تویوتا از یک هایلوکس تمام-الکتریکی رونمایی کرد

تویوتا آینده پیکاپ جان‌سخت خود، هایلوکس را در هیبت خودرویی فاقد آلایندگی می‌بیند، چیزی شبیه به هایلوکس رونمایی شده در ۶۰سالگی تویوتای تایلند.

شنبه - ۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۰۲:۵۶
تویوتا هایلوکس تمام-الکتریکی

دقیقا یک سال پیش بود که تویوتا با رونمایی از چندین خودرو الکتریکی، آینده پاک خود را به رُخ رقبا کشید. یکی از این تویوتا های تمام-الکتریکی، پیکاپی بود که بسیار به یک تاکوما برقی شده شباهت داشت و خیلی هم مورد توجه قرار گرفت اما تا به امروز، اطلاعاتی از آن ارائه نشده بود. حال تویوتا از یک پیکاپ تمام-الکتریکی دیگر در تایلند رونمایی می‌کند. و این بار، پیکاپ تمام-الکتریکی تویوتا برپایه پرفروش‌ترین پیکاپ این خودروساز ژاپنی یعنی هایلوکس توسعه یافته است.

این محصول جدید که Toyota Hilux Revo BEV Concept نام‌گذاری شده و اولین رونمایی رسمی خود را در همزمان با 60سالگی آغاز فعالیت‌های تویوتای تایلند تجربه کرد، یک BEV یا همان خودرو الکتریکی متکی بر باتری است. اما همانطور که از تناسبات و ظاهرش نیز پیداست، برپایه هایلوکس های مجهز به پیشرانه احتراق داخلی توسعه یافته و تنها تفاوت ظاهری‌اش با هایلوکس‌های دیزلی این است که جلوپنجره‌اش، حال به رنگ بدنه شده، هواکش‌های جلوپنجره به کمترین میزان رسیده و یک درگاه شارژ نیز پشت گلگیر جلو سمت راست خودنمایی می‌کند.

تویوتا هایلوکس تمام-الکتریکی

تویوتا هنوز اطلاعات فنی از این محصول، و یا اطلاعاتی از زمان عرضه آن ارائه نکرده، اما در مراسم رونمایی آن از یک پیکاپ دیگر با نام IMV 0 Concept نیز پرده برداشت. این خودرو مفهومی که نمونه باری خودرو الکتریکی آتی تویوتا با نام کامپکت کروزر می‌باشد، پیش‌نمایش یک LCV مدولار برای بازار تایلند است که هم کوچک خواهد بود و هم مقرون به صرفه. نمونه تولیدی آن نیز یک سال با خط تولید تویوتا فاصله دارد. آکیو تویوتا مدیرعامل تویوتا معتقد است نمونه تولید IMV 0 می‌تواند کیفیت زندگی انسان های بسیاری را ارتقاء داده، فرصت‌های اقتصادی جدیدی را پدید آورد. در مورد جزئیات فنی این محصول نیز اطلاعاتی ارائه نشده اما می‌دانیم خودرویی با آلایندگی صفر خواهد بود.

آکیو تویودا در توضیح تفاوت های Hilux Revo BEV و IMV 0، این دو را ارائه دهنده دو دیدگاه خودرویی متفاوت دانست که هر یک، نیازها و مشتریان متفاوتی را پاسخگو می‌باشند به این ترتیب که یکی طراحی شده تا پشتیبان رُشد اقتصادی و حمل و نقل برای همه باشد و دیگری، طراحی شده تا پشتیبان رسیدن به آلایندگی صفر در یکی از پرکاربردترین خودروهای کار در جهت رسیدن به زمینی بهتر برای همه باشد.

2022 Toyota IMV 0 Concept

رونمایی از تویوتا هایلوکس تمام-الکتریکی درست زمانی اتفاق می‌افتد که این خودروساز ژاپنی از پروژه‌ای دیگر برای کاهش آلایندگی این پیکاپ پرطرفدار پرده برداشته. این پروژه که Hilux H2 Prototype نام دارد نیز تلاشی است برای رسیدن به آلایندگی صفر در پیکاپ‌ها، البته با این تفاوت که به جای موتور برقی متکی بر باتری، از پیل سوختی متکی بر هیدروژن بهره می‌برد. در واقع برخلاف Hilux Revo BEV که یک BEV است، Hilux H2 Prototype یک FCEV به حساب می‌آید. آکیو تویودا در همین مورد تاکید دارد که تویوتا به تغییر رویکرد یک‌باره به سمت خودروهای الکتریکی متکی بر باتری یا همان BEV معتقد نیست چراکه این اتفاق زمانی امکان‌پذیر خواهد بود که زیرساخت‌های کافی آماده تغییر رویکردی در این مقیاس بزرگ باشد. در عوض، تویوتا دوست دارد راهکارهای دیگر در جهت رسیدن به آلایندگی صفر را نیز مد نظر داشته باشد مثل سوخت های زیستی آلایندگی-صفر و یا خودروهای برقی متکی بر هیدروژن.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟