمت نهایی فروش ۴۱۰ تا ۴۱۱ میلیون تومانی (بدون محاسبه هزینه های ثابت و مالیات بر ارزش افزوده) انجامید، عملا باید گفت بورس کالا نیز اثری در مهار قیمت‌ها در بازار نخواهد داشت.

با یک حساب سرانگشتی و اضافه کردن مبلغ ۴ میلیون و ۳۷۱هزار و ۳۱۰ تومان به عنوان هزینه‌های شماره‌گذاری و هزینه‌های ثابت، و همچنین ۱۳درصد مالیات و عوارض قانونی بر مبنای قیمت نهایی برنده، قیمت فروش پژو ۲۰۷ دنده‌ای سقف فلزی سفید در بورس کالا به ۴۶۸میلیون تومان می‌رسد. این در حالی است که در عرضه ۳۰ آبان، قیمت نهایی فروش، با احتساب تمامی هزینه‌ها، بطور میانگین به ۳۹۰میلیون تومان رسیده بود.

در واقع در مدت یک ماه، نزدیک به ۸۰میلیون تومان روی قیمت عرضه ۲۰۷ در بورس کالا رفته و این در حالی است که در محاسبه قیمت نهایی، باید خواب ۳ ماهه مبلغ پرداختی خریداران تا زمان تحویل خودروها را نیز محاسبه کنیم. حتی با سود ناچیز و روزشمار بانک‌ها که ۱۰می‌باشد نیز بخواهیم حساب کنیم، خریداران نزدیک به ۴۸۰ میلیون تومان داده اند تا سه ماه بعد، ۲۰۷ دنده‌ای ایران‌خودرو بگیرند. این در حالی است که قیمت شرکتی خودرو، طبق لیست دی‌ماه ۱۴۰۱ ایران‌خودرو، ۲۰۹میلیون و ۳۲۲هزار تومان می‌باشد. و این یعنی خودروساز برنده نهایی عرضه خودرو در بورس کالاست و بس!

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟