کامیون کشنده کاماز رخش خودرو دیزل رونمایی شد

رخش خودرو دیزل تازه ترین نسل کامیون کشنده کاماز را با تکنولوژی روز و پلتفرم مشترک با مرسدس-بنز آکتروس در کشور تولید و عرضه خواهد کرد.

دوشنبه - ۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۹

رخش خودرو دیزل در ششمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته، از تازه‌ترین محصول خود که نسل جدید کامیون کشنده KAMAZ روسیه می‌باشد، رونمایی کرد تا بعد از مدت‌ها غیبت بزرگترین نام‌های عرصه تولید کامیون های کشنده، مقدمات تولید و عرضه محصولی به‌روز و مدرن با بالاترین استانداردهای جهانی خودروهای این رده را فراهم آورد. نسل جدید کامیون کشنده کاماز با کُد ۵۴۹۰۱ که البته رخش خودرو دیزل آن را با نام آکتروس M1955 تولید و عرضه خواهد کرد، ادامه راهی را خواهد رفت که این شرکت با از سر گرفتن فعالیت ها تحت تملک گروه دریک، با قدرت آغاز کرده و انتظار می‌رود از نیمه نخست سال آینده شاهد ورود اولین سری تولیدی آن به جاده های کشور باشیم.

کامیون کشنده کاماز ۵۴۹۰۱ جدید رخش خودرو دیزل

کامیون کشنده کاماز رخش خودرو دیزل

کامیون کشنده کاماز ۵۴۹۰۱ از آن دسته تولیداتی است که روس‌ها بسیار به آن افتخار می‌کنند. این محصول که برپایه ساختار و پلتفرم مشترک با مرسدس-بنز آکتروس طراحی و مهندسی شده، به عنوان نسل پنجم کامیون‌های کشنده KAMAZ، جانشینی است که برای سری ۵۴۹۰ ارائه شده و به ادعای سازنده، به راحتی می‌تواند تا ۱.۲میلیون کیلومتر برای راننده، کار کند. کار ساخت اتاق KAMAZ K5 54901 از اواسط ۲۰۱۸ آغاز شده و در طراحی آن، به ادعای سازنده، تمامی معیارهای روز ارگونومی و راحتی راننده در بلندمدت، لحاظ شده، مخصوصا در نمونه سقف‌بلند که قرار است در کشورمان عرضه شود. در این نمونه، به لطف طراحی بالای موتور و سقف‌بلند اتاق، ارتفاع کف تا سقف ۲۰۲۰میلیمتر می‌باشد و این یعنی راننده و کمک می‌توانند به راحتی و بصورت ایستاده در فضای داخلی، حرکت کنند. همچنین بهره‌مندی از دو جای خواب، تهویه مطبوع اتوماتیک، صندلی‌های پنوماتیکی دارای گرمکن با قابلیت تنظیم ارتفاع، فضاسازی متعدد برای انواع لوازم و اقلام همراه، سانروف برقی، بخاری درجا و امکاناتی از این دست، نویدبخش خودرویی است که می‌تواند نهایت راحتی را برای راننده و کمک در طولانی‌ترین حمل بار ها ارائه دهد.

کامیون کشنده کاماز ۵۴۹۰۱ جدید رخش خودرو دیزل

این ویژگی را بگذارید در کنار پیشرانه قدرتمند ۵۵۰ اسب‌بخاری از نوع Liebherr 55 که دارای استانداردهای آلایندگی یورو ۵ بوده، با حجم دقیق ۱۱هزار و ۹۴۶ سی‌سی، توان تولید بیشینه گشتاوری معادل ۲۵۵۰ نیوتن‌متر در دور پایین ۱۳۰۰ دور بر دقیقه را دارد. این موتور شش سیلندر خطی به گیربکس ۱۲ سرعته اتوماتیک از نوع ZF Traxon (۱۲ دنده جلو و ۲ دنده عقب) با ریتاردر ۵ زمانه و اینتاردر متصل است و نیروی آن، به محور عقبی که از نوع HL۶ ساخت دایملر (مرسدس-بنز) می‌باشد، انتقال می‌یابد. این پیکربندی مدرن و پیشرفته پیشرانه که مصرف سوخت ترکیبی آن، بین ۲۵ تا ۲۶ لیتر اعلام شده، در کنار بهره‌مندی از دو باک سوخت که یکی ۸۰۰ لیتری است و دیگری ۶۰۰ لیتری، کامیون کشنده کاماز ۵۴۹۰۱ یا همان آکتروس M1955 رخش خودرو دیزل را قادر می‌سازد تا در فاصله هر بار سوخت‌گیری کامل، ۵۴۰۰ تا ۵۶۰۰ کیلومتر را بی‌وقفه بپیماید.

کامیون کشنده کاماز ۵۴۹۰۱ جدید رخش خودرو دیزل

در کنار این موارد، به سطح بالای ایمنی فعال و غیرفعال کامیون کشنده کاماز رخش خودرو دیزل باید اشاره کنیم که فاکتوری تعیین کننده برای خودرویی در این رده به حساب می‌آید. برای مثال سیستم ترمز با کنترل الکترونیکی شامل سیستم ضد لغزش ASR، سیستم پایداری الکترونیکی ESP، سیستم ضد قفل ABS سیستم کنترل هرزگردی TCS برای خودرو در نظر گرفته شده. همچنین باید اشاره به سیستم الکترونیکی کنترل تعلیق بادی یا همان ECAS شرکت WABCO داشته باشیم که به واسطه کنترل و تغییر وضعیت بدنه خودرو نسبت به زمین، هم بارگیری و تخلیه مناسب را تضمیم می‌کند و هم یکنواخت بودن حرکت در جاده های ناهموار و پایداری خودرو در پیچ ها را.

کامیون کشنده کاماز ۵۴۹۰۱ جدید رخش خودرو دیزل

خون تازه در رگ‌های رخش

در مراسم رونمایی از کامیون کشنده جدید رخش خودرو دیزل، داوود محمد قاسمی، مدیرعامل این شرکت با اشاره به این که از ابتدای فعالیت های مجدد پس از واگذاری به گروه سرمایه‌گذاری دریک، یک هدف برای رخش خودرو دیزل معین و مشخص شده که آن، عرضه خودروهای با کیفیت می‌باشد، گفت: اولین خودرو ما محصول بنز آکسور بود که تولید و عرضه کردیم و در جاده ها، در حال حرکت است، دومین محصولی که از برند کاماز ارائه می‌کنیم، ذاتا یک بنز آکتروس است و هدف این بوده که خودرویی بسیار با کیفیت را در اختیار مجموعه حمل و نقل کشور قرار بدهیم تا بتوانند هم با قدرت کافی در جاده‌ها حرکت کنند و هم اطمینان خاطر از کیفیت داشته باشند که متضمن دوام بالای خودروهاست.

مدیرعامل رخش خودرو دیزل با تاکید بر این که مجهز بودن به یک موتور ۵۵۰ اسب‌بخاری که از مصرف سوختی در حد ۲۵ تا ۲۶ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر باشد، نشان‌دهنده تکنولوژی بسیار بالا و به روز پیشرانه این خودرو است، به بهره‌مندی از سیستم ترمز وبکو، تکنولوژی موتور Liebherr آلمان، گیربکس ZF Traxon آلمان و سیستم تعلیق ایکاس آلمان نیز اشاره داشت و گفت: اینها مجموعه‌ای را تشکیل می‌دهد که یک خودرو بسیار با کیفیت و بسیار مطمئن برای حرکت در جاده های ایران و حمل و نقل خواهد بود.

داوود محمد قاسمی مدیرعامل شرکت رخش خودرو دیزل

برنامه های تولیدی کامیون کشنده کاماز ۵۴۹۰۱

مدیر عامل رخش خودرو دیزل از برنامه شرکت برای ارائه KAMAZ 54901 در نیمه اول سال ۱۴۰۲ گفت و اظهار داشت: با ورود این خودرو به خط تولید، ظرفیت برای استخدام نیروهای جدید در خطوط تولید فراهم خواهد آمد و در نتیجه، خانواده رخش بزرگ و بزرگتر خواهد شد.

وی با اشاره به این که در ۲ سال اخیر و با از سر گرفته شدن فعالیت های مجموعه با مالکیت گروه دریک، ابتدا رخش خودرو دیزل به عنوان تولید کننده محصولات کاماز در ایران، سپس رخش خودرو سرویس به عنوان بانی خدمات پس از فروش و در ادامه، رابسکو به عنوان بازوی مجموعه سازی و تامین قطعات رخش به مجموعه اضافه شده، ابراز امیدواری کرد که مجموعه، با تولیدات جدید، بزرگتر نیز خواهد شد. قاسمی اضافه کرد: برای دو سال قصد این را داریم که به تولید ۱۲۰۰ دستگاه در سال برسیم، البته در سال اول چیزی در حدود ۶۰۰ دستگاه را برنامه‌ریزی کرده‌ایم که کاملا اجرایی است چراکه مدل های دیگر خودرو را هم داریم.

کامیون کشنده کاماز ۵۴۹۰۱ جدید رخش خودرو دیزل

مدیرعامل رخش خودرو دیزل تاکید کرد: ظرفیت تولید اسمی رخش خودرو دیزل تا ۲۵ دستگاه در روز برای انواع کامیون، کشنده و کامیونت است که در حال حاضر می‌توانیم ۸ الی ۱۲ دستگاه خودرو خودرو سنگین تولید کنیم و طبق برنامه‌ریزی‌ها، روزانه ۲ الی ۴ دستگاه به کامیون کشنده جدید کاماز اختصاص پیدا خواهد کرد.

محمد قاسمی در توضیح پیرامون امکان داخلی سازی قطعات محصول جدید با آغاز به کار رابسکو به عنوان بازوی تولید و تامین قطعات رخش خودرو دیزل افزود: از روز اول تاسیس رخش خودرو دیزل پیگیر این موضوع بوده ایم که تا حد امکان، قطعات محصولات تولیدی را از داخل تامین کنیم.

مدیرعامل رخش خودرو دیزل افزود با تاکید بر این که قطعات قابل استفاده در تولید خودروهای سنگین به دو دسته با قابلیت داخلی‌سازی در کوتاه‌مدت و داخلی‌سازی در بلندمدت تقسیم می‌شوند، گفت: برای مثال قطعاتی نظیر رینگ، لاستیک، باتری، چرخ پنجم و مواردی از این دست را خیلی سریع داخلی سازی می‌کنیم چراکه معتقدیم با این کار، می‌توانیم به رونق بیشتر فعالیت‌های شرکت‌های داخلی فعال در تولید این قطعات بیافزاییم، در مراحل بعدی نیز قطعات تخصصی‌تر مثل شیشه، صندلی و … به داخلی‌سازی قطعات اضافه خواهد شد.

کامیون کشنده کاماز ۵۴۹۰۱ جدید رخش خودرو دیزل

وی در ادامه یادآورد شد: نکته حایز اهمیت این است که برای مثال، ساخت یک صندلی که بتواند در عین کاربردی بودن، راحتی را برای یک رانندگی هشت ساعته در روز ارائه دهد، تکنولوژی بالایی را می‌طلبد و زمانی می‌توانیم به سراغ تولیدات داخلی در این حوزه‌ها برای تامین قطعات تولیدی برویم که به سطح مطلوب از نظر کیفیت، دوام و کارایی رسیده باشند، البته با تولیدکنندگان داخلی دائم در تماس هستیم و می‌دانیم شرکت های فعال، روز به روز به کیفیت قطعات تولیدی خود می‌افزایند.

قیمت کامیون کشنده جدید کاماز

محمد قاسمی در پایان و با اشاره به این که صحبت پیرامون قیمت نهایی کامیون کشنده جدید کاماز، کمی زود است، تاکید داشت: ما بخش خصوصی هستیم و با توجه به این که بخش قابل توجهی از فرآینده تولید و عرضه کامیون کشنده جدید کاماز به قیمت ارز بستگی دارد، امیدوار هستیم قیمت ارز به ثبات برسد و نرخ ها تحت کنترل باقی بماند چراکه در این صورت، قیمت محصولات ما نیز از ثبات بیشتری برخوردار خواهد بود و مشتری می‌تواند روی خرید، برنامه‌ریزی کند. وی همچنین افزود: همواره سعی بر این داریم تا منافع مصرف کننده را در اولویت قرار داده، محصولات تولیدی خود را با حداقل سودی که امکان‌پذیر است، در اختیار مشتریان قرار دهیم.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟

دیگر نظرات

  • ناشناس | 1 دی 1401 - 15:27

    اگر با اب هوای گرم ایران مخصوصا بنادر جنوبی این کامیون جواب بده خیلی هم خوبه….چرا که نه….

  • ناشناس | 1 دی 1401 - 15:29

    اگر با اب هوای گرم ایران مخصوصا بنادر جنوبی این کامیون جواب بده خیلی هم خوبه….چرا که نه….چون اساس این کامیون برای اب هوای یخبندان روسیه ساخته شده..اگر جوابگوی اب وهوای ما باشه بسیار هم عالیه.

  • ناشناس | 5 دی 1401 - 01:18

    اگه دلالا بزارن راننده هابخرن باقیمت مناسب خوبه

  • ناصر .از دیار سرخس | 25 خرداد 1402 - 14:25

    وقتی با کشنده دنگ فنگ مدل فلان تنگه زاع میریم چرا با کاماز روس نتونیم بریم .بشرط که به قیمت تحویل راننده بدن

  • منوچهر رشیدی | 2 مرداد 1402 - 15:33

    من کاماز مدل 90 دارم بد نیست بهتر از ماشین های چینی هست ولی این ماشین موتور و کیر بکسش ساخت آلمان است

  • احسان زنگنه | 16 تیر 1403 - 14:13

    سلام من ی رارنده نیستم ولی به ماشینهای روسی ایمان دارم و آرزوی موفقیت دارم حتماً خواهم خرید